Blog

>> Tuning és extrabazs146 // Alfa 146 1.9 JTD // 2015-05-29

Hosszú töprengés után, rávettem magam egy, bármely autós számára nem mindennapi eseményre, mégpedig egy gyorsulási és egy fogyasztási motoroptimalizálásra, vagyis a chiptuningra. Lévén hogy vidéken lakom, nevezetesen Szekszárd vonzáskörében, nem volt kérdés, hogy melyik műhelyt válasszam, bár mindenképpen meg kell jegyezzem, így utólag azt mondhatom, hogy ha miskolci lennék, akkor is őket választom akiknél voltam is. Bejelentkeztem tehát Szekszárdra a Rigotech Chiptuning-hoz, ami kétségtelenül nem a legegyszerűbb, mivel gyakran tele a naptár náluk.

De megéri! Hogy egy kicsit Ricsi (a Rigotech tulajdonosa) szavaival éljek, " Naponta nem csinálok 3, max. 4 autónál többet. Ez nem futószalag. Arra ott van a gyár. Ez mérnöki munka, felelősséggel!"

Ha az ember egy kicsit belegondol, valóban erről van szó. Kinek hiányzik egy túlhúzott programnak köszönhető füstölő, hibás beállítással fuldokló, küszködő motor vagy eltömődött részecskeszűrő esetleg egy szétesett, felrobbant turbó, vagy csúszó kuplung? -Szerintem senkinek!

Bizton állítom, hogy ezek a srácok igazán jó munkát végeztek, kb. 3 óra alatt új lelket öntöttek szeretett autómba.

Na de beszélek kicsit a tapasztalatomról is, a végeredménnyel kapcsolatban. Amikor elhatároztam, hogy jöhet a chippelés, kicsit lomhának éreztem a kocsit. Na itt nem arra kell gondolni, hogy nem ment becsülettel, de éreztem, hogy többet kellene tudnia. Ezt el is mondtam a Rigotech-es srácoknak, egyből tudták mi a dolguk és Az első program máris készült. Természetesen ment egy teljes motordiagnosztika és megnéztek mindent ami hibára fut, majd elkezdték az optimalizálást, motorvezérlő egységen keresztül. Öröm volt nézni, majd az első program elkészültével elmentünk egy körre. Két dolog jött ki a számon, az egyik azt volt, hogy "Végre vissza kaptam az autóm eredeti erejét". A másik pedig, hogy "Van még egy kis tartalék benne?. A válasz "igen" volt és elkezdtek írni egy olyan programot amitől még nem füstölhet az autóm és nem is csúszik meg a kuplungja. Miután készen lett, gyorsan rátöltötték a kocsira a programot és mentünk egy újabb kört. Fantasztikus volt. Elképesztő lett a gázreakció, és 1800-as fordulati tartomány körül elkezd úgy gyorsulni, hogy az ember eggyé válik az üléssel. Egy igazi élmény.

Nekem 100%-os pozitív élmény volt ez és teljesen megérte. Ez nem a reklám helye de ha valakit érdekel, tekintse meg!
Még utolsó gondolatnak idefűzném a referencia videót amit az utolsó tesztkörön készítettek velem.

>> SzervizMartin // Alfa 147 1.6 Twin Spark Distinctive // 2015-06-01

4 darab lengéscsillapító valamint stabilizátor karok és szilentek cseréje.
A végén pedig egy lézeres futómű állítás.
Meg is lett simán a 2 év műszaki újra.

>> Eseményakobor // Alfa 156 SW Distinctive 1.9 JTD 16V // 2015-06-01

Újabb két év pipa :)

 
>> SzervizBazsa72 // Alfa 145 1.4 Twin Spark 16V // 2015-06-01

Kicsit elfáradt a szelepfedél tömítés, a gyertyáknál állt az olaj, folyt le egésszen a vezérmű szíj elejéig, így időszerű volt kicseréltetni.
A tömítés 6500,-
A csere 5000,-
Km: 166770km.

 
>> EgyébBal0229 // Alfa 33 Suzuki GSXR 750 // 2015-05-31

A masina tökéletes. Ez is megért egy blogbejegyzést :). 21,000 körül kéne vinni olajcserére, de szerintem elviszem korábban. Mindent megadunk neki, hiszen gyönyörű :). Jól elbaszta a Suzuki a mostani Gixxereket, remélem nem sokára lecserélik a mostani modellt, mert szörnyen néznek ki (kivéve az ezredest). Ilyenkor örülök, hogy K8 asom van.

 
>> SzervizBal0229 // Alfa 166 2.0 TS // 2015-05-31

Történt ugyanis egy 'családon belüli erőszak' - álló helyzetben nekitolattak szegény alfának, de hát előfordul az ilyesmi. Képek előtte és utána. Szépen megcsinálták.

 
>> SzervizKristyon // Alfa 156 SW 1.9 JTDm // 2015-05-31

Sor került a pollenszűrő cserére, és egyúttal kapott egy fertőtlenítést is...

Olaj-, pollen- és levegőszűrő csere
Selenia Star P.E. 5W-40
Szerviz: Otthon
Km:57'100

 

Új első fék tárcsák és betétek!
Szerviz: Élő Lajos, Győr
Km:50'000

 
>> SzervizGTPeti // Alfa 156 Sportwagon 1.9 JTD Novitec // 2015-05-31

Egy cartársnak írtam ezt az imént, de szerintem más számára is érdekes lehet.
Egy klasszikus bitumenes alvázvédő (MOTIP, stb.) cuccnál szerintem kevés rosszabb van. Talán csak az üregvédőjük múlja alúl... Ami pl. a sárvédő fölötti üregbe kell, az nem más, mint zsír. Olyan zsír, amiről a blog elején írtam. A zsír előnye az az, hogy kúszik. Magyarul a hőtágulás következtében bekövetkező "repedések" öngyógyulóak. Ami a legtöbb mezei szerről nem mondható el. A bitumennel, mint alvázvédővel az a baj, hogy porózus. Az igazából csak mechanikus védelem, mondjuk kavicsok ellen. A PVC-vel pedig az a baj, hogy - bár az vízzáró - ha megsérül, bemegy mögé a víz és a kapilláris hatás miatt megáll. És alárohad. Egyre nagyobb lesz a rozsdafolt. És mindebből max. egy nagyon enyhe kis elszíneződés látható a sérülés (karc) mellett. Alvázra a Perma Film való. Kritikus helyekre simán fel lehet kenni még rá akár kézzel is egy réteg MS-zsírt. Az igaz, hogy valamennyi kosz ráragad, de ez teljesen lényegtelen, attól az még tökéletesen szigetel és "öngyógyulóan".