Blog

>> SzervizKadalfi // Alfa 147 1.9 JTD 16V // 2015-05-10

Bekerült az új kuplung és kettőstömegű,kicsit még szokatlan,de már nem kell elhajtogatnom a váltókart minden válltásnál.☺
A héten megérkezett az új szőnyeg garnitúra is,egész szép munka.
Tetőcsomagtartót is rendeltem,az is megérkezett,de még nem volt időm rápróbálni.
És a lényeg,tegnap felkrült rá a chiptuning is,manky és mreni kollégák kösreműködésével,eddig sem volt lusta a csoda,de most már megy mint a veszedelem!😉

 

Nekiálltam a kipufogó csonk tőcsavarjainak a cseréjéhez. Csak csavarozni kell, kellemes házi barkácsolásnak tűnt. Csöri azt mondta, hogy ha ő csinálja, akkor egy fél napot szánjunk rá. Én másfelet terveztem be, majdnem kevés lett..
Maga a feladat egyszerűnek tűnik, de:
- Mint az első képen látszik, nem lehet minden csavarhoz hozzáférni.
- A tőcsavarok kitekeréséhez le kell venni a csonkot.
- A klímakompresszor és annak tartója útban van, azt is le kell szedni,
- ehhez az ékszíjat is le kell venni, ami egyedül nem egyszerű.
- A csonk alsó végén lévő csavarokhoz alulról lehet hozzáférni, le kell venni a haspáncélt,
- amit a csekélyke hasmagasság eléggé megnehezít.
- A csonk alsó végét rögzítő fül persze törött, amíg ott a csonk elég nehéz lecsavarni a blokkról.
- A törött fület meg kell hegeszteni, ami nem nagy dolog, ha az embernek van hegesztője. Nekem nincs.
- A csavarrögzítő (Loctite 603) összeragasztja a kesztyűt is.
- Az ékszíj felrakása egyedül még izgalmasabb, mert ugye alul kellene a feszítőt "lazítani", amíg felül fel kéne rakni szíjat. Félig sikerült is, aztán miután mindenkinek az összes hozzátartozója szóba került egyszerűen egy pillanatra ráindítottam, a motor helyretette,
- azaz mégsem. A szervó szivattyún egy nyommal félre ment. Hogy hogyan került a helyére meg nem mondom, feszítve-lazítva egyszer csak ott volt. (Tudni kell, hogy pár mm-el rövidebb szíj van a Pókon, mert az eredeti csúszkált.)
- A motort beindítva iszonyúan büdösen ég le a féktisztító maradványa a csonkról.
- Szereléskor egy 18 évébe lépett kocsinál mindig talál valamit az ember. MOst úgy néz ki, hogy a féltengely szimering szállt el, minden csupa dzsuva.

Szóval jó buli volt.

Levezetésként lecseréltem a plexit a nyári szélfogó hálóra.

 
>> EseményAnti64 // Alfa 166 2.5 v6 // 2015-05-10

Kínai "minőségi" biztosítékoknak hála, volt kisebb elektromos gubancom. Pár méter madzagot cserélni kellett és a jobb hátsó ajtózáramat. De most minden, mint a gyári.

 
>> Szervizmesa // Alfa GT 1.9 JTDm 16v // 2015-05-10

Tavaly egy ismerősöm még meggyőzött, hogy a kevesebb néha több, és hagytam gyári alu színben a féknyergeket. De semennyire nem látszottak át a sűrű küllős gyári felnik mögül, egy sportos formájú kupéhoz meg egyébként is dukál, főként ha méretes elsőkről van szó. Így eldöntöttem, hogy ugyanúgy pirosra festem őket, mint előző Alfáimon.

1. kép ATE első féknyereg, ATE fékbetéttel, 2. kép Már piros első féknyereg, 3. kép első kerék, 4. kép hátsó kerék

Elmondhatatlan, mennyivel jobban néz ki a kocsi! Oldalról, egész autós fotó később, ha már le lett mosva! :D

Itt volt az ideje a futóművet felújítani.
Elöl cserélve lettek:
- bal és jobb felső lengőkarok (Febi)
- bal és jobb kormánygömbfej (Bendix)
Hátul:
- bal és jobb hosszkitámasztó (Birth)
- 4 hátsó lengőkar (Birth)
- stabilizátorrúd szilent (Birth)
- bal és jobb stabilizátor kar (Bendix)

A bal hátsó hosszkitámasztónál kellett vennem 1 db gyári csavart is mivel beletört a kasztniba.
Költségem munkadíjjal együtt értendő.
Km állás: 206500 km

 
>> Eseménykiko // Alfa 156 2.0 JTS sport pack // 2015-05-10

Muszáj volt idén is hozzá nyúlnom a géphez és most a lámákkal kezdtem. Uj Depo lámpa mind 2 oldalra, fekete foncsoros projektor és 55w-5000K Xenon. Brutál jo lett. egy extra matricával megspékelve....

