Blog

>> Tuning és extrafazek // Alfa 159 2.0 JTDm // 2017-06-27

Minden autómon volt idáig az ablakon légterelő. Szeintem nagyon hasznos kiegészítő,esőben le lehet engedni résnyire az ablakot és nem párásodik a szélvédő.
Tegnap kapott az Alfa is egyet(kettőt), nekem tetszik.

 
>> Tuning és extracezso87 // Alfa 166 2,4jtd // 2017-06-10

Kapott bőrülést , hogy szebb legyen :)
Jobb első dobbetétet kicseréltem egy bontottra, mivel törött volt, mióta hozzám került.

 
>> Szervizcezso87 // Alfa 166 2,4jtd // 2017-02-25

Első-hátsó fékbetét, féktárcsa csere, mert rázott a szabályzott tárcsa.
184500Km

 
>> Szervizcezso87 // Alfa 166 2,4jtd // 2017-05-20

Olajcsere+2 alsó első lengőkar csere, futómúállítás
Hátsó fék munkahengerek és betétek cseréje.
188,000 Km

 
>> EgyébRevitox // Alfa 159 Sedan // 2017-06-27

Erről az oldalról tudod letölteni a különböző térképeket a navihoz.

 
>> Egyébpsychoati // Alfa 159 1.9 JTDM 16V SW // 2017-06-27

Ma megérkeztek az injektorok elektromos csatlakozói. Elaforg-nál rendeltem, 3 munkanap alatt meghozták. A múlt héten is volt hiba (valószínűleg) a csatlakozók miatt. Hillholder, VDC, ASR. Lámpát nem gyújtott, autó leállít, kulcs ki-be, aztán minden ok. A hétvégén valószínűleg be is következik a csatlakozók cseréje.

 
>> SzervizZsolt_159 // Alfa 159 2.4 JTDm Q4 // 2017-06-27

Vétel után megtörtént az első szervíz. Az autó 3 évet állt ezért a vezérlést, az olajat a szűrőkkel együtt muszáj volt még a használatba vétel előtt cserélni.

62.800 km
Vezérlés (Contitech)
Vízpumpa (Magnetti Marelli)
Fagyálló
Üzemanyagszűrő (Champion)
Légszűrő
Pollenszűrő (aktívszenes)
Olaj (Liqui Moly Diesel 5W-40)
Olajszűrő

Anyag + munkadíj (70+50)

