Blog

>> Tuning és extrafazek // Alfa 159 2.0 JTDm // 2018-07-30

Amikor a hátsó dobot vettem akkor megbékéltem a rajta lévő véggel,de azóta kicsit megfakult a polírozott vég ezért lecseréltem.
Két típus között vacilláltam, egy 100mm kör alakú és az ovál között.
Végül az oválisat választottam, majdnem sikerült központosan felhegeszteni. Sajnos többszöri le és felpróbálás ellenére is kicsit el van csúszva jobb oldalra. Majd orvosolva lesz ha nagyon bántja a szememet.

 

Egy gyertyakábel nincs elérhető közelségben.
4-et kell venni, mert az van....
37+-ért...
Öröm az élet...

 
>> Tuning és extraSmith // Alfa 159 Ti SW 2.0 JTDm // 2017-06-17

129130 km
Már régóta LED volt a helyzetjelzőben, de sajnos a hibajelző állandóan nyekergett, hogy rossz az izzó. Ezt most megoldottam, a LED izzóval párhuzamosan bekötöttem egy 220 ohm / 2W ellenállást, ami nem melegszik számottevően, és átveri a hibajelzőt.

>> SzervizMEO // Alfa 156 1.6 ts // 2017-07-03

1/4 évnyi távollét után az elmúlt héten hazatért az Alfa Romeo. A hosszú távollét oka : motorcsere és persze az,hogy "roszkor" vittem rossz szerelőhöz. Még Februárban vittem a 17 ker -i "szerelőhöz" -cartárs ajánlása alapján- motor felújításra vagy motor cserére. Persze a szaki némi idő elpazarlása után javasolta, hogy legyen inkább motorcsere. Könnyen tudtam azonosulni a motorcsere lehetőségével, hiszen így legalább lesz egy másik hajtómű amelyiket szép lassan felújíthatom ameddig az éppen használt tönkre megy.
Az új motorban 160 e km van és természetesen egy Graz-i nyugdíjas ügyvédtől került hozzám Miskolci átszállással. Persze a 3 hónap alatt volt néhány potya utam Pest megyében és elmentem Szegedre is motorért, de szerencsére jókor jött a telefonos segítség Miskolcról és nem hoztam el.
Az új hajtómű egyébként jól működik, nem megy még úgy ahogy kellene, de elégedett vagyok vele. Az elmúlt három hónap alatt beszéltem illetve találkoztam néhány nagyon segítőkész kartárssal akik elláttak tanáccsal és nagyon fontos infókkal . Remélem Zánkán is találkozhatom velük!
Az új szerzeménynél természetesen meg volt az olajcsere (selenia) és vezérlés csere (inna) illetve a kuplung tárcsa (nem tom mit rakott be az a ... ) cseréje is.

Most úgy úgy tűnik hogy csak a klímát kell valahogy működésre bírni illetve az utastérben a hűtőfolyadék hőmérséklet kijelzőjét. (Ezek most a legbosszantóbb hibák)

 

Ma bejelentkeztünk a 80ezres szervizre. A jövő hét szerda 8-ra kaptunk időpontot Rieglerékhez.
A szokásos menün felül kértem még az egr hűtő műanyag fedelének is a cseréjét.
Nem lesz meg arra a 80, de minden valószínűség szerint 16-án a Giuliettával indulunk a Nagy Túra 2017-re. Jobb a betervezett 3.100 km előtt megejteni az ilyesmit...

 
>> Tuning és extragergo_155 // Alfa 155 1.8 T.S. Sport // 2017-07-03

A lakatolás és fényezés ma készen, a hátsó lökös műanyagozása is.
Hiányzott! Még mindig szép, még mindig megy :)
Képek majd jönnek.

290 781 km

 
>> Esemény156er // Alfa 159 SW 2.0 JTDm ti // 2017-07-03

Végre sor került a fent említett elem fényezésére, ráfért már igazán. Valami tisztítószer megmarhatta, tiszta "pöttyös" volt.
Le- és felszerelést magam végeztem.

Végeredmény szép lett.

>> Tuning és extraSzabeee // Alfa 156 Sportwagon 2.4 JTD M-Jet 20V TI // 2017-07-03

Miután rábukkantam, hogy milyen felnim is van, akkor derült ki, hogy nem 5x98, hanem 5x100-as osztókörű, nem akartam így a rövid sima csavarjaimat kínozni. Vettem 16 darab mozgókúpos kerékcsavart M12x1,25x40-es méretűt. Darabja 500 Ft volt, teljesen jó ár. Szomorú, hogy Budapestről kellett hazarendeznem, mert az egész országunkban 2x ennyiért találtam és az is csak 28-as hosszúságú volt. Mivel eléggé beesettnek találtam a felniket felszerelés után, illetve necces volt a távolság az első féknyereg és a felni küllője közt, vettem 4 darab 5 mm-s nyomtávszélesítőt.

 
>> SzervizJulesTS // Alfa 156 1.8 TS // 2017-07-03

Megvolt a futómű állítás egy helyi műhelyben. A szerelőnek tetszett, hogy egy csavar sem volt berohadva... Gyorsabban is vegzett vele, mint várta.
Most már a kormány is egyenesen áll és várhatóan a gumik is egyenletesen fognak kopni.
Ja még annyi, hogy a felső lengőkar szilentjeit alaposan beáztattam szilikon olajba, így remélem tovább fogja bírni és később kezd nyüszögni.

 
>> SzervizJulesTS // Alfa 156 1.8 TS // 2017-07-03

Hétvégén befelyeztem, minden futómű alkatrész a helyén, csavarok meghúzva. Feszes és közvetlen lett a futómű, tiszta gokart...
Ma még egy futómű állítás (nem a Megyeri úton) és jó ideig gond letudva.
Ami cserélve lett: bal hátsó kerékcsapágy (aggyal), hátul jobb és bal hátsó lengőkar, jobb és bal kormányösszekötő + gumiharangok, bal féltengely külső gumiharang, első jobb és bal alsó lengőkar, első jobb és bal stabpálca, első jobb és két bal felső lengőkar...
Az első alsó lengőkarok és a stabpálcák még maradhattak volna, a bal felső lengőkarból egy is elég lett volna, ha nem szakad meg a menet és féltengely gumiharangot sem kellett volna cserélni, ha nem szakad ki...