Blog

>> Tuning és extraSettantacinque // Alfa 156 Sportwagon 2.4 JTD 20V M-JET // 2017-06-20

Sikerült egy régen áhított vágyamat beszerezni, GTV gyári felnije.
Került rá 4 új Dunlop Sport Maxx TT 215/45R17 gumi is.

 
>> AutóápolásWarbiRunner (Gyuri) // Alfa 159 2.4 Jtd Elegante 4x2 TI // 2017-06-28

Mivel tudom, hogy a bőr műszerfal nagyon kényes a tűző napsütésre, és úgy egyáltalán jobb védeni a tűző naptól amennyire lehet, készítettem egy ideiglenes "hűsölőt" az autónak.
Két épület között pont van annyi helyem, hogy kényelmesen be tudok állni. Az orra pont Észak felé néz, tehát a déli nap fentről/hátulról éri.
Elszaladtam a Jyskbe, pont akcióban fillérekért mérték a háromszögletű napvitorlát. Gondoltam ennyit megér, kipróbálom mire jó. Rögtön vettem kettőt.

Aztán a barkács boltban vettem dübeleket és csavaranyára hegesztett karikákat. Eltartott egy ideig, mire bejátszottam, hogy feszes is legyen, átlapolás is legyen a két vitorla közt, de végül nagyjából sikerült.
A csomagoláson lévő reklámfotón csúnyábban van kifeszítve, úgyhogy gondolom ez ennyit tud.
A mester urak őszre vállalták a normális kocsibeálló megépítését, úgyhogy addig itt fog lapulni az autó. Hacsak meg nem csinálom magamnak a beállót. Nincs szakember, mindere várni kell, aztán vagy szép lesz, vagy nem...

>> Tuning és extraHpeDave // Alfa 156 SportWagon // 2017-06-23

Ma volt egy kis időm a meló helyen és kiváltottam a koromszűrőt egy sima 60-as csőre. Sokkal jobb lett a gáz reakciója és hamarabb ugrik tőle az autó. Egy furcsa zörög hang miatt álltam neki kiszedni alóla, de ezzel sem változott lehet a katalizátor lesz a ludas, ezt még meg kell néznem. De így, hogy menet teljesítményben jobb lett nem bántam meg a "felesleges" munkát.

>> SzervizHege // Alfa 159 1.9 Sportwagon JTDm 16 v High // 2017-06-28

Sajnos nem túl régen úgy jártam, hogy menet közben egyszerűen elfüstölt a klíma kuplungja. Ezt egy erőteljes fémes súrlódó hang kísérte. Akkor még nem is tudtam mi történik. Azt vettem észre mintha valami megfogná az autót és ez a hang kísérte. Ezt követően tudtam menni az autóval csak nem tudtam hova tenni a jelenséget. Csak otthon szembesültem a ténnyel, hogy megszorult a kompresszor. Nem tudtam, hogy miért történt. Nem tapasztaltam semmit, rendesen hűtőt és nálam mindig automata üzemben volt sose kapcsolgattam. Még szerencse hogy nem ugrott le a szíj vagy szakította széjjel.
Körbekérdeztem a Kecskeméti szakikat, hát mindenki be volt táblázva kb három hét múlva tudtak volna velem foglalkozni. A facebook-on olvastam egy Kiskunmajsai klíma szerelőt, felhívtam és Ő tudott fogadni a leghamarabb. A javítási idő nem annyi mint egy generátor vagy egy önindító csere. Igaz, hogy nem sok csavar kell kioldani a kompresszor levételéhez, de mivel az enyém megszorult így tele volt fémforgáccsal és nem csak egyszerű feltöltés kell. Cserélni kellett benne szűrőt, expanziós szelepet illetve ki kellett takarítani az egész rendszert is. Kedden vittem el és szombatra lett kész az autó. Kétszer lett átmosva a teljes rendszer és még mikor elhoztam azt tanácsolta a mester, hogy kb. 1 hónap múlva tisztítsuk ki ismét mert a hűtőbe biztos maradt egy kicsi piszok és csak használatba fog kioldódni. Azt mondta még, hogy nagy valószínűleg a kevés olaj miatt ment tönkre a kompresszor. A kompresszorból sikerült találni egy kevés kilométereset így az került fel a helyére. Azt 35000 sikerült megvenni, a többi a takarításra, a különböző alkatrészek cseréjére illetve a rendszer feltöltésére ment el. Az első két kép a végeredményről készült. a többi a rossz kompresszorról.

