Blog

>> SzervizBigBratyó // Alfa 159 SW 1,9 JTD // 2017-06-24

Az utolsó szerviznél jelezték hogy a jobb első féltengelyem kattog (és valóban, ha ütközésig fordítottam a kormányt akkor kattogott). Plusz a klímás újra elszállt 1,5 hét után. Ez a nyári 35 fokban nem annyira vicces, így újra szerelő.
Szerelő kivette a féltengelyt, és elvittük felújítani:

Cég:Puskár Zoltán Magánvállalkozó
Cím:1119 Budapest XI. ker., Kankalin utca 3
Tel.:(12) 060449, (30) 9485646
Tev.:féltengely felújítás, kardántengely felújítás, gyártás
Körzet:Budapest XI. ker.

A klíma már jobban megviccelt minket, elsőre nem találtuk a szivárgás helyét. Végül csak meglett, az egyik klímacső szivárgott (ami a kompresszortól megy a klíma hűtőhöz). Valószínűleg még gyári volt, órákig tartott kioperálni a klímahűtőből a csatlakozást..
Majd jött a szívás 2, a gépi roppantóba nem fér be az alkatrész, kézit kellett keresni. Bontókat végigjártuk, sehol nem volt ami automata váltóhoz jó lenne (mert persze ebből is két féle van:). 1,5 nap volt mire valaki bevállalta a javítást.
Visszaszerelést követően nyomáspróba, az rendben, jöhetett a töltés. Azóta jól működik.

Költségek:
Féltengely felújítás: 30.000
Klímacső javítása: 25.000
Töltés, nyomáspróba: 15.000
Munkadíj: 20.000

 
>> EgyébMacccy // Alfa 159 1.9 JTDm SW Ti // 2017-07-01

Adni kellett a láthatóságnak, így a csomagtérajtóban lévő két P21/5 helyzetjelző izzót kicseréltem és kapott a gép új ablaktörlőket is, hátra bontott gumit szépen méretre vágva, előre pedig egy Valeo Silenció X-Trm szettet.

Vettem eü csomagot, mellényeket, izzószettet is, de jó lenne egy Alfás csomagtér táska ...

Jah és első és hátsó Alfa Romeo embléma is kicserélve!



(tesztelni: AliExpress - SUMKS Wiper Blades for Alfa Romeo Brera 23"&18")

>> Tuning és extraGT Ɨ|ѯ // Alfa Brera/Spider 2.2 JTS // 2017-07-02

Felkerültek az Ulter dobok volt 1 kis munka de valami eszméletlen szép hangok jönnek ki hátul:-)
Alfisti.netről megérkezett a front Lip is felfaragtam az elejére, alakul, alakul.

>> Szervizmgabor // Alfa 156 1,9 JTD 16V // 2017-06-28

Egy-két dolog cserélve lett.
Felső lengőkarok
első fékcsövek
kézifék bowden
felxibilis kipufogó cső
generátor szabadon futó
valamint az első, és negyedik henger porlasztócsúcs
és újra két évig műszaki

 

Sikerült kiszedni a betört részt. A gumit kúpos fogóval csipkedtem ki, a műanyagot meg sikerült sok-sok forgatás után elpattintani. A maradékot már ki lehetett venni a gyertyával együtt. Igaz előtte komoly szöszmöszölés folyt a beletört, belepotyogott apró darabokkal. Aztán szívószállal sikerült őket kiszippantani.
Jól látható volt, hogy a réz érintkezőt rögzítő fém rugó nem volt hajlandó lejönni a gyertya végéről. Amíg tekertem jól látható nyomot hagyott. Ezt a részt lehet, hogy meg kell csiszolnom, hogy a következő pipa ne járjon így.
A többi rész simán mozgott.
Már csak tömítést és egy új kábelt kell szerezni...

 

Kicserélve. Feszesebb lett, de a kopogás nem szűnt meg.

 
>> SzervizMatthewGT // Alfa GT 1.8 TS "Distinctive" // 2017-07-02

Jobb felső Trw lengőkar és bal hátsó kerékcsapágy csere Cseffó úr nyomán.
162000km

 

Egy július eleji "telkibányi" mini-nyaralás előtt teljesen véletlenül - a garázsban matatva és a kocsiba beülve kulcs híján rutinból ezt "ellenőriztem" - kiderült, hogy nem égnek a lámpáim - legalábbis a tompított és az országúti :-P

Szemle: balos, autósbolti kerámiafoglalatból (pont ezért nem jött be nekem) kijött a vezeték, jobbos, gyári : lemezesre égve-érve. Biztosítékok közül egy kiégve, egy hiányzik. Tartalék 10A-os elfogyott, vettem egy marékkal + 2 új autósbolti műanyagfoglalatot.

Mindkettőt újrakötöttem (remélem nem kell többször - így is alig ér el a vezeték), izzót ellenőriztem, új biztik - és jó! Mivel lényegében ismeretelen okból, észrevétlenül "ment el" a világítás - mentem vele egy kört. Végig jó - de az utolsó kanyarban mintha már nem látnám a visszajelzőt...Garázs előtti leállás - nincs lámpa, már helyzetjelző sem! Hogyaza...!!!

Szerencsére "csak" a kormányburkolat hiányában szabadon és pont a bajuszkapcsolókból lefelé induló kábelt sikerült a ki-és beszállásoknál a térdemmel elszakítani tőben...Persze a csati saruja ismeretlen és beszerezhetetlen (okos eladói ötlet: "bontóból" - te barom, pont az a gond, pont azért kellene szűz új, mert a leszakadtban benne van a vezetékvég és nem biztos, hogy ki tudom úgy szedni hogy a saru újrafelhasználható legyen b+... :-S)

Nyilván az volt, hogy felszívtam magam és sok pepeccsel kiműtöttem úgy a véget, hogy a sarut sem kellett kidobni...

