Blog

>> SzervizIldiko // Alfa 159 SW // 2017-06-23

Tegnap meg lett a pontos diagnózis:
Zárlatos lett az akku, ami nagy szerencsére csak egy kábelcsatlakozást és a generátort tette tönkre.
Ma kapott az Alfa egy új akksit és a generátor helyett Jocó szerzett egy felújítottat.
Köszönöm, hogy a nagyon sok munka ellenére előre hozta az én vasam átvizsgálását és szerelését, őszintén hálás vagyok a sok segítségét, amit kaptam tőle. Az autó teljes átvizsgálásért, az alkatrészek utána járásért és beszerzésért, a rengeteg tanácsért, a szerelésért, a szeretetért... Köszönöm

 
>> SzervizMarseus // Alfa 159 sedan // 2017-07-10

Nyaralás természetesen,egyszercsak Hill Holder,aztán ASR,VDC,engine check,hibaüzeneteket adogatta sorba, üzemanyag szintjelző fel-le ugrált és rángat össze-vissza. Félreálltam,dekni burkolat le,addig addig nézegettem,h kiszúrtam,h asszem az 1-es henger van a szíjak felől a klímacső melletti első porlasztócsúcs csatlakozó sárga biztosító büty-mütyje hiányzik és a többi része is el van törve. Hogy ez mikor és hogyan történt..passz..megmozgattam, rendesen betoltam és 640 km-ig minden rendben aztán megint,de mostmár nem nagyon akar a helyén maradni. Végülis hazahozott a vas. ProdyG blogját olvasva minden tünet és hibaüzenet stimmel úgyhogy ProdyG cartárs segítségének hála találtam csatlakozót,hja és a fékek is elfogytak a hegyekben úgyhogy tárcsa és betétszett csere is lesz a héten,a folytatást majd ha mindezen túl vagyok.

 
>> SzervizMarseus // Alfa 159 sedan // 2017-07-10

Kb. 10 hónapja vette a 2.4-est azóta vagyok tag és azóta készülök irkálni...
Első szervizem a vásárlást követően 2 hétre volt,az apropója egy surlodó fémes hang kuplungolás közben. Irány szerviz! Alfa szerelőhöz vittem,de mint kiderült a lelkesedése volt a legnagyobb. A hangra azt mondta,h talán a kettőstömegűm van fellazulva de ezzel még sokáig elmegy,gyűjtsem a pénzt mert kemény lesz és ha már ott voltam egy kis rutint megejtettünk: pollenszűrő,olaj,üzemagyag és légszűrő,váltóban olajcsere ( átmosatás nélkül mert akkor még nem tudtam,h azt sem ártana), motorban is olajcsere ( Selénia WR 5W 40 részecskesz. off EGR kiírva de már úgy vettem) és nyekergett a generátorszij körül is valami. 2 hétig volt a szerelőnél mert rendelt rá hoszbordásszijat meg az elasztikust (a rövid szíjat)amit nem tudott feltenni és ezért volt sokáig nála de végülis sikerült,igaz a nyekergés maradt tovább a szerelő széttárta a kezét.. meg sikerült az üzemanyagszűrő fűtőbetétjét (ha van ilyen) letörni de végülis visszakaptam a kocsit 2 hét múlva. Oda többet nem vittem. Használtam még tovább 2 hónapig a hang kuplungolásnál erősödött ugyhogy úgy döntötem nem várok vele tovább. Másik szerelő (vágja a pitét) Ő is kettőstömegűt mondott de végstádiumot sőt még azon is túl volt már hangról ítélve. LUK lendkerék és LUK kuplungszett ment bele + alsó hátsó lengőkar szilent mindkét oldalon + főtengely szimering lendkerék felől.A doktor jelezte,h a nyisszegés a generátortól az a generátor szabadonfutó és nem szíj (de legalább az is új) és a jobb féltengely lassan cserés lesz ill. felújítós. Lendkerék csere utén a hang megszünt,kuplunk tökéletes bár annak előtte sem volt gondja.Következik a pénzgyüjtés a folytatáshoz. Tettem ide képeket a váltószoknya előtte-utána meg a főtengely szimering csere előtte-utána képeket a többi a drágaságok.

Csak hogy ne legyen egyszerű az élet. Már a kocsi megvétele után gyanús volt a dolog (Volt 1liter hűtővíz a csomagtartóban).