 
>> AutóápolásRomeoOne // Alfa 159 2.0 JTDm 16V 170 LE // 2017-06-28

Szeretem tisztán tartani az autót, de hiába mosom gyakran, ha száradás után tiszta vízkő marad a kocsi, ami a feketén különösen feltűnő. SanyiJTD cartárs ajánlotta figyelmembe az AliExpress-en található törlőkendőt, ami tapasztalata szerint rengeteg vizet képes felszívni, ha le akarom törölni a kocsit a mosás után. Gondoltam, miért ne? Május 20-án rendeltem és lám, már ide is ért :D
3,39 USD volt szállítással, mindennel együtt.

>> AutóápolásRomeoOne // Alfa 159 2.0 JTDm 16V 170 LE // 2017-06-10

Az autó 5 éves és kicsit mattultak már a műanyagok és gumik a külsején. Erre próbáltam valami orvosságot találni, de nem lett meg a Szent Grál. Vettem egy K2 Bono Black névre hallgató anyagot. Igazából nagyon macerás volt vele dolgozni, mert a rongyot teljesen tönkretette, amivel felvittem. Továbbá nem is lehetett olyan szépen szétteríteni és könnyen össze lehetett vele kenni mást is.
Sajnos az oldalsó ablakkeret műanyagok a beavatkozás után is pont ugyanúgy néztek ki, mint előtte. Egyedül a szélvédő aljánál lévő takarógumin látszott érdemi javulás. De az eredeti cél az előbbiek fényesebbé/sötétebbé tétele lett volna.

>> EseménySeriff // Alfa 159 SW 2.0 JTDM // 2017-06-28

Hibátlan "kis" kocsi. Nagyon élveztük az utazást mindenfajta úton.

A fogyasztással úgy voltam, hogy klímával, tempósan 8 alatt bármi jó sok autópályával, némi várossal, helyi hegymenetekkel, mindennel. Erre egyik tank 6.86 lett, a másik meg 6.38. Mondom mi a fene, de átszámolva is annyi. Comp szerint az első 6.9, a második 6,6 volt, de megfigyeltem, hogy az utolsó pár km vezetési stílusa simán átírja az akár 2-3ezer km-es B trip átlagát is, ami nyilván hülyeség, de együtt lehet élni vele, pláne, hogy nem nézegetem gyakran, csak az első hosszú úton érdekelt.

Kényelmes, szuper a napfénytető, a bőr, a klíma, minden. Imádjuk. És öröm volt ránézni az apartmanból minden alkalommal. Jó, hogy nem volvót, vagy mazdát vettem asszem :)

>> EgyébOllah // Alfa 156 V6 // 2017-06-28

459,7 km és 62,84 liter 100-as MOL - 13,67 l/100km.
Ez kb. a szokásos "ciklusban" történt, szóval erősen vegyes fogyasztás, ugyanakkor 150-180 közötti autópálya tempóval, és általában dinamikusabban járva.

 
>> SzervizIsti166 // Alfa 166 Lépcsőshátú // 2017-06-28

Sziasztok!
Kicsit megkésve, de ne haragudjatok érte leszeretném írni eddig mi is történt a kocsival nálam! Lehet picit hosszú lesz! Szóval :) A kocsi választásom az egy 166 2.4 JTD 103KW-os példányra esett 2001. 10. havi. Akkor 239000 km volt benne! 2015. 11. 28. vettem meg. Akitől vettem mondta is hogy vezérlés cserével kell kezdeni! Szóval akkor pontokba szedve leírnám miket cseréltem a kocsin.
2015.11 hó - Komplett vezérlés (Dayco) és vízpumpa + motor olaj (Selénia 20k 10w40) + az összes szűrő (olaj, gázolaj, pollen, levegő) 240000km
2016. 03. hó - Első, hátsó féktárcsa (Ate) + betét (Valeo) Első alsó lengőkarok (Delpi) Első stab rúdak (Lemförder), motor olaj (Selénia 20K 10w40), összes szűrő, fék + váltó olaj cseréje. 250000km
2016. 04. hó - 253000km Első lengéscsillapítók rúgókkal együtt cserélve rúgótörés miatt :/
2016.08 hó - Motor olaj csere (Selénia 20K 10w40) + összes szűrő 260000km
2017. 01. hó - Izzitógyertyák cseréje mind az 5db (Beru), és termosztát csere (Mahle) 266000km
2017. 04. hó - Gyári nagyfékessé átalakítás 268000km
2017. 05. hó - Első felső lengőkarok cseréje (TRW amibe a szilent is TRW), és hátsó GL szemek cseréje (Lemförder) 269000km
2017.06. hó - Motor olaj csere de most kipróbáltam egy más félét ez pedig a Selénia 5w40 WR diesel és ezekhez tartozó összes szűrő csere 270000km
A kötelező cserék eddig ennyik voltak :) ezen kívül még beépítettem egy aktív mélyládát! Ennek bekötése nagyon egyszerű volt! Ha esetleg valakinek ebbe tudok segíteni szívesen elmondom, hogy kell! Talán ennyi így első körben! Köszöntem ha elolvastad! :)

