Blog
HF-ek elkészültek!
Síkba húzva, szelepek becsiszolva, sz.sz.szimeringezve, hézagok beállítva/lapkázva! :)

Kicseréltettem a váltóban levő olajat.
Sok helyen érdeklődtem, hogy szűrőt lehet/kell-e cserélni a váltóban. Szervizeket, kereskedőket, amore-sokat kérdeztem. A várttal ellentétben senki sem tudott egyértelmű választ adni. Vagy ha egyértelmű volt, akkor hülyeséget mondott. Végül Csörire hallgattam. Leírom, hogy mindenki tudja:
A Q-tronic váltóban egy belső szűrő van, amit csak a motor kiszedése után tudsz cserélni. Cserélhető szűrő nincs benne. Olajcserekor nem kell, nem lehet szűrőt cserélni. Az alul levő leeresztőn kiengeded az olajat, majd pedig felülről tudod feltölteni. Ha az alsó "csapon" csöpög, akkor visszatöltötted a kellő mennyiséget.
A cserélt mennyiség kb. 3-3,5 liter. Én Liqui Moly Top Tec 1200-as olajat tetettem bele.
Egyúttal megtörtént a szerviz nullázása is.
Köszi Pisti
5liter olaj: 42,25 Eur
Munkadíj: 40 Eur

A mélyládám az 5 ajtós Scorpio-ba még éppen belefért, de a 156-osba már nem tudtam beletenni (talán egy SW-be belement volna). Túl szűkre szabták a csomagtartó nyílását.
Két megoldás maradt:
1. Új ládát gyártok és a régit megpróbálom eladni.
2. A meglévőt faragom át.
Végül is a második mellett döntöttem így a 68 literes zárt ládából faragtam egy 45 literest (a hangszóró gyári ajánlása bassreflex ládához) ami így ferdére vágva pont passzol a hátsó ülés mögé.
Jöhet rá a hátlap, bele a hangszóró, lehet vezetékelni, meg az erősítőket elhelyezni...





Új csavar beszerzése után pillanatok alatt négy kerékre került a jármű. Nem nyüszög, nem kopog. Tiszta, száraz feszes érzés! :O)
Be került a bal oldali alsó lengőkar is. A stabpálca gömbfeje meg elforgott, ezért szakszerűen patentfogóval rögzítettem...
Természetesen nem sikerült befejeznem az összerakást mert egy csavarnak megszakdt a menete nyomatékra lehúzás közben...

Sikerült kiszedni az alsó lengőkart is! A gömbfej kinyomó nem fért rendesen oda, kiütni nem lehetett, végül az lett a megoldás, hogy a csavarnál emelővel alátámasztottam és a lengőkar végénél a gömbfej háza meg a kerékagy közé feszítővassal befeszítettem, amitől gömbfej kipattant a helyéről. A felső lengőkar csere, meg a stabilizátor pálca csere gyorsan ment, az alsó lengőkarokkal viszont sokáig elmókoltam. A bal oldalira nem is maradt időm...





Na kapjuk szét akkor. :)
Hát igen.. A turbo is elfosta magát, mivel az a régi motorról maradt. Kotyog, Lötyög a tengely, lapátok beleértek már a házba is..
Ha már szétszedjük akkor alaposan.
HF-ek is lejönnek. Amúgy a hengerek szépek, nincsenek hordósodva, vállasodva. Gyári hónólás is gyönyörűen látszik. :)
Kipufogó rendszert is leszedtem, mert elég sz*r hangja volt már. Eléggé gányolva van az egész, ezért mennie kell. :D






Első gondolásra..jólvan ugyis bejáratós/átmosós olaj, ami ráadásul max szint fölé lett töltve. Hát egyre durvább lett a füst így nem az miatt lehet..
Olyan nyugdíjas 70-es tempóval az elkerülőn, éjjel elénk ugrott egy szarvas. Satu, kikerül, és ahogy kikerültem nekünk ugrott a másik. Hála ég kisebb repedéssel megúsztuk a dolgot. :)

Végre indul, füstmentes és MEGY! :D Minden baja eltűnt a motorcserével. Most már teszi a dolgát, szépen szedi a lábait. :D imádom. :D