Blog
Kapott 2db vadiúj 205/55R16 Firestone Firehawk SZ90μ gumit előre. A hátsó még kitart nyár közepéig, akkor cserélem.
Vettem Niveát, bekentem vele a bőrkormányt, meg bőrápoló szert az ülésekre.

Miután a 75 motorja háromszor hagyott ott az út szélén 3 hónap alatt, kicsit megelégeltem, és eldöntöttem, hogy veszek egy megbízható, napi használatra alkalmas autót, a 75 pedig hobbiautóként fog tovább funkcionálni. Mindkettőnknek jobb így. zee cartárs hirdetése pont kapóra jött, igazából baromi szerencse, hogy észrevettem, és voltam elég gyors, hogy lecsapjak rá.
Autóvásárláskor elég régen éreztem magam így, teljesen az autó hatása alá kerültem, az első kilométerek után imádom!
900 km-t egy köhintés nélkül teljesített. Egészen más dimenzió a 75-höz képest, de nyilván nem hasonlítható össze a két gép. Mindkettő a maga módján zseniális. Vétel után tüzetesebben is átnéztem, az alábbi hibák várnak megoldásra:
Kötelező, nyilvánvaló karbantartás:
-négy féktárcsa, négy fékbetét cserés
-fékcsövek cserések
-nyári gumik közül minimum kettő cserés
-izzítógyertyák cserések
-fékfolyadék, olaj, fagyálló, összes szűrő
-hátsó lengéscsillapítók cserések
-motortartó bakok közül minimum egy cserés
-első ködlámpa nincs bevezetékelve
-egy belső, egy külső féltengelycsukló harang cserés
-légzsák rendszert éleszteni kell (vezérlő csatlakozója valószínűleg lecsúszott)
-futóműállítás kell
-turbo leömlő után kifúj (tömítés cserélve, azóta hibátlan)
-kürt nem szól hangosan (javítottam, tisztítottam, hibátlan)
-klímát éleszteni kell (nyomáspróba minimum)
-kisebb fényezési esztétikai hibák
-termosztát nyitva marad
-akku előtti relécsoport kábelezése cserés
-hátsó ablaktörlő nem működik
-ülésfűtés nem működik egyik oldalon sem
-vezető és utasoldali padlón alul mindkét oldalon horpadás, csavarozható hosszmerevítő hiányzik
-első fényszórók foncsora olvadt, összevissza világít
- Motor olaj , Castrol Edge 5W40
- olajszűrő
- levegőszűrő
- pollenszűrő
- üzemanyag szűrő
- bal és jobb első, felső lengőkarok TWR csere
- elöl szilentek csere(bal,jobb)
- első,bal, jobb oldali gumiharang csere.
- bal első ködlámpa csere
- bal hátsó kilincs csere
- csomag tér teleszkóp csere.(mind kettő)
- EGR szelep kitisztítva
- nyári gumik felszerelése.
2015.04.14.
128.300km
Olajcsere
Szűrőcsere
Ahogyan azt írtam az autóm a célegyenesben van, illetve jó kezekben :). Természetesen ahogy manapság semmi, úgy ez sem zökkenőmentes. Az első sárvédők cserések, a hátsóknál a szélesítések eltüntetése miatt doblemezestől mindenestől cserélni kell. A javított küszöböket esztétikailag kell rendbe tenni ( mondjuk ezt tudtam ). Most megy az alkatrészvadászat de ezt most nem én intézem. Egy biztos a színkonbinációt lefixáltuk az már bizti. Köszönet az ötletért SanyiJTD Cartársnak, aki megmondta a tutit. Így összejön egy ütős kombináció és tuti még egy ilyen nem fog szembejönni. Sajna pontos költséget még nem tudok, de ettől függetlenül ha bárki lát vagy tud valami helyet vagy bármilyen oldalt ahol a linken látható felni olcsón vagy legalább emberi áron beszerezhető akkor ne tartsa magában. https://encrypted-tbn1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTwqDJKJdMhwlg3wKW29QnFUq73BgoO1Hm-Vf5qGl8s5-tnIW8j Az összkép csak ezzel lesz teljes. Már régóta ilyet keresek. Ha lesz még infóm, akkor folyt.köv. De legjobb lenne már elhozni a vasat és gurulni egy jót.
Külföldi kiutazásom előtt egy héttel kezdte az autó azt, hogy hidegen lent ragadt a kuplungpedál. Ettől függetlenül működött, csak kb 1cm pedálúttal. Ott, ahol normál esetben holtjáték szokott lenni. Konkrétan majdnem kivittem a garázsajtót egy ilyen esetben. Elsőre el is múlt napokra, de az autó alatt egyértelműen egyre nagyobb folt keletkezett. Úgyhogy bejelentkeztem a szerelőmhöz. Jól tele volt melóval, de pont kapóra jött, hogy elutazok. A TD lepihent a szerelő háza elé, a család meg tudott a jtd-vel szaladgálni.
Mi más lett volna a gond, a fő kuplung munkahenger eresztette az olajat. Mire hazaértem pont sorra is került és el is készült az autó. Ügy megoldva.
Lazításként a hétvégén kitakarítottam az ablak előtti takaróműanyag alatt és a hangfogó szivacsok mögötti részt, kapott olajat, vizet, átnézést, mehet tovább.


G-mann-tól kaptam egy kihagyhatatlan ajánlatot a 18" os 8c design felnikre, amin nem szabadott sokáig töprengenem, mert lecsúsztam volna róla és nem is találtam volna ennél jobb árban sem. Így elhoztam Tőle, amire még gumikat is kellett venni sajnos. Ez egy nem várt plusz költség volt, mert a 17" os QV felnikkel is szép volt, de valahogy nem abba szerettem bele, igaz azzal egyedibb volt. Michelin Pilot Sport 3 gumi került rá. Csörgő műhelyben történt a csere. Ajándékba kapott alu. olajsapka és tanksapka is felkerült.





Nézegettem Dzsozy blogját, és gondoltam összeszedem egy helyre hogy mi mikor lett cserélve, és mikor kell. :)
Jelenleg 235.497 KM áll az óra.
2015.01.10 - Szelepfedél tömítés csere
2014.12.20- Olajcsere Km. 229.500
2014.10.25- Első lengőkar szilentek
2014.08.10- Bal első felső lengőkar csere
2014.04.30- Powerflex Poliuretán szilentek hátra
2014.04.25- Hátsó lengéscsillapító, stabilizátor, Futómű szilent csere
2014.04.11- Alvázvédelem
2014.03.04- Uniroyal RainSport 3 225/45 R17 Új gumik
2013.08.29-Műszaki vizsga
2013.08.20-Olajcsere 219.00 Km
2013.08.03- Kuplung munkahenger csere
2013.07.08- LMM csere
2012.06.01- Klíma töltés és kompresszor csapágyazás
2012.05.13- Ablakemelő javítás
2012.03.24- olajcsere
egyenlőre ennyit. következő projekt lassan egy olajcsere lessz, és az ablakemelő gomb cserélje. :)