 
>> SzervizWolf // Alfa 147 1.9 jtd 16v // 2017-06-28

Kicseréltem levegőszűrőt, de valami nem kerek.
A légszőrőház felső illeszkedésénél kilátszik kb 2mm szélesen a szűrő gumija.
Kezd meginogni a hitem...
Nem morgóban, magamban.
Egy óra alatt megvolt a művelet... ami nagyon jó részidő, igaz aknás garázsom van így elvileg nem lenne szívás, de ugye nem keveset kell pakolni. Helyet csinálni, hogy félig garázsban levő kocsi mellett beférjek előre ajtó nyíljon hasonló nyalánkságok.
Viszont szűrő harmadszori ki bepakolása után is kilátszik narancs gumi, agyvérzést kapok, elvileg, ha véletlen rosszul raktam be...de háromszor?
Illeszkedése ugyanolyan minden alkalommal, cuppan helyére ahogy kell, fedél teljesen szintben van.
Én meg csuklom. Nagyon.
Titkon reménykedem, azért lóg ki, hogy színén látszon, mikor kell cserélni, de szerintem csak áltatom magam. Délután újabb kör..
Ha ez így megy tovább kidobom szekrénykét, kompresszort, ne kelljen rámolni :)
Van az az érzés, hogy morgó mármár vallásos áhitat tárgya: igen komoly a mosolygásfaktora..
Kocsiknak többnyire elejét szoktam nézni tükörben. Ami elémkerül megelőzöm, pedig nem vagyok hajtós.
Szóval ezen mosolyfaktor miatt nem vastagon van hely motortértben. Le is nyúztam kezem tegnap, szűrőházban katattam, hogy mi lehet a gond, minden ok, csak nem jó.
Bezzeg citroen vagy hat csavar bontogatása anyázás, leesik kiesik, aztán már játék a szűrőcsere. Utáltam mint a bűnt.
Lada...hát igen, ahogy szoktam mondani égőcserekor is, de szűrőcsere is: 5 perc.
Burkolat le szűrő ki, be, burkolat vissza. Ez két perc, maradék három a sör elfogyasztásához szükséges.
Mégis, szívtam termosztáttal is, levegőszűrővel is, már röhögög, pollenszűrő is cserés...
Mégis én csak simogatom morgót tekintetemmel, lenyűgöz minden mozzanata.
...
Délutáni kör megvolt.
Mit mondjak, végeredmény ugyanaz, bár ravasz voltam, már nem raktam vissza helyére filterdobozt.
Tök béna vagyok.
Maradt a hátulról mellbe, kivettem filtert, összeraktam, futkosás aknába fel le, feszegetés, pankráció, épp fejen nem álltam. Becsattintottam alul két reteszt, fent fél milliméter hézag így is.
Itt sajnos kicsit magasztaló szavakkal illettem kedves tervező felmenőit.
Következtetés: vélhetőleg valami utángyártott filter, esetleg anyagfáradás következtében ennyit nyúlott zsanér vagy mi ami fent van, meg vetemedhetett is estleg.
Tömegsport eredménye: most 1,2mm látszik narancsból. Mégiscsak jó szűrődő napvilággal besegíteni keresőlámpa fényének...szeretem azt a portékát, ahova világít ott megvakulok, mellette öt centivel már nem átok semmit, viszont elcsapat vagy száz méterre...szóval nem az amivel ezt csinálni kellene.
Hirtelen felindulásból rendeltem is akkus led reflektort, feszengve várom postást, mi lehet ez 3400ft ért? Igaz legutóbbi led es fényvető sem okozott csalódást, kicsit gyengébb fénye, mint vártam, viszont benéztem, nem egy, hanem két darab volt.
Aksis cucc lesz valamilyen. Nopara szép sárga fekete, max vitrinbe jól mutat,
Egy szó mint száz, két napi topázás után a rögtönítélő bíróság megállapította:elsőre is jó volt légszűrő. Megérte, most tudom, hogy ilyen. Méltatlan eme autócsodához.
Cserélni cserélném, de minek, filter helyén, szorítja, kizárt, hogy falsot szív. Funkcionálisan hibátlan. Újat venni értelmetlennek látom esztétika miatt, bontott lehet ugyanilyen lenne. Azért bakancslistára felvettem.
Kép megen nem, pedig kitettem telót is, köszöni jól van. Sok létrázásban totál kiment fejemből.
Pollenszűrő fekszik, szakad az eső. Finom ez a kis hűvös.