Blog

Nagy az öröm!!! Gyönyörű! Köszönet az Olasz Autók Házának!

 
>> Szervizpinyti // Alfa 156 Sportwagon 1.9JTD // 2017-07-12

És nem a szó "fizikai munkát" jelentő értelmében. Számomra is hatalmas meglepetés, de így az első közös 10 000km-en túl azt a konklúziót kell levonjam az Alfáról, hogy nagyságrendekkel kevesebb munkát ad, mint eddig bármelyik BMW-m. Az persze árnyalja a képet, hogy míg a bajorok amolyan hobbyjármű státuszban voltak nálam, addig a 156-os abszolút használati eszközként kezdte pályafutását. S ez pont amiatt, hogy mindezt a lehető legkevesebb törődést kérve tette ezidáig, megváltozni látszik. Kezdettől fogva szerettem, de ennyire "hálás" tényleg csak egy ilyen "menhelyi kutya" tud lenni, így előbb utóbb nekem is foglalkoznom kell vele a kötelező menetbiztonságon felüli dolgokon kívül is, mert egyszerűen megérdemli. Májusban sikeres műszaki vizsgát tett, minden probléma nélkül ment a dolog, de ez nem is volt kérdés. Ekkor került rá egy utángyártott motorburkolat a szanaszét törött gyári helyett, mely sokszor már menet közben is leért az aszfaltra. Ellentétben az E39-hez vásárolt darabbal, ez meglepően jól passzol, minden csavar helye meg, és hellyel közzel ott is van rajta, ahol lennie kell. A legidegesítőbb jelenség a tetőablak beázása volt, melynek a vége az lett, hogy amolyan igazi falusi mód "körbeszilóztuk" az üveget, és kivettem a biztosítékát, hogy még véletlen se nyomkodhassa senki a jövőben. Aki ismer tudja, hogy távol áll tőlem az effajta igénytelenség, s erre már csak amiatt kellett ráfanyalodjak, mert figyelembe véve az autó vételárát, egyáltalán nem volt gazdaságosan javítható a hiba. Mentségemre legyen mondva amit tudtam, azért megtettem, hogy maradhasson a tetőablak, mint működő extra - első körben a tetőkárpitot folyton átázó részen lebontva lokalizáltam (legalábbis ekkor még úgy gondoltam) a víz forrását. Úgy tűnt, hogy a bal "A-oszlopban" lefutó vízelvezető cső tetőablakhoz csatlakozó részénél szivárog a víz, melyre egy awab bilincset téve sikerült egy pofont adnom a szarnak - mondanom sem kell, ugyanúgy beázott. Ekkor felmerült, hogy mi van, ha a túloldalon a szélvédő alatti esővályúban nem tud elfolyni a víz, melytől megtelik a cső, s emiatt csepeg felül a tetőkárpit mögé. Mint az alábbi képeken jól látszik, az elmélet megállta volna a helyét, mert egy zsák virágföldet sikerült eltávolítanom innen, de azon felül, hogy végre tiszta lett a csatorna, s le tudott folyni az esővíz, mindösszesen annyi haszna volt a dolognak, hogy megtudtam, az átmeneti szérián már a kesztyűtartó mögött van a pollenszűrő, és nem itt. Ha már megvolt a helye cseréltem pollenszűrőt, és kifertőtlenítettem a klímát, de a beázás maradt. Elkezdtünk állítgatni a mechanikán, hogy jobban álljon az üveg, melynek annyi gyakorlati haszna lett, hogy sikerült szintbe hozni a tetőlemezzel, s ezzel minimalizáltuk az addig elég jól észrevehető szélzajt, de az első eső alkalmával jobban beázott, mint eddig bármikor. Ekkor vált világossá, hogy új gumitömítés nélkül a régi napszítta kemény vacakkal sosem lesz ez jó, de annak az autó vételárának 15-20%-át is meghaladó értéke miatt egyszerűen nem éri meg tovább küzdeni, s meg kellett lépjük a fentiekben már említett legköltséghatékonyabb megoldást. Üvegtető természetesen maradt, napsütéses téli napokon jól fog jönni, de a nyithatóságot feláldoztuk az inkontinencia megszüntetésének oltárán... Apránként a nagyszerviz is megtörtént az autón, kapott új levegő és üzemanyagszűrőt, s egy új levegőcsövet a régi toldozott-foldozott szar helyett az intercooler és a szívósor közé. Evvel megszűnt a hosszabb menet után álló helyzetben érezhető égett olajszag az utastérben, ugyanakkor sikerült előidéznünk egy eddig meg nem levő - s talán az első valódi hibát a 10 000km alatt - az autón. Történt ugyanis, hogy egyszer csak hibalámpát gyújtott az autó, s teljesen elerőtlenedett. Másnap kiolvasva a turbónyomás (MAP - szívócsőnyomás) érzékelő szakadásával összefüggő hibakód volt a befecskendező számítógép hibamemóriájában. Ezt egy utángyártott ERA gyártmányúra cserélve (tudom nem a legjobb, de szombat délelőtt csak az volt helyben polcon) meg is oldódott a probléma. Végül megtörtént a vásárlás óta halogatott olajcsere is (Mobil 5W-40 Super 3000), melynek keretében kicseréltük a turbó és az intercooler közti gumicsövet is - legyen már új az is címszóval. Ugyanekkor megejtettük a már szintén kezdetek óta esedékes kárpittisztítást is - ég és föld a különbség, szinte másik autó lett belülről. Jelenlegi élethelyzetemből fakadóan szerintem maradni fog egy darabig az Alfa, s emiatt ha továbbra is ilyen hűséges társam lesz, megérdemel egy kis kényeztetést is. Az első futómű még mindig kopog egy kicsit, melyhez megvan minden alkatrész a csomagtartóban, de a bölcső leszereléséhez még hiányzik a kellő elszántság, de előbb utóbb meg kell ejtsük. Tél előtt kapni fog egy alvázvédelmet, s ha esetleg van valami probléma az alján, az javítva lesz. Jövőre mindenképp vezérlést kell rajta cserélni, valamint szeretném a lehetőségekhez képest vállalhatóvá tenni a külsejét is - tetőt, motorháztetőt, s a két lökhárítót ha meg tudom oldani jó áron, akkor újrafényztetem - s akkor kéne rá négy alufelni. Aztán ha tart a lendület ki kéne javíttatni a vezetőülés oldaltámaszának megrogyott töméseit is, hogy ismét úgy tartson, mint újkorában. Na majd meglátjuk...

