Blog

>> Tuning és extradumbass // Alfa 147 5 ajtó, 1.9 JTD 8v // 2015-10-30

Hét elején leszaladtam Győrbe megvenni az új turbot. Sok utánajárás után sikerült a felmerülő turbo vezérlési problémákat elméletben megoldani. Megvettem az Eibach rugókat is. December első hetére kaptam időpontot Elekes Petinél, aki a turbot teszi a helyére, coolert csövez, és kipufogót gyárt. Várom már :)
Turbo új, rugók használt de tisztítás után egész jól nézett ki :)

 
>> SzervizArslan // Alfa 156 1.8 Twin Spark // 2015-10-30

Múlt hét vasárnap kifogyott a szélvédőmosó folyadékom, így feltöltöttem télivel, Avanti kúton vettem valami saját márkásat, jól vizsgázott ez alatt az egy hét alatt. Egyben észrevettem az alsó motorburkolaton lévő foltból, hogy bizony szivárog a hűtővizem. Hurrá, k jó így az érkező tél előtt, vettem deszt vizet, de nyílván ez nem megoldás mivel higítom vele a hűtőfolyadékot. Szerdán Face-n Vinkler Árpival üzleteltem egy garnitúra 17-es Selespeed garnitúrát, Kumho Ecsta 215/45 gumikkal, jóval halkabbak mint az előző infinityk a felni pedig egyik kedvencem :) Korrekt embert ismertem meg Árpi személyében, ismeretlenül is feljött Tatabányára, hogy létre jöjjön a csere, mivel a betegeskedő kislányom miatt meglehetősen kötöttek voltak a mozgásbeli lehetőségeim. A mai napon pedig TZoli cartársnál utána néztünk a szivárgásnak, a blokkból jövő vízcsövet leszedte, ujratömítette, kapott a kiskocsi új fagyállót, összerakásnál pedig jött a forrázás, nem csak ott, illetve nem ott szivárgott, továbbra is csöpög. :( További kutakodás után arra jutottunk, hogy a hengerfej tömítés lehet a ludas, hurrá! A vízpumpa és környéke száraz. Így egyenlőre vettem Wynns hűtő tömítő folyadékot, remélem megoldja átmenetileg a problémát, hogy csak tavasszal kelljen visszatérni rá. Biztonság kedvéért csomagtartóban van fagyálló, desztillált víz. Holnap-holnap után kiderül.

Másnapra kiderült, sajnos csöpög még mindig. Csütörtök magasságában folytatjuk a nyomozást.

 
>> EseményShadin // Alfa 159 2.0 JTDm SW Ti // 2015-10-30

A hétfői foglalózást követően az autó kedden forgalomba lett helyezve és ma küldték a forgalmi másolatot, hogy meg tudjam kötni rá a biztosításokat.

Érdekesség, hogy a német műszaki érvényességet beszámítva, jövő augusztusig szól csak a vizsga, ezért nem kellett hivatalos magyar vizsgát "tennie" az autónak.

Ezért, kellett plusz 11k Forintot fizetni egy műszaki lapért, hogy meglegyen a "D" típusú matrica rendszám :-)

Mielőtt megveszi valaki itt az ideje egy kis nosztalgiának.
Akit meg érdekel az autó, lássa hogy merre jártunk...

 

Sikerült diagnosztikára kötni az autót. Már a fórumban írtam a fékkel való küzdelmemről. A bal első fék betapad, ha 2x rálépek a fékpedálra. Ennek köszönhetően a pár 10 000 km-t futott OMP Road&Sport betéteim a kelleténél hamarabb elkoptak bal elöl. Az új betéteket múlt héten raktam be, ezúttal kedvezőbb árú Brembo betétekkel fékezek. A diagnosztika semmilyen elektromos hibát, szakadást nem jelzett, viszont sikerült külső beavatkozással a bal-első visszaeresztő szelepet nyitni, ekkor kioldott a fék. Valószínűleg az ABS kocka mechanikus részével lesz a probléma.

