Blog
A jobb hátsó ajtó kilincsmélyedéséből az autó megvétele óta hiányzott a csavartakaró kupak. Hála Liquid cartárs itteni blogjának, a cikkszámot megtudva megrendeltem az Unixból.
A célt elértem, a helyére pattintva már nem látszott a kilincs mögött az imbuszos csavar feje. Ugyanakkor feltűnt, hogy ez hiába gyári alkatrész, formájában némileg eltér a többitől, amelyekkel az autót a gyárban felszerelték. A széle nem illeszkedik tökéletesen, kisebbnek tűnik és az alja nem veszi fel az ajtónyitó mélyedésének ívét, mint a többi.
UPDATE 2015.07.05.:
Hát persze hogy nem illeszkedik jól az a csavartakaró kupak, mivel az előlre való! Hátul más a kupak alakja és kialakítása (lásd az 1. képen a különbségeket). Megpróbálom a hátsók cikkszámát beazonosítani és megrendelni...
UPDATE 2015.07.16.:
Az Autóház Budaörstől (Néró M5 Kft.) sikerült rendelnem jobb hátsó csavartakató kupakot, cikkszám: 156063153. Ez már tökéletesen illeszkedik a helyére!


Bekerült egy 50e Km-s gyári gyertya szett , és kapott egy új szelepfedél tömítést is. Az alakatrészekért köszönet az Elaforg 2000 Kft nek. Km óra állása: 136440
Miután ilyen csinos lett a lány, a tökéletesség kedvéért elmentem a futóművet beállíttatni, egyúttal centíroztuk a kerekeket is.
A szélvédőn van egy apró repedés. Óvatosságból elvittem kijavítattni.
Mindkét helyen megdicsérték a srácok az autót. Hiába tényleg szemrevaló lett! :)
Futómű + centírozás: 9000 Ft
Szélvédőjavítás: 5000 Ft
Azthiszem így hívják mikor egy olyan gépet fogsz ki, amit úgy adtak el neked, hogy csak addig működjön jól, míg kifizeted. Nos megvettem szépségemet , és azóta majdnem a vételi árának a felét ráköltöttem.
Most csak hogy ne érezzem jól magamat, kiderült gépretétel alapján, hogy nem működik a hűtő ventillátor első fokozata, ami miatt blokkolva van a klíma működése is. De nem minden ez, mert van a klímaágban egy nyomáskapcsolós szenzoros, szelepes mittomén mi, ami öt vezetékes, nos ez is okozhatja a klíma nemműködését. Nyomás legalább van benne mint kiderült már a klímatöltős bácsinál, de fújhatom, ha le kell ereszteni a szelep miatt.
Nos hogy lassan, de annál biztosabban kezd telelenni a hócipőm a szeretett géppel, már egyre biztosabb. Szerintem rosszul is érezném magamat, ha havi átlagba nem költenék rá úgy 35-40 ezret. Nem olcsó autó, de a baj az, hogy a ráköltés miatt nem is tudok másikra spórolni.
Ezennel visszasírom 98' -as 1,6 SX FIAT BRAVA-mat, sajnálom, de most már nem őszinte a mosolyom 32 fokos melegben a fekete bőrülésben...
A költség csak ideiglenes érték. Lesz méééég!!! Hurrá!
Még mielőtt bárki megszólna:
Igen is tetszik az autó, csak nem az én zsebemnek van kitalálva. Nem nekem, aki képes rosszul aludni, ha valami a gépen nem működik úgy ahogyan az ki lett találva, ezzel a környezetét is rombolva... Sajnos.
Elment a mai napon a Legenda.
Nagyon nagy űrt hagyott maga után de a lehető legjobb helyre került és szerencsére itthon maradt:-)
Grazie




Meglátogattuk Baffi kíséretével Mankyt.Volt mit tennie.Kisimította a ráncokat meg a hullámokat. Thx Manky, köszönetem GT cartársnak is a rosso dekorért! :)

Fúrt-mart első tárcsák Ferodo FQT betétettel előre.
Brembo hátsó tárcsák + Brembo betétekkel
kézifék kötelek cserélve
Waxolás, bőrápolás
féltengely csuklók és gumiharangok cseréje



Úgy döntöttem, hogy a gyári fekete féknyergeket pirosra festem és kap rá egy Alfa Romeo feliratot is. A féknyergeket lepucoltam, festettem, lakkoztam, matricát kapott, majd ismételten lakkoztam. Nagyon szépek lettek;)




Eljött az ideje, hogy felhasználjam a tavalyi Selénia Rally-n nyert dolgokat. Csöri mesternél jártam ma. Cserélt olajat, olajszűrőt, levegőszűrőt, gázolajszűrőt és fékfolyadékot, közben megbeszéltük a világ dolgait :)
Már jó ideje érett a kuplungozás a gépnek:néha a reggeli hidegindítás után határozottan hallható volt a lendkerék zörgő hangja.Közben padló gázos gyorsításnál már meg-meg is csúszott a kuplung kicsit.A pedál is egészen bent fogott már és jó nagy erőt kívánt a benyomása.Mindezekből sejthető volt,hogy nem fogom megúszni a dolgot.Nem is halogattam tovább és a lehető legjobb áron megpróbáltam beszerezi az alkatrészeket.Természetesen mindent cseréltünk(tárcsa,szerkezet,kinyomócsapágy,lendkerék,főtengely szimering).
A szétszerelés után meglátogattam a szerelőt,hogy szemrevételezzem a kiszerelt alkatrészeket.A tárcsa már majdnem a szegecsekig volt kopva,a szerkezet is viseletesnek tűnt,a kinyomócsapágynak pedig irgalmatlan "surrogó" hangja volt.A szimering körül is volt némi olajpára,így annak is és minden másnak is abszolút indokolt volt a cseréje.
Az első fékbetétek is szinte teljesen el voltak fogyva és a tárcsák is csúnya rozsdásak,kopottak,vállasak voltak.Azokat is cseréltük.
Esedékes volt a tavaszi szerviz is,így a motorolaj és az összes szűrő is cserére került.
Sajnos nem két forintba került a mutatvány,de az eredménnyel tökéletesen elégedett vagyok.Mintha más autóban ülnék,olyan finoman működik szeretett gépem az új cuccokkal:-))!
km. ó. állás:132100







1
514
Fórum
Friss topicok
- Spider
- Giulia
- Alfa történelem, híres ...
- AlfaCity 2025 - július ...
- A Stellantis menedzsmen...
- Zenebutik
- Filmek
- 164-166
- Ugyanaz kicsiben
- Coffee - Minden ami kávé
Tagok
Új tagjaink
- UTPcableman
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas
- Filip05
- Milán147
- copernico
- PolgárViki
- Bimbi10
- grimedth
- Frankie145QV