Hibajelenség:
Amikor egy-egy út után megálltam a kocsival hűtővíz szagot lehetett érezni a motortér felől plusz néha volt a kocsi alatt néhány csepp víz. Néztem az olajat, nem volt habos. Néztem a hűtővizet, nem volt semmi baja. Így mivel nem sokat járok a kocsival nem tulajdonítottam neki nagyobb jelentőséget. De idővel csak bosszantott a dolog.
Lekerül a kocsiról a hengerfej és ekkor fény derült a turpisságra. Valószínűleg már babrálhattak vele, mert rosszul volt a helyére illesztve a tömítés, és mikor meghúzták a csavarokat jól eldeformálták (de az is lehet, hogy gyári hibás volt a tömítés). Még az volt a szerencse, hogy a henger felé hibátlan volt, csak kifelé szivárgott a hűtővíz.
Síkolás és mindenféle tömítés csere után vissza az egész. Nincs hűtővízszag, nincs csöpögés, hibátlan lett. Plusz ha már le kellett venni a kipufogcsonkot, bandázs szalaggal betekertem. Sokkal szebben néz ki.

Természetesen lecseréltük az olajat is a biztonság kedvéért.

km állás: 104.630km

>> EseményNgynrbrt // Alfa 159 Sportwagon // 2017-07-10

Kimentem olaszba, azt hittem könnyen hazahozok egy autót, és kész Hát nem! Nagyon nem, megszenvedtem, nem adták oda, ment a cirkusz, de valamit haza kellett hozni, ha már kint vagyunk, így ezt hazahoztam. Félreértés ne essék, nagyon jó autó, csak SW, szürke, és 120 ló, én pedig sedant, feketét, és legalább 170 lovat akartam. Szóval most árulom, de addig is van autóm, és bukni nem fogok legalább. Amúgy az autó szép, és jó, nem zörög, nem kopog, nagyon szép a belseje, egy rozsdafolt sincs rajta, jól megy. Élvezem, mert más mint a 156, az egy kis pattogós autó volt, ez már komolyabb, érezni is rajta. Majd kiderül, mi lesz a sorsa, de még a héten lehet veszek mellé egy olyat amit szerettem volna. :)

 
>> EseményNgynrbrt // Alfa 156 1.9 JTD Sportwagon // 2017-07-10

Eladtam. Egy év és ár nap után megváltam tőle. A hangya megindult, cserélni kellett 159-re, nem volt visszaút. Az autót magas áron hirdettem, de teljesen reálisnak tartottam, nem volt sürgős eladni, de így is elvitték, jól szálltam ki belőle, nagyon is jól, kerestem rajta! De nyilván nem ez számított. Sajnos mikor elvitték, nem voltam itthon, így nem búcsúztam el az első autómtól :((( Mielőtt elment volna, voltam olaszba, és hoztam egy 159-et, de ez már egy új történet..

>> EgyébMacccy // Alfa 159 1.9 JTDm SW Ti // 2017-07-09

A délutánt kettesben töltöttem a Blue&Me cuccal .. Frissítés 4.x nemtomhonnét, igazából nincs is jelentősége, először 5.5 -re, majd 5.6 -ra, ez sem ment simán, az 5.5 kicsit felhúzott, mert Error 10 -el eldobálta, de aztán harmadikra asszem felment. Az 5.6 elsőre feltelepült. Na és ekkor jött a zseniális ötletem, hogy a Deutsche Freuleine -t száműzném és cserélem egy British Gal-ra, mert felb.szott így is, hogy nem értettem mit vakkantott a telepítés végén. De nem megy és ez most a kérdés: vajon miért nem települ fel az English Language Pack?

A Blue&Me oldaláról szedtem, próbáltam, úgy is, hogy mind a 4 file rajta van a penen, próbáltam úgy is, hogy csak a 3 amit felsorol a pdf. A vége mindig az lett, hogy "English Language Unavailable" és ilyenkor ugye az egész Blu&Me megy a levesbe, nem tudod használni semmi funkcióját kormányról. Legalább 4x próbáltam, sikertelenül. Végül visszatettem a Deutsch nyelvet, az egyből felment 15-20 mp. Próbáltam ismét angolra, nem jó, így most német van, még ...

A zenéket minden esetre lejátssza, Dire Straits teszt volt reggel melóba jövet B)

>> Egyébolahzolee // Alfa 159 SW 2.0 JTD // 2017-04-10

Dunlop Sport Bluresponse 225/45 R17 nyári

 
>> Egyébolahzolee // Alfa 159 SW 2.0 JTD // 2017-07-10

Megérkezett a "jégvédelmi ponyva" :D

 
>> SzervizNGC // Alfa 159 2.0 JTDm SW // 2017-07-07

A régi tulaj állítása szerint a nála töltött 3 év alatt egyszer sem töltetett utána, ez ma be is igazolódott. Elég gyengén fújta már a hideget, kevés volt benne a gáz. AC miatt egyébként is rá szerettem volna nézetni. A pollenszűrőt cserélni kell, a töltés után is elég gyengén fúj.