Blog

- életkor: 580 nap
- tankolások száma: 92
- km óra állás: 75.342 km
- össz. menetidő: 1.019,18 óra (42,47 nap!)
- átlagsebesség: 74 km/ó
- tankolt üzemanyag: 4.523,13 liter, ebből 57,73 liter az első teletank
- átlagfogyasztás: 5,93 liter / 100 km
- üzemanyagköltség: 21,28 Ft/km
- átlagos napi futás: 129,90 km/nap
- mozgásban töltött idő: 7,32 %

 
>> SzervizRiki // Alfa 146 1.6 TwinSpark // 2017-07-01

Flexibilis cső csere , valamint klíma töltés történt
Km óra állás: 157000

 

Ha valaki átfedést vélt felfedezni az előző és ezen poszt között - jól látja... oka, hogy az eddigi metódustól - projektet követő tessék-lássék teszt + félig-meddig kiértékelés után máris újabb "ravatal" - eltérően ezúttal történelmileg úgy alakult, hogy a váltórudazat/padlószigetelés projekt tesztelése, kiértékelése egyszerre zajlott egy minden eddiginél komolyabb (tudom, hogy posztól-posztra ezt írom - de tényleg igaz! :-) túra előkészületeivel, melyek az utazás komolysága miatt effektíve szerelés jelleget öltöttek. És itt most nem egy terület projektjellegű rendbetétele zajlott, hanem afféle jó értelemben vett tűzoltómunka. Idő-és logikai rendben így azok a momentumok is szerepelhetnek mégegyszer, amelyek az előző projekt posztjában kiértékelés címén már le lettek írva...

Június első hete: elvileg kész a váltórudazat-padlószigetelés projekt....Tesztkör a városban...

:-)
-újszerű kapcsolási érzet a váltónál
-kifújás és egyéb zavaró hangok a régi leömlővel együtt a kukába mentek - helyette olyan jó hangja lett, hogy eszméletlen, szinte az ember gyomrában gurgulázik a boxer.... :-) Ehhez az is hozzájátszik, hogy a szigetelésnek köszönhetően a korábban csupasz lemez-membránként dübörgő padló is igencsak elcsendesült.
:-(
- maradt a jobb előli nyeszergés-csikorgás
- a tessék-lássék feleannyi csavarral rögzített műszeregység minden kisebb úthibán (ez Miskolcon max. 10 m) idegesítően nagyokat zökken*

*"Újabb érdekes adatok": a műszeregység nemcsak Miskolcon, de az M30-as autópályán, sőt: a Sajószentpéter-Edelény közötti vadonatúj (!!!), már csak felfestésre váró aszfalton is zörgött - és hogy hol nem?:- hát a hidasnémeti határ és a Kassa közötti, gyorsforgalmi úttal már régen kiváltott (az ugye megvan, hogy nálunk az ilyen mással helyettesített utakat effektíve "magára hagyják" karbantartásilag) "külföldi 3-ason" :-p


Később, kicsit országúton is meghajtva: a "dunakanyari" csilingelés 5.-ben elmúlt, a zajkomfort országúton is jelentősen javult - a tűzfal leszigetelésével abszolút elérhetőnek látszik a pályán beszélgetős/zenehallgatós állapot! Az viszont meglepett és elkeserített, hogy az országúton előszeretettel használt 3./4. fokozatban 3000 környékétől jelen van ugyanaz a jellegzetes, csak a váltókar továbbfeszítésével megszüntethető csilingelés ami korábban 5.- ben :-((((

Sajnos a remek motorhangnak korán örvendeztem, átmeneti, helyesebben egyfajta folyamatosan romló állapot egy állomásának bizonyult :-( Azaz nem hogy elhallgatott vagy halkult volna - épp ellenkezőleg: egy izmosabb városi gyorsítás után a lámpánál egyértelművé vált, hogy a korábban csak a koromnyomokból sejtve nem százas középső dob lyukadozása miatt volt először dögös, utána folyamatosan hangosabb , majd ekkor már állandósultan dörmögős az autó hangja :-( Kapott - ki tudja, hányadszor - "kipufogókrémet" - de nem használt.

NA DE A LÉNYEG:
ekkorra visszavonhatatlanná vált az az először vagány családi ötlet, hogy nyaraljunk Horvátországban, méghozzá Dalmáciában (~1000 km) és autóval természetesen...Sajnos a biztosítók tesznek rá, hogy milyen állapotban tartom a verdát - 15 éves kor felett csak OT-s veteránra lehet biztosítást kötni. (Számomra ez érthetetlen , egy 2001-ban gyártott, mondjuk francia autó elektronikája is tud vicceseket csinálni - nem beszélve a másik végletről, a bármilyen hiba esetén csak méregdrágán eredetivel javítható ugyanakkor nem feltétlenül üzembiztos veteránokról. -utóbbira remek példa a totalcaros Csikós Pontonja - "évszázad fényezése", minden eredeti, OT-rendszám - csak éppen a sarokig nem lehet vele elmenni - na arra van Assistance..:-p)

Vagyis nem maradt más választásunk, mint jól kib..szni a sok b..zi biztosítóval és megcsinálni a túrát gond és baj nélkül...