 
>> EseményTomazzo // Alfa 156 1.6 Ts // 2017-06-27

Február derekán fogalmazódott meg bennem a gondolat, hogy venni kellene egy foglalkozós járművet, mert túl sok a szabadidőm :-) Valami olyasmire gondoltam, ami nem hétköznapi, vagy gyakori, mindenképp számomra valami újdonság és különleges érdekelt. Sokféle autómárkát megnéztem Rover-től Lancia-ig, de az Alfa az első helyen szerepelt.
500K volt a projektre, ezért viszonylag szűkös volt a mozgásterem, bár saját véleményem szerint a gyakori és felkapott autómárkák nem gyengén vannak túlárazva a használt piacon. Egy Opelből nem nagyon akarózott átülni egy Volkswagenbe, 500 ezerért nem lett volna semmiféle minőségbeli ugrás.
Szóval sok olvasgatás, utánajárás kellett, hogy körvonalazódjon a végcél egy 156-os Alfa. Mindig is tetszett, csak nem ismertem és mint sokan mások féltem a típustól.
Hamar rájöttem, hogy két lehetőségem van, vagy kicsit toldom az összeget és veszek egy hibátlannak gondolt szép kocsit és vagy beválik, vagy nem, vagy olcsón veszek egy lestrapált példányt, és feltámasztom. Elég sok járgányt megnéztünk a haverral a Dunától Keletre, hogy belássam a drágábban hirdetett 156-ok sem feltétlen lesznek költség mentesek sajnos, ezért húztam egy 350 ezres határt magamnak.
Állapot gyakorlatilag mindegy lett, agyaltunk, hogy veszünk kettőt és egyet faragunk belőlük, szóval lehetőség az volt bőven. Mindenképp magyar papíros érdekelt, műszakival.
Március végén megtaláltam egy kockázatos példányt Pesten. 2000-es évjárat 1.6ts. Zőld, na mondom ez milyen szín, nem tetszett de láttam benne fantáziát és reményt, hogy jó gép lehet majd belőle. Igazi elhanyagolt autó, de már akkor látszott rajta, hogy valamikor jó kezekben lehetett. Amore matrica a szélédőn? Persze a tulaj azt sem tudta mi az :-)
Na mindegy a 380 ezres vételárból láttam, hogy jócskán lehet faragni, mert az autót hibátlannak hirdette a srác, de nagyon nem volt az.
Elektronikai gondok, világítás, légzsák, motorból hol az olaj, törött bal első ajtó, generátor csapágyhang, vezmód kerregés stb. ezekről szó nem volt a hirdetésben. Tudtam, ha a moci nem gatya, akkor a többi javítható. Végül 280 lett a vége, reszketve kipengettem a zsét és reménykedtem, hogy a 3 liter olaj amit a kúton vettem bele kitart majd hazáig és nem döglik meg alattam a motor 270 km alatt.
Ahogy távolodtam a fővárostól oda léptem néhányszor neki éreztem, hogy van erő a motorban, jó volt vezetni nagyon, szépen feküdt az úton. Néha megálltam körbe vizsgálni, minden rendben van e. Minden ok egyre szélesebb vigyor az arcomon, felbátorodtam, 160-180-ba is bele néztem párszor. Szerencsésen hazaértem vele, asszonypajti megnézte, én féltem, hogy leszedi a fejem, de nőből van ő az autót látta, nem a hibáit, beleszeretett egyből.
Nekem hatalmas kő esett le a szívemről, mert így szabad utam lesz belehányni az összes pénzem ebbe a kocsiba és megpróbálni szerethető családtagot varázsolni belőle.

>> SzervizGiotti155 2.5V6 // Alfa 156 1.9Jtd // 2017-06-24

Pontosan egy évvel ezelőtti kicserélt hátsó kipufogódob tartó gumikból az egyik meg is adta magát. Nem bírta sokáig. Úgy nézett ki, mintha már ezer éves lenne, annyira szét volt repedezve.

 
>> SzervizAlejandro // Alfa 159 1.9 JTS Berlina // 2017-06-26

Minden előzmény nélkül szombatról vasárnapra jelentkező elektromos parajelenségek, nyögvenyelős indítózás, és az intelligens CTEK akkutöltő furcsa viselkedése jelezte az autóval együtt vásárolt, 4 éves Magnetti Marelli haláltusáját.

Bízva abban, hogy a probléma kizárólag az akksi végének tudható be, ZAP Silver Premium 80Ah 760A és Exide Premium EA770 70Ah 760A között vaciláltam vasárnap este, de ezeket csak rendelni tudtam volna normális áron (26e) kiszállítással.

Mivel az autó kedd reggelre már elengedhetetlenül kellett, és az Alfás Szerelőm szerint felesleges egy benzines autónál tizenezrekkel többet fizetni a márkanévért, ő a helyemben a lengyel 4MAX Ecoline 75Ah 700A akksit tenné bele (a ZAP is lengyel), amire van 2 év gari, a másik kettő 12 hónapjával szemben, ráadásul helyben van raktáron (tehát ebből még hétfőn autó lehet), és 10e Ft-val olcsóbb, így elengedtem a ZAP és Exide körüli gondolatokat.

Az akksi 18 ezer volt, munkadíjat a Szerelőm nem kért és nem is akart elfogadni, és hétfőn ebéd után már volt autóm! Mivel később fizettem, 20 ezret küldtem neki!

Km óraállás: 102 315