Blog

>> Szervizthealfa156 // Alfa 156 1.6 16V TS // 2014-10-21

mivel a lengőkar gömbfeje már annyira odavolt, hogy sikítozott mikor melege volt...ezért azt is kicseréltük, majd műszaki előtt még a túloldalit is ki kell dobni... az még csendben van, de nemvárom meg míg szétesik... :D

 
>> Szervizthealfa156 // Alfa 156 1.6 16V TS // 2014-07-18

kicseréltem a két első kormányösszekötő gömbfejet! Hát ráfért mivel már nagyon szét voltak kopva...főleg a bal oldali, sztem a jobbost már cserélhették egyszer mert elméletben a jobbosnak kéne előbb szétmennie...

 
>> Autóápolásthealfa156 // Alfa 156 1.6 16V TS // 2014-07-14

mivel hideg levegőt nem igazán akart fújni, feltöltettem gázzal aztán fertőtlenítettem a rendszert és a pollenszűrőt is kicseréltem! Volt egy kis baja az elősző szűrőnek :)

 
>> Szervizthealfa156 // Alfa 156 1.6 16V TS // 2014-07-07

ha leengedett ablakkal mentem kicsit döcögősebb úton, mindig valami csörgés-zörgést hallottam és nem tudtam hova tenni...de aztán rájöttem, hogy az első fékbetétjeim mozognak kb 1-2mm-t és ettől van az egész! Mivel a régi összehúzó kampók már elfáradtak, inkább vettem 2db újat. Behajtogattam a helyére és azóta is csend van :)

 
>> Szervizsztane // Alfa 156 SW 2,4 jtd 20V M-Jet // 2015-05-02

kedd reggel meg akartam fordulni az úton, s egy reccsenél után megszűnt a hajtás. Szerencsére átértem az út másik oldalára a padkára.
S mint kiderűlt, eltörött a jobb oldali féltengelyem,.... brrrrrr

 
>> EseményWhatpayne // Alfa 156 1.9 JTD Sportwagon // 2015-05-01

Tegnapi nap került megvételre az új barát :D ismerős miatt az olajcsere májusban esedékes a vezérlés pedig nyáron így kicsit könnyítve a pénztárcán.

 
>> SzervizPityukoma // Alfa 159 1.9 JTDm 16V SW // 2015-05-01

Ma kicseréltem a stabilizátor pálcákat is, mert a jobb első kopogott. Mivel mind gyári volt még ezért az összes cserélve lett. Mind a négy különböző úgyhogy vigyázni kell az oldal helyességre! A dobozukra ráírtam melyik hova való, nehogy összekeverjem őket. TRW gyártmányúak kerültek bele. A csere menetét nem részletezem, mert adja magát. Egy dologra kell figyelni, hogy tehermentesítve legyen a stabilizátor, vagyis mindkét oldal egyszerre legyen felemelve. A négy közül egyet sikerül viszonylag roncsolás mentesen kiszednem, A többi darabokra vágva jött ki :-( úgy össze voltak gyógyulva.

>> SzervizPityukoma // Alfa 159 1.9 JTDm 16V SW // 2015-05-01

Ma kicseréltem a kormány olajat is. Először kifolyattam egy vékony csővel a tartályban lévő régi olajat, majd leszereltem a tartályt. A visszatérő (vékonyabb) csövet megtoldottam és egy üres műanyag kannába vezettem. A szívó (vastagabb) csőbe pedig bele dugtam egy nagy tölcsért. Ezután feltöltöttem a tölcsért az új olajjal, majd beindítottuk a motort (segítség kell) és jobbra majd balra forgatva a kormányt a kormány szivattyú kipumpálta a rendszerből az elhasználódott olajat. Mikor már tiszta olaj jött a visszatérő csövön is akkor a motort leállítottuk. Még párszor átforgattuk a kormányt ide-oda (álló motornál) míg a tölcsérből eltűnt az olaj. Majd kihúztam a csövet és a tölcsért. A tartályt kimostam féktisztítóval belülről. A fotón látszik a korom fekete dzsuva ami belőle jött ki. Majd a tartály vissza két új bilinccsel (Awab 19-28 + 11-17) mert a régiek egyszer használatos roppantott bilncsek. Ezután szintre töltöttem a tartályt és lepróbáltam a kormány szervót. Ha legközelebb csinálom akkor jóval nagyobb tölcsért fogok használni, mert nem győztem tölteni az olajat bele olyan gyorsan leszívta a szivattyú.

>> SzervizPityukoma // Alfa 159 1.9 JTDm 16V SW // 2015-05-01

A kézifék bowden cseréjéhez ki kellett szednem a hátsó üléslapot.
Menete: Rendeltem Erhardtól 2db ülőlap rögzító bolhát (50500769), mert azok kiszereléskor szét törnek, vagyis a konstukciójukból adódóan egyszer használatosak. A két első ülést teljesen előre kell tolni, a háttámlájukat előre dönteni amennyire lehet. Erre azért van szükség hogy betérdelve elférjünk a két üléssor között. Az üléslap elejét felfelé jó erősen meg kell feszíteni, addig amíg nem halljuk az egyszer használatos rögzítők reccsenését. Nos nekem ez puszta kézzel nem ment úgyhogy egy szerelő vas segítségével feszítettem fel. Ezután meg kell tolni hátrafelé az ülőlapot hogy a képeken 2-el jelölt kampók szétakadjanak, majd kiemelhető az üléslap. Nagy segítségemre volt Chianti CarTársunk Ülőlapos Blogja. Köszönet neki érte!

>> SzervizPityukoma // Alfa 159 1.9 JTDm 16V SW // 2015-05-01

Ma kicseréltem a két kézifék bowdent. Már ráfért a csere, mert a bowden ház szét volt repedve, a gumi porvédője pedig darabokra volt szakadva. Még gyári volt benne, télen párszor befagyott a bele szivárgó víz miatt. Most olyan mint új korában, könnyen mozog és stabilan fog + azonnal oldja a féket, nem szorul. A cseréjéhez ki kellett volna szedni a két első ülést is + a "B" oszlop burkolatát hogy a hátsó padlókárpitot ki lehessen szedni, mert a bowdenek alatta rögzítve vannak a padlólemezhez. Én nem vettem ki, mert a "B" oszlop burkolatát olyan bolhák tartják mint a csomagtér ajtó belső fedelét és azok nagyon könnyen törnek. Inkább vakon, a kárpit alá benyúlva tekertem le ill. vissza a bowdent rögzítő fém tartók anyáit. A könyöklő és a hátsó üléslap + a két hátsó küszöb burkolat kiszerelése viszont elkerülhetetlen.