Blog

>> Tuning és extraCzetka // Alfa 159 1.9.JTDm Ti // 2017-05-09

2017.03.09
155.000km

Régóta terveztem már, hogy a kicserélem a gyári rádiót egy média fejegységre.
Alapelvárásaim a következők voltak:
• IPhone, IOS kompatibilitás, lehetőleg CarPlay funkció
• Min. a gyárival megegyező hangminőség
• Kormány vezérlés megtartása
• 2 din. érintőképernyő
• Hang, video, kép formátumok kezelése
• Tolató kamera jel fogadás
• Vállalható ár…
Rövid keresgélés, infó beszerzés után a választás a Pioneer SPH-DA120 Apple CarPlay fejegységre esett.
A készüléket a alza.hu-ról rendeltem. A beépítéséhez szükséges kiegészítőket és támogatást a www.paradoxautohifi.hu-tól kértem. Ahhoz, hogy a gyári aktív Bose rendszerrel (Ti változat) és a kormány vezérlővel illeszteni tudjam az új egységet a következő kiegészítőket szereztem be:
• Beépítő keret gyári, nem navis típushoz
• Vezérlő adapter
• Aktív adapter
• antenna átalakító
További beszerzés volt még a rendszámtábla világításba integrált tolatókamera az autodvd.hu-ról http://www.autodvd.hu/alfa-romeo-tolatokamera-ft149c.html
A beépítést magam szerettem volna kivitelezni, így kellő előkészület és olvasgatás után neki is láttam a melónak.
Első lépés a gyári fejegység kiszerelése. Nem volt kiszedő villám ezért 4db 2x50mm szeggel oldottam ki a rádió rögzítő peckeit. Egy L alakban meghajlított másik szeggel óvatosan, sérülésmentesen a CD nyíláson megakasztva minden gond nélkül könnyen kijött a rádió. Oké, nem profi a módszer, de müxik:) A Blue&Me hasonlóan könnyen kijött. A gyári beépítő keret hátulról van csavarozva, ezért az egész konzol panelt ki kell szerelni. Ehhez megnéztem pár videót a youtube-on. https://www.youtube.com/watch?v=dMMPcRAckCY
Hajlított, kampós dróttal a 3 légbeömlőt ki kell húzni a helyéről. A beömlők alatt van a 2 felső panelrögzítő csavar. A gyári rádió beépítő keret oldalában további 2 csavar, ill. a váltógomb bőrszoknya bontását követően az egész válógomb fedél kipattantassa után a további 2 alsó panelcsavar is elérhető. A csavarok eltávolítása után az egész konzolpanel kipattintható a helyéről. A csatikat le kell kötni és a gyári rádiókeret hátulról lecsavarozható.
Következő lépés az új beépítő keret beszerelése a konzolpanelbe. Simán elölről betolható a nyílásba, majd a kihajtófülekkel masszívan rögzíthető.
Legnagyobb meló a tolatókamera RCA kábel végig füzese a kocsin. Az egész csomagtartó kipakol, belső burkolatok, kárpit kiszerel. A kárpit rögzítő műanyag dugókat IKEA-s ácskalapács villájával tudtam a leggyorsabban gond nélkül kiszedni. A rendszámtábla világítás helyére bekerült a kamera. A vezetékeket a csomagtartó belső gumiharangon keresztük fűztem be a csomagtérbe. Ehhez a gumiharangot szikével meg kellett kicsit vágnom. A kamerának kell 12v tápfesz. Ezt a tolatólámpa lila vezetékről csapoltam a hátsó biztosíték panel csatlakozásánál. Az RCA kábelt a kiszedett kárpit alatt a vezető oldalon a hátsó ülés felé vezettem el. A hátsó ülés előtti íves műanyag borítást kibillentve kábelfűző segítségével az RCA-t át tudtam húzni az utastérbe – ez elég szívás meló! Innét a B oszlop alsó burkolat és első küszöb alatt tovább az A oszlop aljáig. Kormány alatti kárpitot két csavaros gomb fogja. Ezt leszerelve könnyen tovább fűztem a kiszedett műszerfal konzol mögé, eljutva fejegység hátuljához.
További csatlakoztatások még a kézifék kapcsoló jelének bekötése. E nélkül a Pioneer nem játszik le képi formátumot! Az óra automatikus beállításához és a stabil GPS jelhez szükséges még a GPS antennát csatlakoztatni. Az antennát a műszerfal tetején az A oszlop sarkába helyeztem el a készletben lévő két oldalú ragasztóval rögzítve. Az A oszlop belső borítást szintén kipattintottam a kihangosító mikrofon vezetékezése miatt. A mikrofont a tetőkárpit-szélvédő találkozásához akasztottam be.
Az aktív vezérlő modul és a kormányvezérlő interface-t csatlakoztatva a cucc életre kelt!
Panel visszaszerelés, csomagtartó kárpit, burkolatok visszaszerelése.
További szívás a fejegység mögötti kábel és csatlakozó halmaz bepasszítása a rendelkezésre álló nyílásba úgy, hogy az egység teljesen a helyére tolható legyen! Sikerült!!!:)
Tapasztalatok:
• 2 napom ráment…
• Nagyon jól szól, rengeteg EQ lehetőség
• IPhone CarPlay előnyei
• Kihangosító minősége sokkal jobb mint a gyári B&M (mindkét oldalról)
• IPhone csatlakozik Bluetooth-on is ha nem csatlakoztatjuk a Lighting kábelt
• Minden ismert gyakori formátumú média lejátszható
• Kormány hangerő vezérlés, némítás, track léptetés müxik
• Tolatókamera jó minőségű képet ad
• A kijelző kikapcsolható, ha este zavar
Ami nem tesztszik:
• Hívás indítás/fogadás/befejezés nem müxik a kormányról
• Csak a CarPlay appok jelennek meg a kijelzőn - nem lehet tükrözni a mobilt
• Nincs kikapcsoló gomb?!
Összeségében (a beépítési bénázásaimat/szívást leszámítva) azt kaptam amit vártam, elégedett vagyok.)