Ahogy írtam, az eredetileg a padlószigeteléshez tervezett kormányhelyreállítás végül a szerelő -nél/segítségével lett megoldva.

A kipufogós illetővel érdekes a sztori: miután olaszautó-fanként (volt/van egy V6-os Kappája és egy 1500-as "fürdőkád" Fiatja 1963-ból) hajlandó volt kb. 10 éve még az utolsókat rúgó, effektíve kukaérett leömlőmön pepecselni - gondoltam erre a történetre visszautalva/hivatkozva mutatkozok be hosszú idő után a telefonban. Valószínűleg azt hihette, hogy ha még ma is megvan az akkor már itt-ott szépen rozsdásodgató autó - akkor azóta biztos nem telt "jobbra" és most kipufogó címén jó eséllyel valami perforáltcsövet akarok vele fillérekért megcsináltatni :-p Mindenféle átlátszó kibúvók után erre rádöbbenve taktikát váltottam: őszintén elmondtam hogy én mit hiszek arról amit ő hisz rólam - és jól agyaltam, ezzel sikerült annyira eloszlatni a félelmét hogy legalább időpontot adott. Ott megjelenve kölcsönösen meglepődtünk - én azon, hogy még megvannak a régi autói ( bár semmit nem haladt velük egy évtized alatt) ő meg hogy az én autóm mennyire rendben van. Emeléskor is jól viselkedett (az autó! :-) majd a dob végére tekintve nagyvonalúan rám nézett: ennyi a gond? :-) Na,ebből gondolom sejthető, hogy az elvárt minimum 2000 km-es garancia mellett is 10 perc és 2000 Ft volt a mutatvány :-)

Amit terveztem még az út előtt:

-nyekergés kiderítése és orvoslása
-műszerfal minél alaposabb rendbetétele, legalább az óra-egység rögzítése - de akár a kilóméteróra megjavítása ; műszerfal mögötti hangszigetelés beépítése
-kormányburkolat felhelyezése
-rádió/zenelejátszó beépítése
-klíma vagy a szellőzés (ventillátor nem megy tavaly nyár óta) beépítése/rendbetétele
-általános motorikus ellenőrzés
-vezetőoldali szőnyeg rögzítése - anno elfelejtettem a padlókárpitba és a szőnyegbe belenyomatni az oldható patentet,emiatt feszt' csúszkál ; ajtógumi csere és baloldali küszöbtakaró elhelyezés

Folyt köv...

Külön köszönet:

Jaskó János autószerelő mester - kormánylehúzó-kölcsönadás és effektív kormánylevétel-helyreállítás

>> EgyébLexlutor // Alfa 159 1.9 Jtdm Sportwagon // 2017-07-01

Rég ki akartam próbáli ezt a kocsit. Befizetem egy tesztvezetésre a Kakucs-ringen. Elég soká kaptam időpontot, jó előre kell foglalni. Volt egy meglepi amikor mentem. Aláirattak velem egy papirt, ha megsérül fizetnem kell a kárt. Azt mondták mivel versenypálya ezért nem érvényes rá a bizosítás. A pályára való bizosítás több millió ft. lenne, de akkor nem lehetne megfizetni a tesztvezetést. E miatt volt egy kis hezitálás, de bevállaltam. Azt kell mondjam brutál. Méltó a Godzilla névre. Nem a gyorsulás vagy a fék fogott meg hanem a tapadás. Azt hittem a 159 tapad jól de tévedtem. Brutális a kanyarsebessége és úttartása. Nyomtam neki, de egy 1mm se tudtam megcsúsztatni. Amerre fordítod arra megy. Még a 10 kör után se hittem el hogy be birtam vele venni, nagy sebességgel a szük kanyrokat. Egy másik dimenzió. Tapadásra kb. 3x tudja mint az Alfa. Remélem egyszer lesz egy ilyen kocsim.

 
>> AutóápolásHpeDave // Alfa 156 SportWagon // 2017-06-29

Egyszer már fel lett ragasztva de sajnos elkezdett szépen lassan elválni megint a kasztniról a spoiler. Most megint sikerült fel ragasztani vártam vele egy napot had száradjon és utána csavaroztam fel az alját. Nálam ezért is nehéz ügy, mert ehhez az 56-hoz gyárilag nem volt spoiler így nincsenek patentok amik tartják. Utólagosan rakta rá a német egy piros autókról, mert a belsejét már nem fújták le színnel.

