Blog

>> Szerviz_Ata_ // Alfa 159 TBI TI // 2017-06-20

Bár volt vezérlés csere szervízkönyv szerint 120.000-nél, biztos ami biztos lecseréltettem.
Jobb oldalon alsó lengőkar cserélve nyikorgás miatt (trw), valamint hátsó lengőkar szilentek cserélve. Sajnos szervíz közben kiderült, hogy a bal hátsó rugó el van törve, ezért ezt minél előbb cserélnem kell.

 
>> SzervizIldiko // Alfa 159 SW // 2017-06-18

Új Alfás kaland szombat délelőtt az M5 autópályán.
Szombat délelőtti napsütésben, mosolyogva Alfáztam a családom felé Szarvasra, amikor megjelent néhány hibaüzenet és lefagyott az elektronika az autóban. Először nem tulajdonítottam neki nagy jelentőséget, keveset járt mostanság, kényes olasz verda, ahogy Ákos szokta mondani, most jól odalépek és megjáratom... azonban észrevettem, hogy a sebességmutató sem mozdul semerre sem előzés, sem lassítás közben.
Leállósáv, motor leállít, újraindít, de se kép, se hang.
Nagyon hálás vagyok, hogy van, akire mindig, mindenben számíthatok és segít, ha szükségem van rá. Hálás vagyok, hogy szombat délelőtt elsőre felvette a telefont. Hálás vagyok amiért elmagyarázta, hogyan tudom levenni az akksisarut, hátha helyreáll minden. Hálás vagyok, hogy figyelmeztetett, hogy vegyem fel a láthatósági mellényt és tegyem ki a háromszöget. Hálás vagyok, hogy egyetlen pillanatra sem voltam ideges, nem féltem és megőriztem a jókedvemet. Hálás vagyok, hogy egy útellenőr megállt és odajött hozzám és a jelenlétével támogatott. Hálás vagyok, hogy azt mondta, a nagy szélben ne tegyem ki a háromszöget, bólyákkal és táblákkal megjelölt engem és megígérte, hogy később visszanéz erre. (Azért én kivettem a dobozból és összeszereltem egy fotó erejéig - tanuljam meg, ha már így hozta az élet.)
Őszintén hálás vagyok, hogy a pálya elején, Bp-hez közel történt a hiba és nem valahol távolabb. Köszönöm, hogy kihívta nekem az autómentőt, hálás vagyok, hogy épp Jocóval volt, és hogy volt hová szállíttatnom az Alfám. Hogy az autómentő gyorsan kiért, hogy megvettem a benzinkúton tankolásnál a kedvenc magazinom legújabb számát és volt mivel eltöltenem az időt, hálás vagyok, hogy minden rendben ment, és hogy nagyon keveset kért az autómentő, hogy készpénz híján Á kifizette nekem, hogy lekormányozta a trélerről és azt mondták a fiúk, hogy addig onnan el nem viszem az Alfát, amíg át nincs teljesen vizsgálva, mert nem szeretnék, hogy még egyszer az út széléről kelljen összeszedni.
Hálás vagyok, hogy Jocó hazavitt.
Nagyon hálás vagyok, hogy a szívem ereje megvalósította a vágyam, és éppen az Alfámon keresztül.
"Minden éppen így van jól,
Mindig pont oda visz a sorskerék,
Amit át kell élj..."

Egy ölelés, finom kókusztejes római cappuccino, Anya sült csirkéje, Vivi kacagása és a Holt-Körös illata széppé tette a hétvégémet.

 
>> SzervizAbarai // Alfa 156 2.5 V6 24V // 2017-06-19

Megint Várpalotán jártam. A kölyök oda meg vissza volt a szerviztől, az Alfáktól és Cöri bácitól (sic). Az unixos autó most jó tükröt hozott, a cseréje is pikk-pakk megvolt, csak a fordulatszámmérő izzóira kellett várnunk egy kicsit. Segond, a kiskorú addig is kergette a szerviz macskáját és/vagy engem. Miután a többször megénekelt unixos autó meghozta az izzókat, a fordulatszámmérő fényereje méltó lett a kilométeróráéhoz.

>> SzervizGT Ɨ|ѯ // Alfa Brera/Spider 2.2 JTS // 2017-06-19

DZ ma 9-re adott időpontot, ( 08.07-kor már ott voltam ) ráment a nap de győzelem:-)
NagyBrembo kompletten bekerült a helyére, Brembo betétek és 1 pár fékcső is bepattintva / természetesen amit vittem rövid lett de Zoli rendelt 1 patent verziót hozzá.
Minden a helyén, hűtőfolyadék és fékfolyadék is cserélve / Paraflu, Tutela /egy gumicső is a kiegyenlítőtartály végéről mert kis repedés volt rajta nem volt lyukas de már nem is lesz.
Futóműállítás is megejtve Dunaharaszti szervízben a nap végére.
Külön köszönet Dudás Zolinak a munkájáért, így kell ezt csinálni!

Lipcsébe menet útba esett Drezda, így megnéztem.
Bár ne tettem volna....

