Blog
Sajnos úgy vettem a kocsit ,hogy megvolt repedve a szélvédőm...mivel műszakin így nem megy át cserélni kellett...sajnáltam ,hogy nem gyári került bele de a gyári megfizethetetlen ..a srác aki csinálta meg profi munkát végzett.
Nem fújt érzetre elég hideget a klíma de mint kiderült csak érzetre 3 fokos levegőt fújt de ha már elmentem az olajat illetve azt nagyon kicsit ami hiányzott pótoltuk meg kapott egy fertőtlenítést meg egy új pollenszűrőt...egyébként töltés után 1 fokos levegőt fújt :)

Rászántam magam és nekiugrottam az EGR szelep tisztításnak. Időnként hibát dobált miatta, illetve előfordult hogy elfogyott az ereje a kocsinak 3500 körül. Sose csináltam ilyet így nem tudtam milyennek kell lennie amikor koszos, de egy tisztítás biztos nem árt neki alapon elkezdtem.
Megszenvedtem a szelepre csavarozott tartókonzol leszerelésével, mert valami ökör el is nyalta az anyát, de úgy meghúzta valamivel mintha minimum 3 tonnát kellene megtartania egy gumicső helyett. :) Az után már ment minden frankón. Nem tudom mennyire tud elkormolódni az egység, de volt benne mocsok. A tisztításhoz féktisztítót használtam.
A korábbi hibák elmúltak és sokkal erőteljesebb kis fordulaton a motor. A turbólyuk teljesen eltűnt, ami eddig érezhető volt. Szerintem megérte a rászánt időt...



Eredetileg utántöltetni vittem, de a befújt levegő lassan ugyan, de lement 8 fokig, így nem bántottuk. Ha már ott voltam csináltattam egy fertőtlenítést, ugyse tudni mikor kapott utoljára.
Olajcsere, váltóolaj csere,kisebb elektronikai munka.
Ma sor került a futóműállításra.
Km óra állás: 206800 km
Az első szélvédőm bal alján és a közepén, repedés és kavicsfelverődés keletkezett egy teherautóról lehulló rakomány miatt, még az év elején. Annyira nem volt vészes, hogy azonnal cserélnem kelljen, javítani viszont sajnos nem lehetett.
A rejtélyes beázás után kutatva, lebontottam a tetőkárpitot is. A kocsi locsolása közben feltűnt, hogy a szélvédő szélénél, a ragasztásnál csepeg be a víz. Esőnél gondolom ez nagyobb menyiségben történik, ez lehet akár magyarázat is, a padlóra kerülő eső utáni tócsákra.
Ezen felbuzdulva, elkezdtem egy megbízható szélvédőst keresni, de egy ismeretlen idegenre, nem szívesen bíztam volna a kocsim.Zé ajánlására felhívtam Péter Zsoltot, aki kollégájával Ricsivel, tegnap ki is cserélte a szélvédőm. A szélvédő helye sajnos erősen korrodált volt, ezt is szépen lepucolták, lekezelték, így hosszú évekre száműzték a rozsdát. Profi és gyors munkát végeztek, mindenkinek ajánlani tudom őket.
Bízom benne, hogy a szélvédő elengedett ragasztása volt a beázás oka és ezzel a vízesedés végére is pont kerül.







Ki dobta néhányszor üresbe. Ecuscannel láttam, hogy nincs meg mindig a kellő nyomás a rendszerben. Nem tudtam elképzelni hol szállhat el. Aztán felfigyeltem, hogy a szivattyú nem kapcsol mindig, mikor kellene. Reléje kattant. Idő hiányában, pár napig állt az autó. Aztán kimértem és 10,5V jutott el a szivattyúhoz. Ezelőtt még átnéztem a kábelköteget, újraszigeteltem az összeset. Ez amúgy is már tervben volt. Végül került bele egy japán relé és talán jobb mint azelőtt. Tökéletesen működik.