Blog

>> EseményZselé // Alfa Spider / GTV 2.0 TS 150LE // 2017-06-13

Megvolt a túra, melyet az autó hibátlanul teljesített! 1100 km, oda felé 10, haza 8 óra kisebb ebédekkel, megállókkal. Egy csepp olaj vagy víz sem fogyott az út során.

Odafelé szombaton reggel indultunk, majd Pakson, a 6-os út melletti OMV-nél tartottunk egy kávészünetet. Ezt követően Szekszárd-Bonyhád-Pécs-Szigetvár irányába folytattuk az utat. A Mecsek előtt volt egy kis aggodalom az esőfelhők miatt, de végül elkerült bennünket a zivatar. Barcsra érve teletankoltam az autót, majd a Gurító csárdába ebédeltünk. Ebéd közben jött egy eső, de mire végeztünk, elállt. Innen a határt átlépve Verőce-Kutina-Sziszek útvonalon folytattuk. Sziszek után Vojnicnál értük el az 1-es főutat, melyen elértük célunkat Rakovica közelében. A vasárnapot a nemzeti parkban töltöttük, majd hazafelé Karlovac-Zágráb-Letenye útvonalat választottuk. Karlovacban megnéztünk még egy háborús emlékparkot, majd már itthon Balatonfenyvesnél lehajtottunk a régi 7-esre, és egy szemesi ebédet és fagyizást követően Siófoknál hajtottunk vissza a pályára.

Az utat végig autópályák elkerülésével terveztük, de a Zágráb-Letenye szakaszt végül úgy döntöttünk, a horvát pályán teljesítjük. Aztán a határ lehajtót elrontottam, és az M7-re kerültünk. Ha már így sikerült, vettem egy matricát, és a Letenye-Balatonfenyves, illetve a Siófok-Budapest szakaszt a pályán tettük meg. Így legalább tesztelésre került az autó folyamatos nagyobb terhelés mellett is, és itt sem volt gond :)

Az időjárás is velünk volt, végig nyitott tetővel tudtunk jönni. A végére szokásomhoz híven le is égtem ott, ahol nem kentem be magam :)

 
>> Autóápoláscsokagm // Alfa 159 2.0 Jtdm Super Plus Eco // 2017-06-13

Mikor megvettem már láttam, hogy a lökhárító és az bal első ajtó minimálisan le van húzva, amit sajnos csak fényezéssel lehet javítani. Mára elkészült, nagyon jó lett! Polírral egybe kötve nagyon szép lett.

Időközben megérkeztek az új szőnyegek is. Baromi jó lett!
Sötétszürke fekete szegéssel, fehér 159 hímzéssel alatta pedig vékonyan a trikolor látszik. Nagyon jó lett, nagyon eltalálta a főnix mire gondoltam.
Közben, Smith javaslatára rendeltem az Autószabótól Ti fényes tükröket, azokat is feltettem, a régieken úgyis sok volt a kavicsfelverődés. Ezek is nagyon jól állnak a sötétkék színhez.
Vettem QV logót is az index fölé, a fényes tükrökkel nagyon jól mutat!

Már csak a bal első ajtóból hiányzik a behúzó gumi, egyelőre várok mert lehet, hogy kapok. Az első szervizt pedig 2 hét múlva ejtjük meg:)

 

Elmentünk ebédelni a Huszár étterembe Örvényesre. Aztán hajókirándulás is lett belőle a Badacsony körül, meg egy kis kirándulás Vonyarcvashegyen...

 
>> SzervizSporter // Alfa GT Q2 1.9 JTD // 2017-06-12

Csak a kötelezőőőőőő. Olaj + minden szűrő:
Fuchs Syn MC 10w-40
Olajszűrő
Levegő szűrő Bosch
Üzemanyag szűrő UFI
Pollenszűrő

>> SzervizBlade // Alfa GT 3.2 V6 Q2 // 2017-06-12

A vásárláskor Pirelli PZero Rosso 225/40R18 szinte vadi új gumik voltak az autón. Lecserélni nyilván nem akartam mert ez egy kiváló gumi, azonban az én kedvencem a Michelin Pilot Sport. Ilyen gumit használtam eddig a 147 - 156GTA-án , akkor még Pilot Sport 2 illetve Pilot Sport 3 típusok voltak. A 156GTA-án kipróbáltam a Pzero Rosso-t is, így közvetlenül össze tudtam hasonlítani a két gumit, és a következőket tapasztaltam:

Merevség: A PZero keményebb, feszesebb felépítésű gumi, a Pilot Sport rugalmasabb.