U.i.: A szélvédő ragasztó kinyomásához még a drágábbik OBI-s kinyomó sem alkalmas! Nehogy úgy járjon valaki mint én lásd a képeket hiába volt már forró a ragasztó is.

>> Tuning és extraberobbantam // Alfa 156 1.9 JTD Sedan // 2017-07-01

Hátra volt még az első hangszórók cseréje.Alapvetően pioneer szerettem.volna ide is.Ami biztos volt,hogy komponens szett lesz normális hangváltóval,és úgy veszem meg,hogy meghallgatom a hangját.Így netes vásárlás kilőve.Végigjártam pár hifist,és hipermarketet,de pioneerböl max 13 centis szett volt készleten.Aztán a fórumon javasolták,hogy hallgassam meg a ground zerot is.Nem annyira elterjedt,de állítólag jó.És bele is botlottam az egyik üzletben.Az eladó szerint van olyan jó mint az alpin(ebböl is volt egy szett ugyanebben az árban), az olcsóbb pioknál viszont jobb.Meghallgattam és megvettem.A beépítéssel volt némi gond, de az ember szereti bütykölni az alfáját.Szó szerint úgy kellett befaragni.De ma végre bekerült.Mellékesen lefóliáztam a hátsó lökös alját is.Így összeállt a gép a cityre.
javascript: delPic('1498890980-10503-blog.jpg');
javascript: delPic('1498891001-10503-blog.jpg');

 
>> EgyébGiotti155 2.5V6 // Alfa 156 1.9Jtd // 2017-06-30

Sajnos fényszórókat kellett cserélnem, mert a jobb oldali fényszóróban elrobbant a tompított izzó. Tele lett apró üvegszilánkal, meg a búrát is behomályosította. A bal oldalon nem volt semmi baja, azt azért cseréltem, hogy ne üssön el a jobb oldalitól.
Bal oldalon kapott egy bontott állító motort is, mert az is tönkrement már régebben. Letekerte teljesen a fényszórót.

 
>> Tuning és extraGulyas001 // Alfa 156 Sportwagon GQ edition // 2017-06-30

Régóta szerettem volna egy klasszikus alfás felnit beszerezni,(mint megtudtam teledial névre hallgat) néhány telefon meg email után sikerült találnom RacingBazáron egy megfelelő 16-es alufelnire amely Olaszországból érkezett. Korrekt képeket kaptam róla így el is mentem megnézni majd megvenni őket. Élőben is nagyon szép állapotúak ahhoz képest, hogy 2004-es darab, felni közép is jó állapotba.
Sok órát vett igénybe míg minden korábbi centirozásnál felragasztott súlyt leszedtem majd a maradék ragasztót csavarlazítóval, hideg zsíroldóval és nitrohígitóval leoldottam úgy, hogy a felni ne sérüljön. Maradék két felnit másnap csináltam azokat előző este befújtam csavarlazítóval (súlyokat) így azok másnap sokkal könnyebben lejöttek, így kellett volna végig eljárni. Megérte a sok meló mert szépek lettek:D Már csak valami fasza téligumi kell rá. Ez pedig kap még egy alapos lakkozást, hogy ne kezdje ki a téli útsózás.

 
>> Szervizfazek // Alfa 159 2.0 JTDm // 2017-06-30

Felbuzdulva a cartársak írásain, úgy döntöttem megpucolom én is a map szenzort. A művelethez féktisztítót és fogkefét használtam,jól rá volt rakódva a korom,és amikor már úgy éreztem hogy elég tiszta lesz még egy utolsót ráfújtam a féktisztítóból, ezt követően vettem észre hogy az egyik kis "pöcök" kiesett a szenzorból. Mivel ötletem sem volt hogy ez mit okozhat,visszaraktam a helyére és reméltem hogy indul az autó. A motor símán járt,nem volt változás,megkönnyebbültem. Ennek ellenére rendeltem cseredarabot Erhardtól mert nem tudtam mit okozhat a hiányzó pöcök. Az új szenzoron láttam meg hogy ami letörött az egy műanyag darab ami a szenzort védi vagy tereli a beáramló gázt.
Most már legalább biztos hogy tiszta lett a Map. :-)

 
>> Szervizszekkyy // Alfa 159 2,4 JTDm // 2017-06-21

A belső nyekergést (csak hogy ne legyen unalmas az élet) egy külső, a jobb első futómű környékéről érkező nyektetés váltotta fel, ami érdekes módon még csak időszakosan jelentkezik. ---> Kivizsgálás ON :)