Blog

Vétel: 2009.07.08
Eladás: 2017.07.05. 15:00
Kor: 2.919 nap
Vétel óraállás: 133.187 km
Eladás óraállás: 184.577 km
Megtett út: 51.389 km
Átlagos futás: 17,61 km/nap
Összes tankolt üzemanyag: 4.214,49 liter
Összes átlagfogyasztás: 8,20 liter/100km
Összes benzinköltség: 31,27 Ft/km
1 liter üzemanyag átlagára: 381,15 Ft/liter

A szereléseken készített fényképek: 6.505 db

 
>> Tuning és extraHpeDave // Alfa 156 SportWagon // 2017-07-05

Kedden megjött a koptató, pár hét várakozás után.Köszönöm a beszerzését Kristyon cartársnak! Nagyon örültem neki,hogy még City előtt fel tudtam rakni. Én még önmetszős csavarokkal megerősítettem a biztosabb helyén maradása miatt.

Reggel megjött a gyertyakábel és a új tömítés.
Pikk-pakk beugrott a mindkettő a helyére.
Ezután elmentem a gumishoz és visszaraktuk az eredeti gyári felnit.
Volt egy kis kaland a kerékcsavarokkal, mert a 156 csavarjait vittem magammal és az egy kicsit vastagabb. Kerék nélküli autóval meg elég nehéz hazaugrani a másik garnitúráért...
Aztán talált a gumis a szekrényben használ Alfa csavart, ócsóért megkaptam volna. De az se nyert, mert rövid volt...
Aztán külsős segédlettel megoldottam a hazamenetelt.
Már csak pótkeréknek elcsomagolt 5 csavar maradt itthon a szerszámkészlettel.
Bekockáztattam, hogy néhány hiányzó csavarral jövök haza. Ilyen óvatosan még sose mentünk. Itthon aztán gyorsan bekerültek a csavarok.

 
>> Szerviztdemeter // Alfa 159 1.9 jtd 8v // 2017-07-06

1-2 hete volt itt szó üzemanyagokról, akkor írtam, hogy én beleugrottam egy injektor felújításba.
Mindez azért érdekes, mert 3.5 éve (gyakorlatilag amióta megvan a vas) csak prémium üzemanyagot tankoltam, bízván abba, hogy majd nekem így nem lesz gondom ezzel soha.

Hát tévedtem.

Most leírom a tapasztalataimat, mert biztos vagyok benne, hogy más is masszívan beszopja majd mint ahogyan én is tettem.
Volt tehát az alap probléma, hogy a kocsi zabál (~8-9 liter / 100) és füstöl is, ami egy dízeltől nem annyira jó dolog, pláne ha van benne részecskeszűrő is.
Mindez mellett voltak olyan problémái is, amit ép ésszel nem kötöttem volna össze a ezzel a hibával, de így utólag világossá vált, hogy ez is annak az okozata. Ilyen pl, hogy az autó elinduláskor rángatott, vagy olyan érzésem volt, mintha a kuplung már nagyon hirtelen fogott volna és emiatt ugrik meg az autó minden elinduláskor.

Csináltam egy tesztet multiecuscannal ami nem túl jó eredményt hozott.
A bosch hivatalos állásfoglalása szerint, az az injektor, amely +-0.9-nél magasabb értékkel korrigál már nem jó. Nos nekem volt -2.6-os is, de a többi sem volt 1.5 alatt.

Elvittem egy csapathoz akik szétszedték és elvitték egy injektorfelújító csapathoz. Itt először csináltak egy ultrahangos, vegyszeres tisztítást, ami után úgy tünt, hogy 1 injektoron állítani kell, de a többi jó, csak tisztítani kell.
Ez kb 70-80e ft-os költség lett volna, de persze nem volt ilyen szerencsém, ez után jött a hidegzuhany.
Kiderült, hogy a tisztítás nem pozitív, hanem negatív irányba rontotta a befecskendező teljesítményét. Ezt számos anyázás és telefonálás követte, mivel a szerelést végző cég sem látott még ilyet.
Ekkor felhívtam randomra 2 injektor felújító céget megkérdezni, hogy van-e ilyen a világon? Mindkét helyről azt az infót kaptam, hogy az injektorok tisztítása semmilyen gyakorlati hatással nem jár és gyakorlatilag felesleges, nem tartós megoldás, ami miatt ők csak felújítással foglalkoznak.

Azt, hogy átvertek-e sohasem fogom megtudni, de a vége az lett, hogy mind a 4 injektort fel kellett újítani:(
Laikusként gyakorlatilag soha nem tudom majd meg, hogy tényleg kicseréltek-e benne mindent, ( bár ideadták a régit az új alkatrészek dobozában).

Hogy ne csak negatívumokról beszéljek, jöjjenek hát a dolog jó oldalai.
A korrekciós értékek elképesztően jók, a legnagyobb sincs több -+0.3-nál.
A motor gyönyörűen, egyenletesen jár. Eltűnt a rángatás induláskor, ami kb olyan, mintha kuplungot cseréltem volna.
Nagyon szépen, egyenletesen gyorsul és ami a legdurvább: mai fogyasztási adatok szerint (kb 200 km, autopálya+város) 6.1 l/100 !!!!!!!
Ilyet nem hogy korábban, de még soha nem láttam ebben az autóban.

Azt, hogy megérte-e, az majd kiderül egy év mulva, de jó esély van rá, hogy pár problémám megoldódik majd.

Ami a prémium üzemanyagokat illeti, én most nagyon szkeptikussá váltam.
Nem tudom, hogy az elmúlt 60.000 km alatt mennyi extra költségem volt emiatt és, hogy megérte-e.
Most azt gondolom, hogy még ha tényleg tisztán is tartja az injektorokat - ahogyan mondják - akkor sem véd az injektorban lévő kopó alkatrészek elhasználódása ellen. Így kvázi sok értelme nincsen szerintem ....

