Blog

>> EgyébHaddel // Alfa 159 sw // 2015-10-04

Lexlutor blogja alapján én is neki láttam az antenna javításának.Kicsit el volt oxidálódva az a kis fémlap,ami az antenna tengelyéhez ér. 180-as csiszolóvászonnal megcsiszoltam.
A javítás sikeresnek bizonyult,mert azóta tudom használni a rádiót.

>> Szervizpmolnar // Alfa 156 Veloce 2.4 JTD 10V Veloce // 2015-10-08

Petronas Syntium 1000 10W40 Engine Oil 4l és szűrő.
Belső és külső gumiharang (cv boot) csere most csak vezetői oldalon. (masik oldalon cserelve volt)

158800 miles

 
>> SzervizSraac // Alfa 156 Selespeed // 2015-10-08

Na szóval. Eljutottam az első nagy szervízhez. Felmerült egy probléma, miszerint hosszú távon (Pl autópálya), nagyobb állandó sebességnél éreztem hogy a motor mintha fulladozna, ilyenkor ha ráléptem a gázpedálra akkor kicsit elkezdett dadogni és egy hatalmas kék füstpamacsot nyomott ki a kipuból. :/ (Nem irigyeltem ilyenkor a mögöttem közlekedőket.) Na most amikor egy ilyen dolog történt akkor el is tűnt az olajam. Elkezdtünk tanakodni hogy mi lehet a hiba oka. Először gondoltunk szelepszár szimeringre. Aztán jött az hogy az olajlehúzó gyűrű hogy, lehet az is le van ragadva. Végül felbátorodva neki is láttunk. Hát ahogy szedtük szét, nagyon nem tetszett a látvány... Olajsár mindenütt. Szelepek, hát ne is mondjam, inkább nézzétek...
Végül úgy lett, hogy az egész motor fel lesz újítva, mindent kicserélünk, lehet nem a legdrágább alkatrészekkel, de próbáltuk az arany középutat keresni. Se gagyi, se drága... Ez volt a fogós része :) Mindenki másra esküszik... :)
Jelenleg, a mai nap megérkeztek az új gyűrűk és az új siklócsapágyak. Holnap jön a többi... :)
Folyt. köv.

Nos kész lett az autó, elindult pöccre. Nagy öröm és boldogság. 1000km után kapott friss olajat és repült is tovább...
De! Hamar elérkezett a "Világ vége". Az autó elkezdett csörögni, eszeveszettül kopogni. Azonnal megáll, hazahuzat, gyorsan keresgélni a hiba okát. Nem találtuk. Elindítottuk hogy honnan jön a hang, és ekkor lettem teljesen összetörve... alulról...
Olajteknő le... Siklócsapágyak benn az olajban... Szóval, halytókarok és főtengely csere... :( Most egyenlőre nincs rá keret és lelkierő se. Marad a garázsban...
De fogunk még gurulni ;)

 
>> EseményZsolt85 // Alfa 156 SW 1.9 Jtd Distinctive // 2015-10-08

Eladó sorba került a vas. 2015.10.02 -én elvitték az Alfát, messze nem ment mert munkatársnőm vette meg , így Veszprémben maradt.
Ha látjátok az utakon, nyugodtan villantsatok rá Lulura !
Egy ideig vége az Alfázásnak, most egy A4-esben utazgatok mert családon belül kelt el, de egy 159 -sel vissza fogok térni mert már most hiányzik az Alfázás :)

 
>> SzervizBoss 2.4 // Alfa 156 2.4 JTD // 2015-10-08

210000 Km .
A Warta Silver 74 Ah akumlátor 4 év után megadta magát. Betettünk egy ugyanilyen másikat , nagyobb indítóárammal.
Nagyon rosszul vettem, de muszály volt. 40000 Ft.
Talán tovább bírja. Rend szerinti használatom mellett nálam eddig húzzák.
Érdekesség, hogy nálam minden aksi egyik pillanatról a másikra nem indul. Előző nap még elsőre simán indul, nem is gondolná az ember, hogy reggelre már meg sem moccan. Sajnos bikázni kellett. Ki is jelzett a computer befecskendező hibát meg még valamit. Már nem is tudom. Minden esetre az új akumlátor után eltüntek a hiba kodok.

Váltó alatti motor tartó gumi bak csere gyárira. 18500 Ft
De valami kopog tovább, úgyhogy OKt. 20-án a maradék kettő lengőkar is cserélve lesz.

Olajhűtőm is napi 4-5 cseppet szivárog. Szereztem egy jó állapotú bontottat 25000-ért.

