Blog
Váltótartó bak, hátsó ablaktörlő gumi, hosszbordásszíj, hátsó fékcsövek, olajleeresztő csavar tömítés, 1db hátsó stabrúd. Komplett hátsó futómű felújítás kell, addig nem akarok minőségi futóműalkatrészeket venni, ha lesz hozzá minden (lengéscsillapító is), akkor kap TRW-t.
A hétvégén kapott új olajat, olajszűrőt, üzemanyagszűrőt, jobb külső féltengelycsukló gumiharangot, és egy szett Fiamm kétszólamú kürtöt, mert eddig csak magas tónusú volt beszerelve.
Bekerült a váltótartó bak is, ill. egy új hosszbordásszíj (ki volt repedezve a régi, pedig közelében sem volt az előírt futásteljesítménynek). Indításkor egészen kicsit remeg a motor, bár valószínűleg fog kapni egy hátsó(alsó) motortartó bakot is, mert túl lazának ítéltem a pajszerezéskor.

Egy angliai 156-osból származó kárpitból átraktam a (mű)bőrös betéteket az ajtópanelbe és a hangszóróimat is belefaragtam.




Bekábeleztem a Hifi-t. Az előző kazettás magnó CD-váltójának a kábelét használtam behúzó kábelnek.
1.kép: előkészület
2.kép: "behúzó kábel" eleje
3.kép: "behúzó kábel" vége



Ma ráértem végre a kocsival foglalkozni kicsit , és csináltam rajta ezt azt . A hátsó lámpa feketére volt fújva ami jól nézett ki, de közeleg a műszaki vizsga és gondoltam megnézem milyen a gyári színnel, ezért lemostam. egy kis nitro higító csodákra képes. Tetszik a végeredmény.
Kicseréltem a vezető oldalon lévő ablakemelő gombját, mert el volt törve. szerencsére kaptam a kocsihoz +2 ilyen gombot :)
Belső tér világítást ledekre cseréltem, és kicseréltem a jeleket is. a Jelekért köszönet Giotti155 2.5V6 !! :)





Fel lett polírozva a vas,rá fért.:) 3M-es pasztával, 3 különböző finomságban,plusz kapott egy réteg Vaxot is. Nem gondoltam volna,hogy ennyire jó lesz a végeredmény:)) A lámpák is fel lettek polírozva.:) Próba képp bele lett próbálva a xenon szett is,brutális.!:D
De mindenképp kell projektoros lámpa,mert a rend éber őreinek nem tetszene az biztos.
Ha valaki épített már projektoros lámpát,megköszönném ha meg osztaná velem,hogy kezdjek neki.:D


Fekbetet cserehez munkahenger betekero es altalanos szereleshez krova keszlet es csavarhuzo fej szett. Jo, de kozel sem eleg szerszam krovanal legnagyobb a 15" sajnos


Sokakhoz hasonlóan, én is rendeltem Kínából új emblémákat. 10 darabos csomagban volt igen kedvező az ára, így ezt választottam. Kb 3 hét alatt érkezett meg.
A minősége viszonylag jónak mondható, bár jó lett volna, ha a festett felület kap még egy védőréteget. Ez utólag akár orvosolható is lakkozással vagy kőfelverődés-védő fóliával.
A 20 év alatt kicsit megkoptak az emblémáim, elsősorban a hátsó. A felső fólia sérült meg rajta, az időjárás pedig elintézte a többit.
A kínai emblémának több gyenge pontja is van: 74 mm átmérővel hirdették, de kb 1mm-el kisebb mint kellene; a "gyárilag" rajta lévő kétoldalas ragasztó fólia a 20 fokban, 2 napig bírta; a formája, kiképzése pedig nem egyezik a gyári emblémával, ebből adódóan a kétoldalas ragasztó csak a közepén, kb. 1 cm részen tartja (lsd. a 2. képen). Gondos rányomkodás után ez ideiglenesen orvosolható volt, de a ragasztója nem bírta és a széleken feljött.
Az emblémákat visszaszedtem, eltavolítottam róla a maradék gyári ragacsot. Ezután víztiszta, hő-és vízálló, karosszéria tömítő-ragasztóval raktam fel őket.
Mindezen gyengeségek ellenére nagyon megérte az árát, ez a pár dolog pedig szinte pár perc alatt korrigálható és újjá varázsolhatók a megkopott emblémák. Ezek ugyan nem fogják újabb 20 évig bírni, de egyelőre szépen mutatnak.
Ugyanitt van még belőle néhány eladó példány is. Az ára 1.400 Ft/db




Bekerült az új kuplung és kettőstömegű,kicsit még szokatlan,de már nem kell elhajtogatnom a váltókart minden válltásnál.☺
A héten megérkezett az új szőnyeg garnitúra is,egész szép munka.
Tetőcsomagtartót is rendeltem,az is megérkezett,de még nem volt időm rápróbálni.
És a lényeg,tegnap felkrült rá a chiptuning is,manky és mreni kollégák kösreműködésével,eddig sem volt lusta a csoda,de most már megy mint a veszedelem!😉
Nekiálltam a kipufogó csonk tőcsavarjainak a cseréjéhez. Csak csavarozni kell, kellemes házi barkácsolásnak tűnt. Csöri azt mondta, hogy ha ő csinálja, akkor egy fél napot szánjunk rá. Én másfelet terveztem be, majdnem kevés lett..
Maga a feladat egyszerűnek tűnik, de:
- Mint az első képen látszik, nem lehet minden csavarhoz hozzáférni.
- A tőcsavarok kitekeréséhez le kell venni a csonkot.
- A klímakompresszor és annak tartója útban van, azt is le kell szedni,
- ehhez az ékszíjat is le kell venni, ami egyedül nem egyszerű.
- A csonk alsó végén lévő csavarokhoz alulról lehet hozzáférni, le kell venni a haspáncélt,
- amit a csekélyke hasmagasság eléggé megnehezít.
- A csonk alsó végét rögzítő fül persze törött, amíg ott a csonk elég nehéz lecsavarni a blokkról.
- A törött fület meg kell hegeszteni, ami nem nagy dolog, ha az embernek van hegesztője. Nekem nincs.
- A csavarrögzítő (Loctite 603) összeragasztja a kesztyűt is.
- Az ékszíj felrakása egyedül még izgalmasabb, mert ugye alul kellene a feszítőt "lazítani", amíg felül fel kéne rakni szíjat. Félig sikerült is, aztán miután mindenkinek az összes hozzátartozója szóba került egyszerűen egy pillanatra ráindítottam, a motor helyretette,
- azaz mégsem. A szervó szivattyún egy nyommal félre ment. Hogy hogyan került a helyére meg nem mondom, feszítve-lazítva egyszer csak ott volt. (Tudni kell, hogy pár mm-el rövidebb szíj van a Pókon, mert az eredeti csúszkált.)
- A motort beindítva iszonyúan büdösen ég le a féktisztító maradványa a csonkról.
- Szereléskor egy 18 évébe lépett kocsinál mindig talál valamit az ember. MOst úgy néz ki, hogy a féltengely szimering szállt el, minden csupa dzsuva.
Szóval jó buli volt.
Levezetésként lecseréltem a plexit a nyári szélfogó hálóra.