Ha már úgyis a műhelyben voltam, végre ellenőriztem a cooler csöveket. Gyorsításnál a tükörben finom korom-pamacsokat láttam elillanni, amire annyira nem vagyok büszke. Hiába gázolaj hajtja, a füstöt még mindig meghagynám a TDI-nek. A remap során a mérnök úr felhívta a figyelmem a cooler cső teljes átvizsgálására, mert túl sok kormot küldött a levegőbe, a mérés során. Szerinte a nem megfelelő tömítés, hegesztéseknél maradt hézag okozza ezt a jelenséget. Az egyik szilikon összetétet pár héttel ezután rögtön kicseréltem, javult is a helyzet, de úgy döntöttem, hogy mégis átvizsgálom az összes csövet. Nagyjából 5 "tűhegynyi" lyukat találtam a nyomáspróba alatt, amiket szépen körbeöntöttem olvadt fémmel. Ha már úgyis kezemben volt a hegesztő, finom gallért varrtam a cooler csövek végére, ugyanis állandó problémám volt (remélem), hogy menet közben lelőtte a turbo a csövezést. Hétvégén egy haverom felhívta a figyelmem, hogy a coolerem is érdekesen ferdén áll, már kezdtem berezelni, hogy elrepedt a cooler a tartója hegesztésénél, de leszedve megnyugodva láttam, hogy "csak" a csavar lazult ki. Ezt a gondot elég hamar orvosoltam, egy kis menet ragasztó, és már ment is vissza a helyére minden.

A kipufogóm is ideiglenes helyzetben volt, amióta összeraktam a hátsó lökhárítót. Ma egy lépéssel közelebb kerültem a végleges felfogatáshoz, bár a végső állapota még mindig messze van.

Végezetül: Sikerült a munkahelyi mosó kulcsát megszereznem, így este másfél hónap után megmostam, hogy így tehessem el a garázsba éjszakára.

 

Ma felkerültek az új színt kapott gyári 18-as felnik és a téligumi. Nagyon tetszik ez a grafit. Jó választás volt 😊

 
>> Tuning és extraJulesTS // Alfa 156 1.8 TS // 2015-10-29

Az üres bödönt kicsit átalakítottam, hogy valóban hasznos legyen.
Az egymás mellett lévő két csonk között az olajpára nagy része ki is menne. A bödön átalakításához a neten van pár megoldás.
Terelő lapos, csöves, fémdörzsis és ezek keverékei vannak: http://www.evolutionm.net/forums/evo-how-tos-installations/485682-how-another-diy-catch-can-mod-dual-baffles-extended-inlet-tube.html http://www.xr-underground.com/forum/showthread.php?t=43691 https://www.tacomaworld.com/threads/oil-catch-can-install-guide.231227/page-11 http://forums.neons.org/viewtopic.php?f=8&p=3385063 http://www.ford-trucks.com/forums/1322291-factory-intakes.html
Végül is a csöves/fémdörzsis mellett maradtam. Az alu cső egy Ford Scorpio klima csőből lett kivágva (a limlomok között találtam...). Az oldalát megfúrkáltam, hogy ha olaj alá kerülne a vége, akkor is könnyen tudjon rajra áthaladni a gáz. Már csak a csőcsonkok különböző mérete (10mm, 12mm, 16mm) miatt szükséges csötoldók elkészültére várok...

>> Eseménymeidl // Alfa Alfetta GT / GTV / GTV6 GTV6 2.5 // 2015-10-29

Az autót eladtam.
Egy gyűjtőhöz került az országba, hasonlóan szép olasz vasak közé.

 
>> Szervizromeo 166 // Alfa 155 2.5 TD // 2015-10-29

A hosszbordás szíj visított ,az egyik vízcsövem elöregedett...
a váltóolajat meg lehúztuk,mert kitudja mikor volt cserélve..
szíj 10.000
vízcső 3500
váltóolaj 10000
munkadíj 5000 plusz grátisz :D

 

- életkor: 1.756 nap
- km óra állás: 188.213 km
- össz. menetidő: 2.682,12 óra (111,75 nap!)
- átlagsebesség: 70 km/ó
- tankolt üzemanyag: 12.595,75 liter, ebből 66,63 liter az első teletank
- átlagfogyasztás: 6,66 liter / 100 km
- üzemanyagköltség: 27,84 Ft/km
- átlagos napi futás: 107,18 km/nap
- mozgásban töltött idő: 6,36 %

Ha valakit érdekel, az oldalamon megtalál!