Blog

>> SzervizSettantacinque // Alfa 156 Sportwagon 2.4 JTD // 2015-05-19

Az önindító melegen legtöbbször megszaladt, volt olyan, hogy harmadszorra sikerült beindítani a motort. Vettem egy nagyon jó állapotú bontottat.
A bal külső tükör repedt volt, abból is kapott egy hibátlan gyári Marellit (a konzol maradt az, ami az autón volt, mert a frissen beszerzettről mállott a festék).
Felraktam a váltóoldalra a sárvédő műanyag panelt, mert hiányzott, a jobb oldalit is cseréltem, mert törött volt.
Az alkatrészekért köszönet András bácsinak!
Kapott még hibátlan, törésmentes és hiánytalan (!) gyári szerszámkészletet, egy nagyon jó ablakemelő kapcsolót, féktárcsa pozicionáló tüskét jobb előre, meg egy vállalható állapotú bőr váltógombot.
EGR szelepet is ellenőriztem, teljesen halott a mechanikus része, nem tud zárni, mert ELÉGETT a tömítő felület, ezért ideiglenesen lefalaztam. Eltűnt a torpanás 2800-as fordulatnál, és megy az autó, mint a vaddisznó.
Rendeltem a patentcentrumból 2db légzsák fedél patentet is. Egészen más így ránézni arra a fedélre.
Kapott hátra egy Amorés rendszámtáblatartót is. A másik a 75-ösömön van hátul :)

 
>> AutóápolásAbarai // Alfa 156 2.5 V6 24V // 2015-05-17

Vasárnap rászántam magam a soros bőrápolásra. Két hónapig tartott, mire minden összejött hozzá. Volt rá egy fél nap szabadidőm, nem szakadt az eső, nem betegedtem le, nem voltam lusta, nem tört ki a háború. A múltkori glicerines szappan még bírja, a nyeregápoló viszont majdnem elfogyott. Legfeljebb egy könyöklőre lenne elég a maradék, szóval a következő menet előtt venni kell egy adagot.

 
>> EseményAbarai // Alfa 156 2.5 V6 24V // 2015-05-16

A tavalyi kihagyás után újra rajthoz álltunk. Idén a hátsó üléseket is kihasználtuk: először vett részt a versenyen a kisfiam és az unokatesóm. Nem titok, hogy elég lazán álltunk hozzá az egészhez. Kirándulni indultunk és szép autókat nézegetni, és azt kell mondjam, hibátlanul teljesítettük is a célunkat.

A feladatoknál nem kapkodtunk. Hol kisautókat tologattunk a homokban, hol lépcsőt másztunk kifulladásig (valaki magyarázza el egy kétévesnek, hogy ezt nem találjuk elég szórakoztatónak), ráadásul egy csapat biciklist is kifogtunk. Meg is lett az eredménye, több mint 40 percet csúsztunk a célbaéréssel. Az ezért kapott büntetéssel sikerült is összehoznunk egy negatív pontszámot. Tegye fel a kezét, aki meglepődött azon, hogy a dobogó közelébe se jutottunk! :)

Láttunk viszont rengeteg gyönyörű autót, Holló (az utód) nem győzött egyik ámulatból a másikba esni, csak a Quattroporte zavarta össze. Kétszer nézte meg mindkét végét, de nem érte fel ésszel. Szép autó Alfa logó nélkül?! Az anyukája könnyebben viselte a dolgot, csak haza akarta vinni a Maseratit. Apropó, ha valaki apró ujjlenyomatokat talált az autója orrán, akkor Holló a bűnös. Remélem, mindenki meg tudja bocsátani.

Az utak jó része ismerős volt. A 811-es Vértesacsa felé nagy kedvencem, a nadapi utat még annál is jobban szeretem, és az Alcsútdoboz-Biatorbágy szakaszt is imádom, még a vacak aszfalttal együtt is. Láttunk persze új helyeket is, ráadásul másfél éve elköltöztünk már Fehérvárról, szóval az ismerős utakon se járunk már olyan gyakran. Jó volt viszontlátni őket. A kilométerszámláló is itt fordult át a 135 ezren.