Tartósság: PZero bírta tovább a Pilot Sport 2 és 3 típusokkal szemben is. Ez a legújabb Pilot Sport 4-nél már a Michelin és a tesztek szerint is sokkal tartósabb, a kategória társaihoz képest ez a legtartósabb gumi. Ez majd kiderül. Mindenesetre a PZero ~ 50.000km-t bírt.

Tapadás: Itt egyértelmű a Pilot Sport fölénye, mind a 2 és a 3 is jobban tapadt mint a PZero. A Pilot Sport 4 pedig különösen, növelték a tapadó felületet is az új mintával (Formula-E). Csere után azonnal érezhető volt a tapadás, jobban mint amit érezni kellett volna csak attól, hogy a kopott gumi le lett cserélve. A kormány "nehezedett", precízebb lett, tökéletesedett a kormány visszajelzése is, semmi rezgés nem érezhető. A vizes tapadásáról híres volt mindig is a Pilot Sport, hihetetlen önbizalmat tud adni vízen, ezt semmilyen más gumi sem tudja. Nagyon hasonló az érzés a Michelin superbike utcai gumijaihoz.

Komfort: a Pilot Sport rugalmasabb félépítése miatt ez sem kérdés

Gördülési ellenállás: A PZero elég durva ebből a szempontból , még anno mértük.

Zajosság: Sokkal csendesebb az új minta miatt (is) a Pilot Sport, a tesztek is ezt mutatják

Köridő: tesztek szerint a Pilot Sport 4 a leggyorsabb gumi a kategóriájában, és ez szerintem is így van. Egyszer mindenképpen meg fogom nézni, de valószínűleg nem a GT-vel, hanem valami mással :)

 
>> EgyébBlade // Alfa GT 3.2 V6 Q2 // 2017-06-12

Nem nagyon vezettem blogot erről az autóról, így most összefoglalnám az elmúlt majd hat évet. Nem lesz hosszú:)
Szóval 2011.11.25-én amikor hozzám került az autó, még csak 40.200km-t futott. Jelenleg 85.000km-nél tart.
Meghibásodás: a sebességváltóban kellett egy tűgörgős csapágyat cserélni,a bal ajtó kilincs kis zsanért, valamint a generátor fesszabályzót kellett cseréni. Ezen kívül gyakorlatilag semmi nem volt
Futómű gyári eredeti, olajcsere 10.000km-ként. Castrol 10W-60 Supercar olajat használok.
Extraként bekerültek a fém fékcsövek, karbon fékbetétetek és pár díszítő kiegészitő, pl. a GTA sport pedálok, küszöb borítások, valamint a legjelentősebb Q2 differenciálmű.
Polírozáson még sosem esett át, de jól is tartja magát az autó, kívül belül. Waxot is csak egyszer, pár hete:)

 
>> Tuning és extrarichard // Alfa 156 SW // 2017-06-20

Az új InterCooler 550*180*65 átmenő, így újra kellett csövezni.

 
>> SzervizNGC // Alfa 159 2.0 JTDm SW // 2017-06-08

A minap kigyulladt a motor kontroll lámpa. Elvittem szerelőhöz, gépre dugtuk (beszart a lambdaszonda), a szerelő meg észrevette, hogy a turbó csatlakozó két vékony vezetéken lóg. Megrágta az idő vas foga. Kerestem egy villanyos embert, aki gyorsan megcsinálja. Gyorsan megcsinálta.

>> SzervizSüni155 // Alfa 155 2.0 16V Turbo Q4 // 2017-06-11

Be igazolódott a gyanunk, a fűtéscsap elfáradt. Szombaton elszaladtam a Bárdiba, de náluk nem volt. Felhívtam még pár 0-24es alkatrész kereskedőt feleslegesen, ahogy meghalották hogy Alfa... Végül Marklartól vettem bontott fűtéscsapot radiátorral. Ki cseréltük. Újra béke van a Galaxisban

 
>> Szervizfazek // Alfa 159 2.0 JTDm // 2017-06-11

Az utóbbi hetekben egyre sűrűbben hallatszott nyikorgás a kocsi jobb eleje felől.
Meghintáztatva az autót a felső lengőkarra gyanakodtam,ezért rendeltem egyet Erhardtól. A csere nem volt bonyolult és utána ismét csendesen vette az akadályokat a futómű.