Update1 - 2018.11.21

Több mint egy év és 20.000 megtett kilométer telt el a felújítás óta, így leírom a tapasztaltaimat.

A fogyasztás nagyon jó lett, a rekordom 100 km-en kb 5.5 l /100.
Ennél nemigazán tudok jobbat elképzelni egy ilyen dögnehéz autónál.
A korrekciós értékeket régen néztem már, de legutóbb volt olyan, ami 1.3 felett volt, ennek nem örültem igazán, de hibát nem észleltem.
Az biztos, hogy a vas nagyon rendben van a felújítás óta, teljesen beállt a fogyi és szerintem nem is füstöl, de ez a részecskeszűrő miatt nem is látszik igazán.

Összességében nem bántam meg a beruházást.

>> SzervizBenz // Alfa 166 2,0 Twin Spark // 2017-07-05

Eddig tartott az öröm és a boldogság... egyik reggel hoztam haza édesanyámat és 3 kollégáját a munkából amikor egy nagyobb kereszt lukat sikerült megtalálnom. felütött a futómű mivel 4 emberrel már úgy ült az alja mint ha minimum 10 en ültünk volna benne. Persze nem viselte jól a likat... elkezdett lassan lassan zörögni valami hátul... egy re jobban és jobban . Nem hagyott nyugodni így szétszedtem és megnéztem mit látok. Szét szedés után ért a meglepi... toronyszilent szét van rohadva... rugó sem az igazi már. ugyhogy csere.
Ahhaaa.. jah csak hogy toronyszilent sehol nincs... sehol... legalábbis én nem találtam, így marad a bontott. Sikerült találnom Innen is köszi Tommy sk .
Egy kis drótkefe és festék... mint az új ;)
Dzsozy köszi a fuvarért !! :)
Vettem új rugókat is és miután alvázvédővel lekezeltem a tornyot ment vissza a felújított gólyaláb. Lengéscsillapítót nem kelett bántani mert jó.
Egy napi szopás után jöhetett a próba . oylan feszes lett mint állat de sajnos valami még mindig kopácsol :( kicsit sok volt most ez ugyhogy így marad.... már csak a híd szilentek nem újak... lehet az lesz?

Ejnye Bejnye....

Km: 266.230

 
>> SzervizBenz // Alfa 166 2,0 Twin Spark // 2017-07-05

Az egész úgy kezdődött hogy a 3 éves gumiknak a belső fele kezd eltünni... Tudtam hogy ez nem normális el is vittem futómű beállításra amikor kiderült hogy a hátsó kerekek dőlése jóval a megengedett érték felett van.
Elkezdtem kutakodni hogy mi mennyi hol....
JAH és fontos a hátsó lengőkarba nem jó a poliuretán szilent.... én így vettem a kocsit hogy az volt benne de mint kiderült nem jó oda ( én sem gondoltam volna ) Így ezek is cserélve lettek Uniballra.

Alkatrész beszerzés után elvittem egy ismerős szerelőhöz aki ki is cserélt mindent amit kelett.

Amik cserélve lettek.:
- Csonkálvány GL szem
- "Y" lengőkar Gl szem , hátsó szilent
- Kitámasztó rudak 2db

csere után futómű beállítás ... és ... éésss... a hátsó tengely dőlése tökéletes.... na jó nem tökéletes de minden a zöldben van, Öröm és boldogság !!

Km: 266.120

 

Alku nélkül megvették! Sőt...
Egy 2007-es 147-es családtagja lett!
53.006 km-rel vitték el, fülig érő szájjal és mosolyogva!

 
>> Szervizdenil1 // Alfa 159 Ti Alfa Rosso 2.4Jtdm 210LE // 2017-06-26

220-at ütött az óra, ideje időszakos szervízbe vinni a lovagot.

- Olaj ( XADO ) és olajszűrő
- Légszűrő. pollenszűrő és gázolajszűrő
- Munkadíj

Kicsit már kopott a hátsó féktárcsa és fékbetét páros, nemsokára az is cserélve lesz.

SUM: 51000 Ft

 
>> Szervizdenil1 // Alfa 159 Ti Alfa Rosso 2.4Jtdm 210LE // 2017-07-05

Sajnos balatonról hazafelé Sz.fehérvár magasságában egyszercsak nagyon nehéz lett irányítani az autót és némi gumiszagot is éreztem.
Gyorsan leparkoltam, felnyitottam a motorháztetőt és láttam, hogy lifeg az ékszíj.
Megijedtem, hogy komoly baj van ( szakadt??? de hiszen nemrég cseréltem ).

Némi telefonálgatás és jó néhány - egyébként ismeretlen - Alfás cartárs segítsége után rájöttünk, hogy a kettős tömegű szíjtárcsa adta meg magát, míg magának a szíjnak semmi baja. A szíj köti össze az kormányszervót, generátort és a klma kompresszor kerekét. Ha ezen kívül más baj nincs, akkor az autó járkóképes, de illik lekapcsolni minden fogyasztót és persze nem árt ha jó akksi van a kocsiban.

Jelentem simán hazajöttünk 60km-ert, bár mások riportáltak már 300km-ert is generátor nélkül :)

Szíjtárcsa + m.díj 34000

 
>> Szervizdenil1 // Alfa 159 Ti Alfa Rosso 2.4Jtdm 210LE // 2016-10-24

Kis apróságokat kellett venni, semmi komoly de figyelünk minden részletre :)

- Első fékbetétek + .mdíj 20.000 Ft
- Valeo ablaktörlő 8.000 Ft