>> Szervizmizooo // Alfa 159 1.9 JTDm 16v Turismo // 2017-07-12

Néha télen, hallottam terheletlenül gurulva a váltó felől csattogó hangot, gondoltam majd csak csak fel kell újítani... 1 hónapja gurulgattunk hazafelé apummal és asszonnyal, mire sikerült egy béna indulásnál lefulladnom... Szokásos csattogás, de az újraindítás után furcsa hang és ráengedett kuplungnál erős zörejek!!! Nem is mentem vele csak hazáig, gondoltam mivel kinyomott kuplungnál csend volt, tönkrement a váltó csapágyazása ami M32 betegség. Szervíz hív, majd 2-3 hét múlva tudná vállalni, addig nem várhatunk. Aknára vele és dobjuk szét. Bratyóm jött hálaistennek segíteni egyedül ezt nem is lehet csinálni. A váltót egy Vecsési szakihoz vittem, aki csak ezzel foglalkozik.
Érdekes módon a váltónak nem találta nagy baját, de ha már szét volt ugrasztva megbeszéltük, hogy beszerel egy gyári csapágy szettet, hogy nekem már ne legyen a jövőben gondom vele, ez munkadíjjal 135 000 pénz volt. De akkor mi lehet a baj??? Hát a lendkerék volt megmerevedve!!! Olyat vártam, hogy belazul és kotyog de, hogy megszorul?! A kuplungomra amit később jónak minősítettem szintén azt mondta, hogy el van kopva... Később kiderült az új csak 0.5 mm-el vastagabb mint az enyém :(.... Szóval Erhard hív lendkerék 110 000 pénz, kuplung szett mert csak dörzstárcsát nem lehet kapni, 50 000 pénz.... :( Ha a segédkeret már le volt véve, kapott drótkorongot és több rétegű alapozást, festést. Alsó lengőkar hátsó szilentek is cserélve, mert szét voltak szakadva, gömbfejek még gyáriak és jók! (56-nál ilyen nem volt) Kapott egy hátsó főtengely szimeringet is ami már erősen folyt. Összeszerelés pár nap alatt gondosan! Olyan lett mint az álom, de sajnos a kipuff leszerelésekor elszakadt a katalizátor egyik tőcsavarja és a bányászása közben valami történhetett a katalizátor hőmérő szenzorjával, azóta néha bejelezget, lehet cserés lesz.

