Blog
Olajcsere:168.211km.Agip I-sint Professional 10W40+szűrők cseréje
Végre felkerülhettek a nyári gumik! Kicsit elhúzódott a téli szezon, mert szerettem volna elkoptatni a végét járó téli gumikat és spórolni a Michelin Pilot Sport 3 gumikkal, ezért csak tegnap mentem el a szokáshoz gumisomhoz.
Ég és föld a különbség… Végre lehet dinamikusan venni az autópálya felhajtókat!!!
A tavalyi szezon után 6,5 mm profilmélységgel vághatok neki az idei szezonnak.
Az előző nyári gumim többet kopott 1 szezon után, ezek szerint nem csak reklám, hogy tartósabbak a Michelin abroncsok….
Tavaly megtett km a nyári gumikon: 11.200km
össz km: 177.648




Újra csend és békesség uralkodik az utastérben. Ma elhoztam Erhardtól az új lengőkart és septiben kicseréltem. Így hogy a kezemben volt egyszerre a régi és az új, több hibát is találtam a régin. A gömbfej része nagyon könnyen mozgott, de akárhogy rángattam, cibáltam a helyén mégsem tudtam koppanásra bírni. A szilent hibáit a képekre írtam. Az "E" Torx fejű csavaroknál vigyázni kell hogy a szerszámot melyik oldalával rakjuk a csavar fejére! Lásd képek. Ezt Shadintól tanultam: THX :-) A napokban ha nem szedtem és raktam fel a kerekeket legalább 20x, akkor egyszer sem :-) Már nagyon untam. De ahhoz hogy a stabilizátor ne feszítsen semerre mindkét oldalát egyszerre meg kell emelni.










Hangos volt a bal első ablakemelő motorja (rettenetesen) ma kicseréltem az újabb verziós ablakemelőre. Illetve a hátsó kerékjárat hátsó részén lévő műanyag elemek és a hátsó alsó takaróműanyag is felkerült a helyére.
Úgy döntöttem egyenlőre próbaüzemben de berakom a gép alá a nullkilométeres FK ültetőrugószettet (35-40mm) gyorsan megvoltam vele mivel az ex 146-ból (ő is ültetve volt) megmaradt a két első lengéscsillapító (rugóstul mindenestül), így azokat használtam fel szépen megtakarítva lefestve, toronycsapágyakat szétszedve megzsírozva, igy csak egy gyors csere volt.
Sokkal mutatósabb igy az autó





Volt egy körtúra a Balaton körül így Május 1-je alkalmából. Bp-Balatonmária-Keszthely aztán újra Mária megint Keszthely és végül persze haza. Az ottani srácoknak nagyon tetszett a kocsi szóval vinni "kellett" őket néhány kört,h kiengedjem az Alfás méneseket.
Ez volt az első nagyobb kör és az első teli tank mióta megvan az autó ugyanis még mindig nem ejtettem meg az első körös szervízt ( alkatrészek már a csomiban pihennek ). Majdnem 500km átlaga kerek 8L lett ami egy 2.4es motortól úgy,h volt benne kergetőzés, szerintem nagyon jó. Pályán 140 tempomat végig és csak suhantunk :)
Tegnap jubiláltunk.Bele szaladtunk az ötvenezredik kilóméterbe. 17 hónappal ezelőtt vettem az autót.Ezidő alatt csak tervszerű karbantartás miatt kellett szervizelni,olajcsere, vezérléscsere.Elmondhatom, nem bántam meg hogy megvettem😃


Elérkezett ez a nap is nagyon vártam , szerencsém volt a cooler már 1 hete az autón volt , le volt próbálva minden működött , rajt progira is kíváncsi voltam mennyire lesz jó.
Felgumiztuk csütörtökön a kis kerekeket , azért mégis minél rövidebb az áttétel annál jobban gyorsul.
Odaértünk , első gyorsulás Dév és a híres JAP ellen , jött a zöld lámpa , kuplung felenged ,elindul az autó fékezget áá bent maradt a kipörgésgátló, vesztettem.Második gyorsulásom egy VW Passat CC ellen volt , kicsit mikor meghallottam a hangját érdekesen néztem valami v6 vagy nem tudom milyen volt.Később megnéztem 3,6 v6 300le sequential automata 6os váltó. Kipörgésgátlót 10x megnéztem oké ki van kapcsolva , zöld lámpa elrajtolok nagyon jó volt minden összejött 14.33 as idő 156 os befutóval, magam sem vártam ennyire jó időt. Következő gyorsulásom egy Mercedes W124 6henger nagy turbó cooler , ismertem az embert csináltam már neki autót. Zöld lámpa elindulok 1,2 tökéletes 3asban VDC ABS hiba csipogás , autó leállítom újraindítom , hiba megszűnt. Hozzáteszem kikaptam. Újabb gyorsulás autó hullámzik 1,2,3 ban nulla erő nem akar menni , sajnos tanácstalan voltam , hazaérés után átnézegettem a csöveket hátha kifúj, de nem és később észrevettem a légszűrőház tetején ott figyel a légtömegmérő annak a tetején van egy bilincs és ez leesett és falsot szívott az autó , mivel nem látott elég beszívott levegőt ezért üzemanyagot sem adott. Nagyjából így jártam tanulság: Néha jó lenne felnyitni a motorháztetőt nem csak a programot nézegetni és ott keresni a hibát.Következő verseny Fertőszentmiklós 2015.05.24.
egy kis videó a történésekről.




A héten megint a kuplunggal volt bajom. Nem jött fel a pedál, csak félig. Kinyomócsapágy csere volt (gyári), plusz kapott egy vastagabb kuplungtárcsát.
Elvesztettük a vontatás szüzességünket is, - ugyanis reggelre már nem vette a sebességet sem - meg a vonóhorogszem takarót is...
Update:
05.03.
A változatosság kedvéért a pedál ismét csak félig jön fel. Felső munkahenger csere következik.
A bal oldal összerakás volt a mai menü.
Először a levágott csavar pótlása volt a feladat. Az eredet 6-os csavar már nem tartott rendesen, így felfúrtam 8-asra a menetet. Szerencsére elég nagy anyát tettek a gyárban belülre.
Már csak a küszöb borítást kellett feltenni és indulhat a vasárnapi túra...
Azaz mégsem, esik. Tudom, hogy a májusi eső aranyat ér, de eshetne hét közben is, amikor az ember a gyárban van.
Szóval az időjárás monnyonle!