 
>> Tuning és extrasparco // Alfa 159 SW 2.4 JTDm 20v ti // 2017-07-07

Anno színre fújt, vagy króm tükörborítást lehetett kérni a TI felszereltséghez.
Az Enyém színre fújt volt. Vettem 1 pár krómozottat. Sokkal jobban tetszik!

 
>> Szervizpsychoati // Alfa 159 1.9 JTDM 16V SW // 2017-07-05

Még a hétvégén megnéztük apóssal, hogy milyen rugókat lehetne rendelni, természetesen két darabot mindkét oldalra. Hétfőn hívott, hogy megrendelte a hátsó rugókat. Csúcs! Kedden délelőtt hívott, hogy megérkeztek. Übercsúcs! :-) Szerda szabadság, tűz haza futőművet építeni! :-) Suplex cucc került bele. Remélem jól fog teljesíteni hosszú távon. Sikerült még délelőtt elkezdeni. Gondoltam pikk-pakk szét-összedobom, aztán egy gyors próbakör és örülünk. Hááááát majdnem. Eltoltam vele a napot. Nem egy vészesen nagy kihívás, de az időt felemészti. A törött elég könnyen kifordult a helyéről, a másik oldalit biztatni kellett, kérte a pajszert is. Befelé az újak pedig követelték. Ki kellett bontani a puttonyban az oldalkárpitot is. A hátsó ülés támlájának a szélső fix részét is. Másodszorra már gyorsabb lenne ;-). Aztán próbakör. Határozottan jobban mozog az új rugókkal, kicsit feszesebbnek érződik a fara. És felkúszott egy kígyó is az index alá :-)

 
>> SzervizKristyon // Alfa 156 SW 1.9 JTDm // 2017-07-06

Az utolsó alkatrész beszerzésnél, felhívták a figyelmemet, hogy eléggé kopottak a fékeim. Úgy voltam vele, hogy még nem jelzett, de közelebbről megnézve tényleg eléggé vékonykáknak néztek ki. Úgy is jött egy kis koporgó hang a bal elejéről. Rendeltem első fékbetét készletet, meg stab.pálcákat is. Be is igazolódott a szerelésnél, hogy a stab.pálca egyik gömbfej lógott.
Ha a jobb oldalon is lenne becsatlakozás a fékbetét állapotának visszajelzésére, már kaptam volna értesítést a műszerfalról is. A jobb oldali fékbetétből még ki is esett az a vezeték darabka. Kitakarítottam a lyukakat, és a marásokat is a tárcsákon.