 
>> AutóápolásSmith // Alfa 159 Ti SW 2.0 JTDm // 2017-07-10

130130 km
Sajnos a TI ülések szélén lévő varrások az ülések mélysége miatt hajlamosak megkopni. Úgy döntöttem nem kókányolok lakkfilccel és társaival, megpróbálom rendes bőrfestékkel kijavítani. A http://borfestek.hu/ oldalról rendeltem a cuccokat hozzá:
- festék
- tapadásnövelő
- befejező lakk
Először a felületet jól megtisztítottam tiszta alkohollal, hamar szárad. A varrás mellett montázsazalaggal leragasztottam, de óvatosan anélkül is lehet festeni.
A festékhez a leírás szerint 10% tapadásnövelőt kevertem, laboratóriumi mérőedényeket használtam, de csak mert hozzájutottam. Ezután papírboltban kapható sima iskolai lószőr ecsettel kijavítottam a varráson a festést. A száradás után felvittem a befejező lakkot (félfényes változat), ezt két rétegben is elvégeztem. Növeli a bőr ellenállását az izzadtsággal, zsírral szemben, és növeli a kopásállóságot. Teljes száradás után az ülés egész felületén elvégeztem a bőrtisztítást és bőrápolást, amihez a készletet szintén a fenti webáruházból rendeltem. Az ápoló balzsamot kézzel masszíroztam be a bőrbe, a végén pedig áttöröltem a hozzá kapott törlőronggyal.
A kormányt szintén lemostam bőrtisztítóval (jó mocskos volt, szép barna lét töröltem le róla pucolás közben), majd kapott masszírozva finom bőrápolót, két adagban. Miután megszáradt, letörölgettem. Nem lett ragacsos, sem csúszós, pont olyan amilyennek lennie kell.
Nem vagyok profi bőrkárpitos, biztos szebbre is lehetett volna csinálni, de jó érzés a self-service.
Nekem tetszik a végeredmény (két utolsó kép)

>> SzervizMEO // Alfa 156 1.6 ts // 2017-07-05

Kicseréltem a bal hátsó fékbetétet és mindkét oldali kézifék bowdent.(7200 Ft a bowden)
A fékbetétek még megvoltak az őszi "foglalkozásról".
Vásároltam az oldalüvegekre légterelőt,mert úgy tűnik a klíma ne, akar működni (7800 Ft)

 
>> AutóápolásHpeDave // Alfa 156 SportWagon // 2017-07-07

Még AlfaCity előtt gyorsan rá néztünk a klímára,mert gyengébbnek tűnt a nagy melegben 250gramm hiányzott is.Feltöltöttük és meg is lett színezve,most már sokkal jobb.

 
>> Tuning és extraHpeDave // Alfa 156 SportWagon // 2017-07-09

AllfaCityn Tibicartástsól vettem át az előre megrendelt keretet.Másnap fel is került sokkal jobb mint a német autópiac reklámja.

>> EseményJorjie // Alfa 146 1.9 JTD // 2017-07-11

Alfacityről hazafelé.

 

Szerintem az eddigi legjobb találkozó volt!! :-)

 

Egy újabb AlfaCity, egy újabb élmény. Két hónap készülés után, betegen ugyan, de letekertünk 500 km-t Zánkára, hogy ismét részt vehessünk a (számunkra) leges-legnagyobb Alfa találkozón. A hétvége sajnos csodás csúszásokkal telt ugyan, sajnos ki is maradtunk ebből-abból, de összességében nagyon kellemes volt. AlfaCityn külön örültem a régi jóbarátoknak, akikkel jóformán egész nap össze voltunk nőve. A kocsit és a cartársakat illeteően van némi csalódottság bennem. Azt tudtam előre, hogyha az autó külsejét elviszem "extrémbe", valamilyen olyan területre, ahol 156-ot ritkán látni, akkor nem fog mindenkinek tetszeni. Azzal nem számoltam, hogy kevesebb, mint 10 perc után kapom is az első fikázásokat az autóra, illetve a rajta elvégzett munkára. Azt hiszem, hogy tavaly és tavalyelőtt az autó sokkal rosszabb állapotban abszolválta a találkozót, mégsem mondott rá senki semmit. Kicsit elvették a kedvem attól, hogy bármit is csináljak, de azért nem adom fel. Ha nem a szívemnek kedves emberek, akkor viszont az ideit a "legrosszabb" AC-nek mondanám. Az autó is az idegeimre ment, negyed milla forintban a féltengelyekben és még mindig sz@r. Az autópályán max. 110-el tudtam közlekedni, így az út is bő 6 óra volt. Hát ha korábban nem, jövő AC-n ismét talizunk! :)