Pár perc eredménye:
- nagyon szép kékben, eddig ez a szín tetszik legjobban!
- 9500 Euróért van kirakva a kereskedésben, a hirdetés 8900-ról szól,
- CSAK téli gumik vannak hozzá,
- 18”-as felnik padkázva, lekopva, emblémák szarok,
- első embléma fehér,
- ülés bőre nagyon elhanyagolt, talán sose volt ápolva,
- a szőnyeg olyan szinten koszos így takarítás után is, hogy erről diplomamunkát lehetne írni,
- váltógomb lötyög,
- motor segédalváz rozsdás,
- alul hátul alánézve több helyen kezdődő rozsdát látni,
- nincs törve,
- motortér rendben,
- nincs pótkerék, de a többi cucc is hiányzik (emelő, defektjavító)
- kulcskártya megvan,
- jobb ajtón hosszú karcolás (festeni kell??)
- kulcsról minden felirat lekopva ( a 159 még ép volt)
- leharcolt hangulatú a belseje,
- de nincs kiszakadva sehol,
- kormány bőrözni kell,
- tető jónak tűnik,
- motoros, memóriás ülésállítás,
- ülés mögött rekeszek nagyon kicsik,
- a középső alu borítás összekarmolászva, helyenként kifényesedve,

Bakker ennél a kétszer ennyi idős Spiderem is jobb összbenyomást kelt, a jó állapot szubjektív...
Hogy szaggassa ki minden Alfák hollója a máját annak, aki így bánt ezzel az autóval!

 
>> SzervizNGC // Alfa 159 2.0 JTDm SW // 2017-06-19

Reggelre megint kigyulladt a motor kontroll lámpa. Az autó ereje elszállt, turbó nyomás alig volt. Gépre dugtuk, a turbó hőmérsékleti jeladó csatlakozója, ami már egyszer javítva lett, az adta meg magát. A forrasztás esett szét. Ki lett véve a szakadt kábel, és ki lett pótolva, kapott új sarut. Hiba törölve.

>> Tuning és extraWarbiRunner (Gyuri) // Alfa 146 TD // 2017-06-19

Ennél az autónál az alap tézis az eredeti kinézet megőrzése amennyire lehet. Nem tudom miért jó ez, de jó :-)

A hangszóróiról már tudom, hogy nem eredetiek, de szolidan a gyári rács mögött lapulnak. Valami jobb féle lehet, mert kék, és normálisan szól a gyári fejegységgel is. A gyári fejegység azonban erős korlátozás. Tud kazettát és rádiót.
A gyári fejegységhez ragaszkodok, úgyhogy olyan megoldás után kutattam, ami Bluetoothos, FM-tramszmitter, de szolidan elrejthető, hogy ne látszódjon.
A legtöbb ilyen kínai lom jó nagy kijelzővel rendelkezik, elég furcsa ízléssel mondható esztétikusnak. És nem illik egy korhű belsejű 21 éves autóba.

Hanem megtaláltam amit kerestem: Xiaomi Roidmi 2S
Szivargyújtó aljzatba tolható kis stick. Nagyon igényes kivitelű minimál eszköz. Ami ügyes, az a hozzá tartozó applikáció.

A telefonra telepített app segítségével lehet hangolni az FM frekvenciát, és ha fut az app, még az akksi feszülséget is kiírja. Kihangosítónak is tudja használni a Kinga szintén Xiaomi telefonja.

A rádió megtalálta könnyen a beállított frekvenciát és tökéletes minőségben, zúgás, zaj, sercegés mentesen játssza a zenét vezeték nélkül a telefonról. Pont ennyi amire szükség volt. Bónuszból két USB kimenet is van rajta, így a telefon tölthető is róla.

Nem volt egy óriási összeg, és a 21 éves "hifit" felokosította 21. századi igényekhez.

>> AutóápolásWarbiRunner (Gyuri) // Alfa 146 TD // 2017-06-19

A tetőkárpit idén végleg feladta, egész belógott az utastérbe. Ezzel egyetemben a két hátsó ajtókárpit is végleg lehengeredett, kapott elég inzultust az apró lábaktól :-)
Egy ideig gyűjtöttem az erőt, hogy na majd szétszedem, megragasztom. De igazából tudom, hogy ez nem az én sportom...
Szóval végül a kárpitosnál kötött ki az autó, nem vitt rá a lélek, hogy elgányoljam. Itt hozzáértők, rendesen megcsinálták. Standard tetőkárpit anyagból újra lett húzva a teteje. Az anyag szinte pont olyan, mint ami a gyári volt. A textúra egyezik, árnyalatban egy picivel világosabb. Szép, rendezett lett a beltér így.
Az ajtókárpitokat nem cseréltettem, azt kértem, hogy ragasszák vissza. Az is szép lett, elégedett vagyok az eredménnyel.
Nem volt épp olcsó, de ezzel úgy vagyok, hogy egy olyan beltér, ahol órákat töltünk, legyen tiszta, rendezett...

>> SzervizKispogga // Alfa 159 SW // 2017-06-19

Be volt tervezve a múltkori olajcsere óta, hogy uodatelve lesz az elsö futómüv és olajfojäs megszüntetés a nívópálcánál. Végül csak az olajfojás lett megszüntetve a tervezettböl. A futómüjavításból nem lett semmi hanem az elsö féktárcsák lettek felhullámosodás miatt garanciában cserélve. Most 198ekm-nél jár a mutató és finoman koptatom be az új tárcsákat (300km megvolt már) de most óvatosabban járatok be. Ki lett még cserélve1-2 alkatrész a kormányzásnál amit a fékezésnél fellépö rázkodás tett tönkre.

 
>> SzervizJCsabi // Alfa 147 1.9 JTD 8V Distinctive // 2017-06-19

Rakoncátlankodott egy kicsit a verda. Olyat produkált, hogy nagyobb gyorsításkor 3000-es fordulat környékén megtorpant kicsit és bedobott egy P0235-os hibakódot. Ezen kívül normál használat során semmit nem lehetett érezni. Olvasgattam egy kicsit itt a fórumon és a neten. Sokan írták, hogy egy MAP szenzor tisztítással, vagy cserével megoldódik a dolog. Na nálam a tisztítás nem segített, úgyhogy vettem egy új szenzort. Kicseréltem, és úgy tűnik megszűnt a hiba.