>> Szervizpsychoati // Alfa 159 1.9 JTDM 16V SW // 2017-07-01

Eljött az injektor csatlakozók cseréjének a napja. Végre megszűnik az idegesítő hiba. Kora délután indultunk a műhelybe, és amikor odamentünk az autóhoz feltűnt, hogy éjszaka megültette magát. Leginkább a bal oldali farát. Hemperegtem ott kicsit hátha látok valami érdekeset, de nem szúrtam ki semmit. Amikor odeértünk a műhelybe az első dolog az autó megemelése, bal hátsó kerék le. Ekkor nyert értelmet az a hatalmas csattanás amit éjjel hallottam úgy, hogy a paripa a ház előtt parkolt, én meg félálomban voltam bent a házban. Bal hátsó rugó feladta a harcot. Hurrá! Nem baj, legalább új lesz benne, jobban ragad az úthoz :-). Nyugtáztam, hogy ezzel nem megyünk ezen a hétvégén haza :-(. Nagy elkeseredve azért gyorsan kicseréltem az injektorok elektromos csatlakozóit. Nem volt izgalmas feladat. Sajnos nagy próbálgatás így nem volt.

 
>> Tuning és extraKristyon // Alfa 156 SW 1.9 JTDm // 2017-07-06

Itt az amorén már láttam valakinél, és nagyon meg tettszett. Így hogy magasabbra kerültek a nappali menetfények, akkor is időben észrevehetnek ha gödörből jövök felfele. Az index izzó helyére került, ennek azért kellet némi faragás, de megérte...
A DRL helyes működtetéséhez, hogy a helyzetjelző kapcsolásánál lekapcsoljon, itt is szükség volt egy relére, amit sajnos nem tartalmazott a csomag.
Egy kis videó a működésről.

 
>> SzervizBoss 2.4 // Alfa 156 2.4 JTD // 2017-07-06

235000 szervíz.

- OLaj csere Castrol Edge 5W40
- Levegő szűrő csere,
- Olaj szűrő csere,
- Pollen szűrő csere,
- Ablaktörlő lapát csere,
- EGR szelep kipucolva.
Semmi más nem volt.!!!

 

Mivel sikerült tökéletesen elnéznem a felnikupakok méretét a rendelésnél, így muszáj voltam még egyszer rendelni, most már 50 mm-s kupakokat! Most már minden embléma ki van cserélve a 2015-ösre. Megtetszett ismerőseim LED tolatólámpája, így rendeltem én is 2 darab LED izzót, ma érkeztek meg, így ki is cseréltem őket ügyesen, nekem nagyon tetszik.

 
>> Tuning és extraSzabeee // Alfa 156 Sportwagon 2.4 JTD M-Jet 20V TI // 2017-07-06

Állandóan cserben hagytak a féltengelyeim, így úgy döntöttem legyártatok 2 darabot. Ha lúd, legyen kövér alapon erősítettet gyártattam, a teljesítményadatoknál és az elvárásaimnál azt tüntettem fel, hogy bírnia kell 300+ LE-t illetve 700 Nm nyomatékot a minennapi használaban, illetve versenyeken. Ami történt a gyártásnál: a saját féltengelyeimet egyesítették a BMW X5 csuklóival, kapott 2 rövid féltengelyt, emberesebb átmérővel. Sajnos 2 hónapig készültek a tengelyek, Alfacity előtt 4 nappal került beépítésre a hosszú tengely. Azért külön, mert első körben sikerült hosszabbat gyártaniuk és le kellett belőle esztergálni kb 5 mm-t. Az autó továbbra is kellemetlenül vergődik az úton, szerintem vagy a váltóm vagy a difi adta meg magát. Mindegy, AlfaCityre elmegyünk, aztán szétborítom ezt a vacakot :)

 
>> AutóápolásHaddel // Alfa 159 sw // 2017-07-06

Nagyon csúnyák voltak már az emblémáim. Aliexpresszről jöttek az újak. Ennyi pénzért szerintem tökéletesek ,méretben is jól passzolnak. A csomagtartónyitó gombtól kicsit féltem ,de arról is könnyen lejött a régi.Jól bevágdostam pengével aztán csavarhúzó ,kalapács kombóval adtam neki a wattot😃