Blog
Megszületett az elhatározás, hogy szükség lesz egy vállalható korú, viszonylag jó állapotban lévő, megfelelő méretű, felszereltségű és kinézetű autóra, amibe belefér 3 gyerekülés. Rengeteg igény... Sok hahu bogarászás után, csak néhány típus maradt. Árban és felszereltségben, állapotban, kinézetben (ebben biztos játszik az előzmény a 145-tel :)) igazából ez volt a befutó. Néhány 156-ost is megnéztem ez előtt, persze sok volt a lelakott, vagy elhanyagolt műszaki tartalommal bíró eset.
A lényeg: elmentünk megnézni az apósommal, aki autószerelő (igaz alapból francia, de régen olasz autókkal foglalkozott, az alfa TS-t pedig a 145-tel kitanultuk már). Amikor megláttuk az autót és eladót tudtuk, hogy ez lesz az. Körbenéztük. Az általános állapota nagyon jó, horpadás, törés nincs rajta. A bal első ajtóél kicsit megkínozva, látszik nem mindig sikerült óvatosan nyitni, tipikus tükörház fényezés elkezdett kicsit peregni. Lökhárító bal eleje alul meg van húzva, megtört a ködlámpa is, nyuszi kő ül a fűben.... A szélvédő cserélve, kőfelverődés, van számla, kaszkóra készült. Ezek miatt szabadkozott, de nem olyan elrettentő dolgok, könnyen kezelhetők és végülis használtautó, több mint 10 éves. Ezen felül minden gyári dolog benne, nincs gányolt fejegység, gányolt "extrák", megvan a gyári felni, új gumikkal stb.
Be is indítottuk, aksi új, könnyen indul szokásos TS vezmódosító kerregés, hűtőfolyadék kicsit kevés. Mást elsőre nem láttunk. Megbeszéltük az újabb találkozót, kihozta nekünk a műhelybe, alánéztünk kicsit alaposabban. Diagnózis: Hűtő elkorrodálódott, folyik. Némi korrózió van az alján,de felületinek látszik, semmi komoly(még a tipikusan kényesebb helyeken sem, küszöbillesztés, padlólemezek szélei, első doblemez belül, fülecskék alul stb. stb.). Igaz lehet a garázsban tartott kitétel. Egyéb gond nem látszik, jól megy. Ezután rögtön meg is írtuk a papírokat. Most már csak az 'apróságok' vannak hátra, hogy amennyire lehet gyári allapotú legyen minden még sokáig.
Sajnos, az előző tulaj nem cserélte ki a kettős tömegű lendkereket, így ez már rám maradt. Nem nagyon maradt más választásom, mert már kezdett zörögni, néha csattant is leállításkor. Egyértelmű jelét adta, hogy nem kíván tovább dolgozni. Mivel szükség van az autóra hétvégén, így nem tudtam várni jövő hétig. Ezúton is nagyon köszönöm Ferke gyors közbenjárását, és hogy 1 nap alatt rendbe tette a kicsikét! :) Remélhetőleg, pár évig ezzel már nem lesz gond?!
180k km után le kellet húzni a váltót. Egy időben furcsán pattogó hangot adott a kuplung és a pedálon is lehetett érezni, hogy akad belül valami. Ez aztán spontán megszűnt.. Mindenesetre az Alfariumban nekiálltak a fiúk. Az eredmény nem volt túl szívderítő. Kinyomócsapágy elfáradt, főtengelyszimering szintúgy. Kuplungszerkezet önbeállója a végállásban, rugók elkopva; a tárcsa még egész jó volt. És a sokk: kuka a kettőstömegű, ami ritka verzió lévén csak gyáriban van, rendelésre, egy egész Fekete seregnyi Mátyás király felmutatása ellenében. Mit mondjak, nem volt őszinte a mosolyom...
Alexék megrendelték, összerakták, csodás lett. Jövő héten az Adrián tartósteszt indul. :)
Alfacityn ismét szerencsés voltam. Buda Marci kihúzta a nevemet és nyertem egy vásárlási utalványt a hegyaljánál. Következő héten már be is váltottam 5 liter Selenia 5W40-re. Tehát megejtettük az olajcserét.
Ma felcseréltük az első kerekeket a hátsókkal, hogy egyenletesen kopjanak. Természetesen ki is lettek egyensúlyozva.
28.065 km
13.370 km-nél lettek felrakva, eddig 14.695 km-t tettem meg velük.
a mai nap leszedettem a speedlinenokról a játszos gumikat és felrakattam az ujjakat. 17 es monzákle szedve. Speedline 16 felrakva.

Mára nagy csoda ért, ugyanis meghívást kaptam a Hungaroringre, életem első élő F1 futamára. :D Szuper helyünk volt (szó szerint) és hatalmas élményt nyújtott az egész rendezvény! Lenyűgöző volt látni és hallani az autókat és drukkolni nekik a helyszínen. Így egyáltalán nem volt unalmas, mint néha otthon a tv előtt a kanapén. ;)
Köszönet érte a jó Istennek, a sorsnak, a szerencsének, az Univerzumnak és persze a jó cimbimnek ...és az Angyaloknak! ;D ... nagy ölöm és bódottá! :D
Sajnos Hamilton nyert és a két Ferrarinak nem sikerült jobban előre hámozniuk magukat, ezzel együtt Kimi azért szépen feljött a 14. helyről! (6.) :)
Érdekes volt a hangok béli különbség... úgymint a legkellemetlenebb a Manor, ami nagyon éles, fémesen csattogón repesztett és a másik véglet meglepetésünkre, mint legkellemesebb, egy mélyebb orgánumú, a Renault... ez azért is érdekes, mert a többi Renault motoros autónak már más, kissé magasabb hangfekvésen üvöltött a motorja/kipuffja... a többit nevezzük ezek alapján akkor normálisnak... :)
Na, de ezek alapján... milyen lehetett a korábbi, állandóan visszasírt motorverziók hangja élőben, amikor néha itt is meg lehetett süketülni... pl. rajtnál! :)












Nem, nem én rontottam el. Rossz volt már mikor vettem az autót. Néha bosszantott, hogy nem működik, de alapvetően belenyugodtam, ha nem jó, hát nem jó.
Ámde most, A férfiember megjavította :)
0
738
Fórum
Friss topicok
- Giulia
- Coffee - Minden ami kávé
- Alfa történelem, híres ...
- 4C
- Spider
- Stelvio
- Alfa reklám
- Együnk-igyunk, amíg teh...
- Off-os verdák, tapaszta...
- Zenebutik
Tagok
Új tagjaink
- UTPcableman
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas
- Filip05
- Milán147
- copernico
- PolgárViki
- Bimbi10
- grimedth
- Frankie145QV