Jövőre is ott leszünk!

>> Szervizromeo 166 // Alfa 166 2.0 V6 Turbo Benzina // 2015-05-15

Esedékes volt egy futómű állítás :)
Megtörtént :)

 
>> EgyébDévid // Alfa 156 2.5 V6 24v // 2015-05-12

Elkezdték szétbontani a vasat, ahogy láttam. Pocsék így látni.

Kézifék kötél csere.Mind a négy keréknél gumi fékcső csere.Fékolajcsere.Fék kipipálva!

 

Megvásároltam a két alsó lengőkart, az olajat, szűrőket, aztán irány a szerelő. Ott kiderült, hogy az egész első futómű kuka, hála a pár évvel ezelőtti balesetnek. Azóta két felső lengőkar volt cserélve, egészen mostanáig.
Kellett hozzá két kutyacsont, két kormányösszekötő, két felső lengőkar, és ugye a fent említett két alsó lengőkar.
Olajcsere megvolt, plusz a szűrő, a vizsgán is átment. A futómű most csendes, úgy 100 km-ig...

 
>> AutóápolásHalesz // Alfa GT Q2 170 Le // 2015-05-18

Lassan 6 éves lesz az autóm, így gondoltam, itt az ideje egy teljes szépségápolásnak. Kapott egy teljes polírozást, waxolást, bőrápolást, és motortértakarítást. Most úgy néz ki megint, mintha most jött volna ki a szalonból. Leszámítva persze pár kőfelverődést, és felületi sérülést, amit az elmúlt évek során szereztem :)

Köszönet a Tóváros Kézi Autómosónak!

A Selénia Rallyn teljes pompában ragyogott.

 
>> Tuning és extraKócosw // Alfa 156 2.4 JTD SW Black shark // 2015-05-18

Kis összefoglalo az elvegzett tevekenysegekröl:
-Nagy cooler, ködlampak, ködlampatakarok,gyari lökösracs off
-Cadamuro scudetto
-Elsö lökös, motortetö ujrafenyezve
-Elsö lökös toldat
-Motortakaro , szelvedö elötti müanyagelem,ablaktörlökarok, hatso kilincsek ujrafestve
-EGR off, szivosor - MAP szenzor ,legszürö,lmm kipucolva
-Eibach Pro Street rugok, GTA SW gatlok
-Also első lengőkarok cserélve, bal hátsó kerékcsapágy cserélve
-ATU fektarcsak uj betetekkel, feknyergek Rosso szinre fenyezve
-Küszöbök kihegesztve ujrafenyezve,TI küszöspoiler
-Lakkfekete 16"X7" sokküllös GT felnik, Hankook Ventus 2 225/50 R16 gumik
-Flexicsötöl 60-as kipuffrendszer sportkattal, dupla DTM ovál vegekkel
-Hatso lökös duplex kipuffhoz atalakitva, fenyzve, tolatokamera off,vonoszemtakaro off
-Hatso ablaktörlö off, helye lesimitva,feketere fujva.
-Hatso lampak, prizmak, 3. feklampa sötetitve
-Narancs müszeregyseg, börkormany, original alupedalok
-Hifi JVC, Audison, Kenwood,Ground Zero, Rockford Fosgate, MNC komponensekkel
-Led helyzetjelzök,es oldalso iranyjelzö izzok
-Matricak GT cartarstol
Asszem nem mardt kis semmi, meg par dolog meg tervben, ill. folyamatban ( LED belsövilagotas, LED rendszamvilagitas, kartergazlecsapato + szivocsöatalakitas, also motorvedö felszereles, nappali menetfeny? ,uj chip)

>> SzervizMartin // Alfa 147 1.6 Twin Spark Distinctive // 2015-05-18

Elindult a lengéscsillapítók teljes cseréje. Hosszútávra tervezek így minőségi alkatrészek lesznek ide is beépítve. (BILSTEIN)