Blog
Néhány bevezető sor:
Az autó a megvételétől rázott, remegett. Reméltem, hogy csak a féltengelyek, de felújítás után semmit nem változott az autó. Sajnos egy óvatlan pillanatban elindulásnál nem 1-ben indultam, hanem kettőben, onnantól meg katasztrófa volt a vele való közlekedés. Az i-re a pontot az tette fel, amikor Kassán sikerült egy fasziba beleszaladnom és beakasztani a vonóhorgát a scudetto közepébe.
Elkezdődött hát a felújítás. Kezdetben vezérlés csere, lendkerék, kuplung szett, turbo felújítás, nagy IC, karter pakolás cseréje, színváltoztatás, volánmű rendberakása, motortartó bakok cseréke.
Első körben a motor és a váltó kiköltöztek a helyükről. Mivel munka mellett csinálom, így csak délután és hétvégenként van rá időm, elég lassan haladok.
2015. 05. 21.
Sikerült kiszednem egy beszakadt tőcsavart a kipufogó leömlőnél, nagy sikerélmény. Levettem a kuplungot és a lendkereket, valamint előkészítettem a motort a vezérlés cserére. Közben csiszolás, takarítás a motortérben.
Km: 149002
Xado olaj és szürők cseréje.
Anyag: 17,2K
Support: 3
Ma végre bekötöttem az autórádiót, új hangszórók elöl-hátul (tegnap érkeztek meg)
Mostmár nem csak a motor szól :)
Felkerültek az új felnik újra fényezve nekem új gumikkal az érzés felbecsülhetetlen,minden másra ott van a master card. ;)

A szentélybe ma letrélereztük az autót, felújítása a motor-váltó kombónak és a motortérnek megkezdve.
Persze, hogy szakadó eső, mikor máskor?.....


Itt a nyár, itt a jó idő. Ideje volt kattintani pár képet a verdákról. Köszönet a képekért B4nshEE cartársnak.






Eredetileg a fékhatást keveselltem, ezért mentünk szerelőhöz. Csak ellenőrzésként, hogy vegye le a dobot, nézzünk bele mi van ott.
Persze láttam én, hogy kicsit terpeszt a hátsó futómű, de azt álmomban nem gondoltam, hogy ekkorát lóg. Nagyon szét volt esve mindkét oldalon a lengőkar csapágy. A hiba persze orvosolva, bár a szerelőm megküzdött vele. 19 éve ehhez nem nyúlt senki.
A fék is tartogatott meglepetést, valaki elszórta belőle az automata utánállító kis lemezkéjét, ami a fogaskereket tekeri, vagyis az utánállítást végzi. Ezért nem volt fékhatás, egyébként a dobok, a munkahengerek, és a fékbetétek rendben voltak.
Egyelőre Sanyi kézzel beállította, hogy tudjuk használni az autót. Kerítek majd ilyen automatát, aztán egyszer belerakjuk.
Következő projekt az első futómű lesz.
6. alkalommal vettünk részt a Selénia Rallyn. Mondhatom, ez a fix pont minden évben. Ez az a találkozó, amit mióta egyszer belekóstoltunk, nem hagyunk ki!
Idén is mindkét gyerkőcöt vittük, ami épp nem könnyítés a verseny szempontjából, de kivitelezhető.
Jobbára az első 10-ben végzünk, most ez nem sikerült, de az élmény így is megérte. Az Alfás ismerősök, a helyszínek, az autózás és a családi "csapatmunka".
Jövőre is ott leszünk!




Nagyon régen írtam már, de azthiszem, összejött kellő mennyiségű anyag, hogy érdemileg tudjak mit írni. Áprilisban tönkrement a turbóm, kapott egy felújítást, a 2 első alsó lengőkarnak a nagy szilentje elszakadt meg a gömbfej sem volt már az igazi, így uj lengőkarokat vettem bele, aztán elment műszakizni a gép amit sikeresen teljesített. 3 nappal ezelőtt kapott 2 uj első féktárcsát betétekkel mert már elég kopott volt ott minden, időközben ugye voltak a szokásos dolgok, olajcsere is, de az elmúlt 1 évben, a turbó volt a legnagyobb baja ami váratlanul ért.
Már egy ideje foglalkoztat ez a remap/chiptuning téma. Volt már rengeteg jó program amivel jól ment az autó, persze, voltak teljesen rosszak is, mindent megtapasztaltam a saját bőrömön. Mostanra eljutottam odáig hogy összehoztam egy teljesen füstmentes programot ami a gyári töltönyomással is szépen megy, aztán majd ha sikerült beszereznem a többi alkatrészt ( nagyobb csúcs, nagyobb intercooler, üres kipufogórendszer, stb) akkor megkapja az erősebb programot :D
ime a végeredmény:
30 fok volt délután amikor csináltam a mérést, majd egyszer egy kicsit hűvösebb időben is mérek egyet :D

5 évente kéne. 6 éve volt cserélve. Elfelejtődött... Ma megtörtént a a csere Zé. műhelyében.
Óra állása 165892 km.