Egyébként - egy tavaly nyári, Ipoly hídon át való 1-2 kilóméteres szintén "szlovák" bemerészkedést leszámítva - megvolt az első külföldi út, Telkibányáról Kassára mentünk - ott viszont lakott területen is kötelező a tompított!

(pár héttel később az indexnek szintén a kormány alatt lefelé induló, ezzel szomszédos vezetékei közül a jobbosé ugyanígy leszakadt - már rutinosan vettem az akadályt - illetve nyilván rájöttem, hogy a kormányoszlop takaratlansága hosszú távon nem állhat fenn :-p)

Olajos a blokk a vezérlés felől. Elsőre a gyanúm a főtengely szimeringre esett, aztán a balansztengelyre. Szereztem Csöritől két tömítést és nekiálltam.
A fedelet levéve biztossá vált, hogy nem a szimeringek a felelősök. Vissza is raktam mindent.
Gyanúsítottá lépett elő a szelepfedél tömítése bal első csücske is.
A gondok itt kezdődtek. A harmadik henger segéd gyertyájáról nem akart lejönni a pipa. Kicsit erősebben húzva egyszerűen elszakadt.
A benne maradt részt laposfogóval próbáltam kiszedni, de csak a gumi rész szakadt.
Taktikát kell változtatni, de majd holnap...

 
>> SzervizWolf // Alfa 147 1.9 jtd 16v // 2017-07-01

Bekerült új pollenszűrő is.
Sajna nem olvastam utána, így döbbenten állapítottam mg, hogy szűrőházhoz 5,5 ös kulcs kell...na olyanom nincs, nem is kellett soha.
Bütykölős havernak telefon, neki nincs.
Telefon faternek: van. Á szuper, hol vagy?
130km
...aaaz remek.
Hol a kulcs?
Hát itt meg itt meg ott, ha nem, akkor amott, kis kék dobozban...
Pff klasz lesz én mondom, ja és hogy szép legyen nem otthon, hegyen.
Nem lesz meg fél nyolcig...előbb bolt, élmény volt ahogy szerszámok szaladgáltak kocsiban artu détuval egyetemben...(odébb emlegetett gagyi ledes akksis reflektor megérkezett, három verziót tud: reflektor, tompitott, diszkó lámpa...ez elvileg azért villog, hogy ha baj van észrevegyenek....a holdról, merthogy 100w fényerő van ráírva, hát nem tudom, tompitott bőség szerelni, szóval kb megvan.) tehát r2-d2 bejött.
Komplett mindennel megérkeztem hegyre, házkutatás faházban, sehol kis kék doboz, annál több nagy fekete, ilyen olyan kincsek...
Nagy nehezen találtam gagyi piros fejtartót, persze nincs benne áhított méret, midőn negyed óra katatás után valami marsbéli fullgagyinak kinéző...tán orosz, mert bizony az enyhén rozsdás fejek elégedett csettintést váltottak ki belőlem, van benn anyag, látszik, komoly darab, ránézésre békebeli, hibátlan, egyik oldalt..hukk: collos, másik oldalt metrikus fejek, öttől kezd, és bizony 5,5 yesss jackpot!
Innen fogadni mernék legközelebb fater előszed vagy ötöt :)
Nos karcsúnak nem nevezhető alkatomat behajtogattam hanyatt műszerfal alá, pikk-pakk lebontottam három csavart, jött burkolat, filter ki sasoltam nyilat, előre mutat, videón meg hátra...remélem fórumba tudja valaki megyünk, e vagy jövünk.
Ami furcsa volt, minden videón nagy büszkén kiveszik feltert és öröm boldogság...
Jó..de dobozba kettő van....tartalék? ...olyant nem szoktak, ha egy kell, egy van benn nem?!
Krova szárral, ha már nálam volt elkezdtem felfelé katatni..kopog...á, fene érti, akkor egy...
Azért..most az egyszer, nem maradt el fotózás telefonnal,( képek később) .
Szóval, ha már kicsit sem Alfisti mobil be volt üzemelve...és én ugye be nem bírom oda hajtogatni magam, periszkopként befényképesztem szűrő helyére.
Ok, műanyag. Akkor nincs másik. Van valami kis légbigyó fent, szép íves, milyen már, még itt is dizájnkodnak? Megpróbáltam más szögből ne csillanjon.
...de..mi az ott oldalt, az a szürke?
Nagyít: nemáár, megkerült a leltárból hiányzó második filter, középkonzol felé helyezkedik el.
Kicibál, nyíl azon is előre mutat.
Új filterek, elsőt kicsit rá kellett beszélni a jóra, gyűrni nem akartam, így csak másodikra akarta azt amit én.
Összeszerelésben már csak a mágnestelen fej...amúgy csavar mágneses, vagy spiáter?
Nem egy komoly cucc, elgondolkoztam, hogy cserélni kellene emberi méretű fejjel rendelkezőre, de hát két napig semmi bolt, legyünk kész..hát kész.
Fontolgatom, kölyköt elkezdem tanítani autót szerelni, mégis csak pár súlycsportal pelyhebb...
Szóval igazából nem is nagyon nehéz pollenszűrőt cserélni. Tartottam tőle, de nem gáz.