Blog

>> Eseménydjhans // Alfa 146 1.6 TS // 2017-06-21

2017-ben ezzel a jó öreg (19 éves) autóval mentünk Olaszországba nyaralni. 2500km-t tettünk meg. Az autó jól bírta. Egész idő alatt csak egy 145-öst és két 146-ost láttam. Rengeteg Giulietta van viszont.

 
>> Tuning és extraJCsabi // Alfa Spider / GTV 2.0 Twin Spark Lusso // 2017-06-21

Egy kis törődés igényelt a gép :-) A fekete szín elég kényes, meglátszik rajta minden. Sonax pasztával átfényesítettem a kasznit. Az eredmény elég jó lett. Eltűntek a kis karcok. Korábban átpolírozhatták a kocsit, mert tele volt hologrammal a fényezés. A paszta ezeket is eltüntette. Tükörsima lett.
Illetve e-bayeztem egy rádióbeépítő keretet, mert zavart, hogy a fejegység nem illeszkedik rendesen a helyére.

 

Ma is megnéztem egyet.
Tíz év, 135e km, 8900 ójró.

A hirdetés alapján ez kell, a valóságban is, de csak majdnem:
- festés szinte hibamentes, szép,
- vezető ülés oldaltámasz kicsit kopott (nem vészes),
- összbenyomás belül nagyon jó,
- alu középkonzol, mint az új,
- motoros ülések,
- Blaupunkt navis rádió,
- kormány normálisan kopott, élhető,
- váltógomb cserére szorul,
- szőnyegek szépek,
- nincs se pótkerék, se javítókészlet,
- szervizkönyv vezetve, utolsó bejegyzés 2016 végéről,
- a motorházban lévő cetli szerint is,
- km stimmel a szervizkönyvvel,
- a motorházban valami állat járt, pár helyen a hangszigetelés megkezdve (nem vészes),
- fékek jónak tűnnek (kisfékes),
- kuplung érzésre jó,
- tető szép, kopásnyom mentes,
- felnik épek (érdekes, hogy lehet padkázás nélkül is közlekedni),
- gumik (225/50*17 Pirelli) még bőven jók,
- egész éves autó, nem csak nyárra van bejelentve,
- motorházban sok a rozsdás dolog (csavarok, klímacső, függesztő elemek).
- segédalvázra nem láttam rá,
- alu részek (pl. váltóház) teljesen oxidálódva, fehéren virít minden,
- hátul alul kezdődő rozsdásodások,

Az első nagyon is pozitív benyomások sajnos le lettek rombolva.
Az a baj, hogy túl jó a tető és télen is szívesen használják...

A jövő héten folytatom, de csak ténylegesen nyáron használt GTV-Spiderekkel.

 
>> EgyébCsongi // Alfa 156 1.6 ts berlina // 2017-06-18

Első bent.

 
>> SzervizCoyote // Alfa 146 1,9 JTD // 2017-06-21

Mai napon végre el jutottam odáig, hogy leszedjem az ajtó kárpitokat. Nemrég engem is utolért a kárpit leválása. Így hát meg beszéltem a barátommal, hogy megcsinálja nekem. Előző kárpitos blogban már írtam erröl.
Szoval holnap megy új ruhát ölteni a kicsikém. Egyelőre az ajtók lesznek megcsinálva, de apránként az egész belseje szép egységes lesz.
Aztán egy kis üröm az örömbe, mert csak úgy......
Szóval ahogy bontogattam a hátsó részt észre vettem, hogy a hátsó hangszórók sajnos eltávoztak :-(
A bal hátsó nem tudom miért de gyakorlatilag a rozsda martaléka lett. A jobb oldalin "csak" a membrán.
Szóval vagy veszek két új hangszórót hátra vagy keresek bontott gyárit. Na majd kitalálom még.
No de beszéljenek a képek.....

>> SzervizOllah // Alfa 156 V6 // 2017-06-21

Csörgő Autószerviz, Várpalota

- "kígyóbőrbe" bújtatott olajcsövek új fittingekkel (lenti bejegyzésben kép)
- Selénia Racing - 8 liter (6 a motorba, 2 a csomagtartóba)
- olajszűrő
- első féltengely szimeringek
- féltengely gumiharangok - 3db
- kézifékkötél
- K&N direktszűrő mosófolyadék és olajozó spray
- klímatöltés
- sok-sok munkaóra

Csöri megdicsérte az autót; ennek nagyon örülök. Én meg őt dicsértem meg, mert megint jó munkát végzett; köszönöm!

Hazafelé párszor odadörrentettem a gépnek; jajjdejó...

 
>> SzervizArslan // Alfa 156 1.8 Twin Spark // 2017-06-20

Mivel nem sokat, szinte semmit sem használtam a klímát, szép lassan elment a gáz jó része belőle, így ideje volt foglalkozni vele. Név nélkül az első helyen nyomáspróbán megállapították hogy a klíma nyomáskapcsolója enyhén ereszt, nem veszélyes, akár egy évet is kibír töltés nélkül, de szerintük mindenképpen meg kell csinálni. A kedvezmény nélkül 15 ezer Forintos alkatrészre mondtak 45 ezer Forintot. Ebben a pillanatban fizettem a nyomáspróbát és tovább is álltam. Fényező ismerősöm által ajánlott ember feltöltötte, átbeszéltem vele e dolgot, majd vettem egy tisztító sprayt, és fertőtlenítettem a rendszert. Később foglalkozok a nyomáskapcsolóval is. Előző napokban kapott új Giulia stílusó jeleket is, a hátsóval játszanom kellett, mert nem a régi elfordíthatóra való, de egész jó lett, később azon is javítok még.

 
>> SzervizWolf // Alfa 147 1.9 jtd 16v // 2017-06-20

Heveny megrökönyödéssel nyugtáztam, midőn éjjel háromnegyed háromkor, az addig hibátlanul működő kuplung pedálja lentmaradt. Heveny matekozás..kb hat kilométer hazáig...egyesben...eltart egy darabig hazaérni, megpróbáltam cipőm talpélét beakasztva felhúzni pedált, jött is szépen, tyuhú, kettő, már hasítani lehet azzal, tuti nem alszom el míg hazaérünk.
Főútra kiérve vérszemet kaptam, három is van, mi van ezzel? Hazáig hibátlanul kuplungolt.
Rühellem az ilyent, legyen jó vagy ne, de ne szórakozzon. Átlag 10-12 km /egy hiba mérleggel.
Ma megvolt szerviz: alsó kuplung munkahenger csere. Á, lélekben számoltam mindent, kuplung kinyomócsapágy, mifene. Ennyi lett a vége.

>> SzervizOllah // Alfa 156 V6 // 2017-06-20

Új, 1500 fok Celsiusig hőálló olajcsövek installációja megtörtént. (Az olajhűtő csövei közel haladnak el a kipufogócsonkhoz; a korábbiak nem bírták és eresztették az olajat. Ezért volt szükséges a csere.)
Továbbiak hamarosan.

 
>> EseményManky956 // Alfa 156 2.4 JTD M-JET 20V // 2017-06-20

Fertőszentmiklós V8 kupa 2 napos rendezvény , sajnos első napra nem értem oda ,de második nap végig jelen voltam.
Végre volt egy hibátlan rajtom , egy jó 60labam és máris jött az idő ,igaz ennyire jóra én sem számítottam, meglepett.
Első hely ismét össze jött. ez a pálya nagyon fekszik a kocsinak , guminak.