Ajtóhatárolót is vettem a vezető oldalra 17000 ft

felkerül még az új JTD 20V felirat is.

 
>> Tuning és extratheBanyai // Alfa 156 2.4 JTD 10V // 2015-10-08

Kicseréltem a kormányomban az emblémát a Giulia stlye-ra.
Ha valaki megkívánná van 2db eladó színesben. Nagyon jól mutat, tetszik ;)

>> SzervizNor // Alfa GT Q2 // 2015-10-02

Jó ideje érdekesen viselkedett a váltó. R-be nem mindig vette be, csak ha meg lett mozdítva az autó. Én a kuplungra gyanakodtam, de kiderült sajnos, hogy a váltóban ment gallyra valami.

Trencsikéktől:
- váltó: 120e Ft
- jobbos féltengely: 30e Ft

AlbaAutó:
- lengőkar szett: 68e Ft

Váltóolaj: 9e Ft

Munkadíj: 34e Ft

 
>> Tuning és extratheBanyai // Alfa 156 2.4 JTD 10V // 2015-10-08

Néhány postal lejjebb írtam,hogy újra kéne fényezni a pajzsom, de volt olyan fóliám amivel a "B" oszlopot behúztam (szövet) és gondoltam megpróbálom a lehetetlent, lefóliázom a pajzsot.

Egyébként 1 óra alatt sikerült, pedig nem is nyújtható ,vagy csak minimálisan, és elég könnyen gyűrődik.

Lehet stickerbombot kellett volna azzal lehet ám virítani. :DDD

Kimentem nagy boldogan, felrakni a pajzsot, hát a mellette lévő két kis műanyagot persze elfelejtettem. A maradék fóliát összegyűrtem, úgyhogy a kazánból kellett kikutatni :D Szép munka...

Remélem ebből is akkora divat lesz,mint a koptatómból......

Ez a nyár rettenetesen sz.r volt minden szempontból - az autófelújítás (vö: kész nincs, de le van vizsgáztatva) sem kivétel, most kell belehúznom...

A RONAL-okból kettő már esztétikailag kihívásokkal küzdött, az egyiknek a vegytisztítás nem tett jót (denszesztől foltos lett) , a másik le lett padkázva. Ezek hátul voltak eredetileg, végül úgy oldottam meg, hogy a hibátlan elsők hátra kerültek , elöl fennmaradt a vazsfelni téli gumival
sajnos ez nem volt jó húzás biztonságtechnikailag, részben ennek is köszönhető a júliusi kis "garambol"-om :-p
Így az elsőket el tudtam vinni lefújatni, majd vissza már újszerű (DUNLOP SportBluResponse) és főleg váltóméretű (195/50 R15) gumik mentek rá a felnikkel együtt kapott, de mind széltében, mind átmérőben túlméretes (205/50) , öregek/elhasználtak helyett.
a JE pereme elkopott a kerékbéléstől és a kilóméteróra is csal...na , ha működne!!! :-p - egyébként volt időszak jó műszerrel és ezzel a kerékkel, 100 km méréshez 103 km tényleges út tartozott
Így végre október első hetében :-p felkerültek előre is a nyári kerekek, sokkal komfortosabb lett, pedig 1 cm-rel keskenyebb csak.

Miután a klíma-projektet a kompresszor felől indítva elakadtam (majd később beszámolok róla) úgy döntöttem, a másik végéről kezdem: felújítom a klímaboxot és akkor egyrészt végre befejezhető az utastér, másrészt a motortérből folytatható a klímaszerelés is...Mivel a radiátorból és a szellőzőmotorból a mostanival együtt lesz 1-1 csere-/donordarab, az evaporátor (utastéri elpárologtató) volt a szűk keresztmetszet, elvittem hát nyomáspróbára.... Tegnap kaptam vissza, a klímások szerint jó viselte a "nyomatást" - kapott két dugót egyelőre - így felcsillant végre némi reménysugár, talán jövőre lehet már klímánk...

>> SzerviztheBanyai // Alfa 156 2.4 JTD 10V // 2015-10-07

Sikáló hangot hallatott az autóm, a főtengely szíjtárcsára gyanakodtunk, vettem egy patika bontottat 6ezerért -új ár 58.000 , köszi-

Kicseréltettem a hang megmaradt a szerelő toszott megnézni, hogy minek van ilyen hangja , szóval halottnak a csók.
Valamelyik görgő lesz, vagy csapágy, ha kész lesz írok róla

Update : Feszítő görgő csere megtörtént 2015.11.24-én.