>> Autóápolástoto70 // Alfa 156 1,9 JTD SW // 2015-06-05

Tavaly sikeresen, és balesetmentesen (bár volt egy-két csikorgós kanyar...) lejárattam a 16-os felnikről a téli gumikat, amiket kaptam.
Nem volt kérdés: nyári gumi kell az idén...
Használtban gondolkodtam sokak megrőkönyödése ellenére, de volt egy jó, és megbízható beszállítóm használt gumiban. Nem jött be. Egyszerűen a 205/55/16 olyan gyakori méret, hogy szinte nincs is használtban. Puff. Marad az új.
Már kapható 12-16.000 között elfogadható, no name, de ismert márkákat tesztben lealázó gumi.


Érdekes, hogy a neten több napot kell várni erre a kategóriára, ha lesz egyáltalán. Általában a válaszok nagy része az "elkezdik újra gyártani" vagy a "hiánylistán szerepel" volt. Legjobb esetben a várakozási idő 72 óra, de tessék érdeklődni...
Keressünk mást.
Hát be is vállaltam egy a ha jól tudom Michelin keretek közt futó, a Taurus 401-es gumi mintázatú Riken nevezetű Tesco-s csodát.
Feltették. Meglepően kevés súly kellett neki, ami jó előjel. Hangja az van, hallom. De mit is várok egy 15 ezer forintos gumitól. Hajtom. Végre nem a télit nyúzom a tavaszi 27 fokban.
Viszont: rájöttem, hogy a télen lefestett alu kerekek a színük miatt, nem sikerültek "szemvonzósra". Jó-jó, de nem látványosan jó. Egy darabig pedig maradnak.
Képek később...
Nos a noname a Riken Maystorm 2 lett. Tetszett a tesztje ami ugyan a Taurus ugyanilyen mintás gumijáról szólt, de gondoltam egy kutya.
Nos nem elég, hogy pont két akció közt sikerült megvennem a Tecsóban, de ugye a puding próbája...
Elég - és most ez komoly - , tehát elég hangos. Jó a minta, de ezzel járna? Nem tudom. Viszont hogy ez ne legyen elég, van egy sebesség - kb 40-45km/h-, mikor azt érzem, hogy még ovális is. Márpedig marad, én nem cserélgetek...
Mindegy. Ez van, majd hangosabban szól a zene.

 
>> Tuning és extraLexlutor // Alfa 159 1.9 Jtdm Sportwagon // 2015-05-11

Karcosak voltak a betétek és már nem olyan szépek. Ezért VTN fóliázással lefóliáztattam. Azért választottam ezt mert ezt utána le lehet lakkozni és így úgy néz ki mintha gyári lenne. Mivel nem volt sima a felülete fém alapozóval alá kellett dolgozni. Egy hétig ragasztó szalag tartotta össze a műszerfalat (1 kép). De a végeredmény jó lett (2-8 kép). Tükröt is lefóliáztattam. Gps talpával szedtem le a lapokat, így nem tört el a lap(10 kép). De a motor sarkából lepattant egy darab (9 kép). Szerencsére miután összeraktam elég erősen fogja nem mozog. Két útángyártott burkolatott vettem ami fényezhető volt. Kész tükör (11-12kép)
Kaptam 20% kedvezményt így volt 40.000.-ft.
Itt készült

 
>> Tuning és extraLexlutor // Alfa 159 1.9 Jtdm Sportwagon // 2015-05-11

Csináltattam méretpontos szőnyeget. Fekete plüss ,fekete szegélyel. Piros cérnával varattam meg hogy menjen a Ti kormányhoz és kézifékhez. Négy piros Alfa felirat is került rá. Postával együtt 11.000.-ft volt.
Innen rendeltem - Főnix szönyeg