Blog

>> SzervizJanika // Alfa 147 1.6 Twin Spark // 2015-05-20

Mai nap le lett szervizeltetve az autó.
Kapott:
- Selenia 20K for Alfa Romeo olajat
- Olajszűrő
- Levegőszűrő
- Pollenszűrő
- NGK Laser Platinum gyertyákat 100.000 km-es (8 db)

Egyéb munkafolyamat:
- futóműbeállítás

Km: 105.011

>> Egyébystuc // Alfa 156 SW 2.4 JTD M-JET 20V // 2015-05-20

A szombaton írt email-emre tegnap kaptam választ a Colas Út Zrt.-től. Az kárigényemet jogosnak találták és elfogadják. A mai napon pedig a művezetőtől át is vettem 30000 Ft-ot, a lökhárítóm fényezésére. Írtunk róla feljegyzést, miszerint egyéb kárigényem nincs. Mindenki korrekt volt, nem is mertem gondolni, hogy ennyire gyorsan és problémamentesen oldódik meg a dolog. Azt hiszem, hogy ha mindenhol ilyen egyszerűen mennének a dolgok, akkor mindenki elégedett lehetne kis hazánkban.

>> SzervizÁdi_3900 // Alfa 156 SW 1.6 // 2015-05-20

Pár hete felfedeztem, hogy egy menyét költözött a kipufogóba. Ahogy húzom ki, látom, hogy ez nem menyét, hanem valaki egy parókát tuszkolt bele viccből. Aztán látom, hogy ez nem is vicc, hanem a hátsó dob szigetelése (haj szerű cucc) jön kifelé hosszú cafatokban. Szétrohadt a dob, gondoltam, bár a kocsi hangja nem volt hangos. Azért amint időm engedte, elcammogtam kiváló kipufpgós mesteremhez (Karkus), aki személyre szabott az autóra egy szuper dobot, és talált hozzá egy alig hazsnált krómozott saválló rozsdamentes gyönyörű véget is, amit újszerűre polirozott. Hajeregetés nélkül ugrik újra a verda.

>> SzervizStarki // Alfa Spider / GTV 2.0 V6 TB // 2015-05-07

Na összeállt a gép, viszont ideiglenesen marad még a régi olajhűtő meg a kip.rendszer... Minden a helyén, lehet indítani. Első indítás, majd egy pici füst, de hamar elhagyta. :)
Próba: ugyanaz a jelenség jött elő, mint motorcsere előtt... Durrog, puffog, ledadog.. Majd' megállt a szívem.. Nem is kínoztam tovább, egyből vissza a garázshoz gondolkodni.. :D

Mindent jól raktam össze.. És hirtelen beugrott, hogy kicseréltem egy alkatrészt, a régi motorból ki, majd ebbe be. Gyors vissza is cseréltem, majd jöhetett ismét egy próba. :)
Hihetetlen, de jó, és hibátlan! :D
Az alkatrész megnevezése: GYÚJTÁSROTOR!!!! Azért cseréltem ki, mert újnak tűnt, ahogyan a régi motorban is, ezért nem nyúltunk hozzá. Viszont nem Bosch volt. Össze is lett hasonlítva és nagyon minimális különbség van a Bosch és ez között, de úgy látszik ennyi elég is volt.. Azért durva hogy egy ilyen apróság miatt sz*ptam, és ment sz*rrá a régi motor. :D

 
>> EgyébStarki // Alfa Spider / GTV 2.0 V6 TB // 2015-05-05

Megjött a másik turbo Deposoktól! :)

 
>> SzervizWilliam // Alfa 145 1.6 T.S. Special Edition // 2015-05-19

Hát már eljött az ideje a fékcsövek cseréjének:-) komplett alja ki lett cserélve!
Hát ott kezdeném, hogy Alexandrotól sikerült beszereznem az összes csövet és még egy kávét illetve üditőt is kaptam mellé:-) Innen is köszi még egyszer! Szóval miután megjártam Sáskát, hozzátenném nagyon szép helyeken jártam és nagyon élveztem az út nagyrészét, az autópályát kivéve.Szóval eljött a csere napja és hát nem ment egyszerűen, miután elkezdtük kiszedni a tartóból, már elkezdett csöpögni az olaj, hát tudtam, hogy nincsenek jó állapotban a csövek, de ennyire! Hát sok kis darabra tört a 15 éves cső, illetve az összerakás sem volt egyszerű, mert egy helyen még menetet is át kellett vágni, hogy rendesen illeszkedjen mind két oldal. Na de 10 óra meló után készen lett:-) nagyon örülök neki!

 
>> Szervizmarkpinter159 // Alfa 159 sw // 2015-05-19

Újra itt!:D
az elmúlt időszakban nem sok időm volt írkálni, de ennek ellenére sok minden történt Morcossal!
első körben megérkeztek a szélvédő sarkaiban lévő légterelők, amiket rögtön ki is cseréltem! Ezúton is köszönöm a közreműködést Erhard 242 (Dark Side) -nak!
meglehetősen leegyszerűsítette a rendelés folyamatát:)
Aztán elkerült végre fényezőhöz a kicsike, ahol a hátsót teljesen lefényezték( előző tulaj ha már nem említi a törést, legalább csináltatta volna meg jól) , az elsőt pedig csak javították!
végeredmény jó lett, bár voltak hiányosságia a szolgáltatásnak:D
végezetül pedig a jobb lábamnál lévő műbőr kárpit elem szörnyű nyikorgását is megszüntettem, amihez droberto blogjáról csentem az ötletet:), bár a boktató ismát az előző tulajtól jött aki egyszer gondolom le akarta venni az elemet, és rögzítéssel, valamint a műszerfal beslő részének az elem rögzítésének a részével együtt letépte...
úgyhogy nem kis meló volt mire visszapántoltuk valahogy...
de most minden remek, nem zúg, nem nyikorog, és kívülről is szép:)

 
>> Autóápolásüvigabi // Alfa 147 3 ajtós // 2015-05-19

Elvittem ma autókozmetikába mert a kárpitok nem a legszebbek és legtisztábbak így a legjobbakat remélve, hogy csillogva, villogva fogom visszakapni. Itt Miskolcon van egy nagyon profi, jól dolgozó srácokból álló brigád ( miskolciaknak mondom: fonoda, shell kút).

 
>> SzervizSettantacinque // Alfa 156 Sportwagon 2.4 JTD // 2015-05-19

Az önindító melegen legtöbbször megszaladt, volt olyan, hogy harmadszorra sikerült beindítani a motort. Vettem egy nagyon jó állapotú bontottat.
A bal külső tükör repedt volt, abból is kapott egy hibátlan gyári Marellit (a konzol maradt az, ami az autón volt, mert a frissen beszerzettről mállott a festék).
Felraktam a váltóoldalra a sárvédő műanyag panelt, mert hiányzott, a jobb oldalit is cseréltem, mert törött volt.
Az alkatrészekért köszönet András bácsinak!
Kapott még hibátlan, törésmentes és hiánytalan (!) gyári szerszámkészletet, egy nagyon jó ablakemelő kapcsolót, féktárcsa pozicionáló tüskét jobb előre, meg egy vállalható állapotú bőr váltógombot.
EGR szelepet is ellenőriztem, teljesen halott a mechanikus része, nem tud zárni, mert ELÉGETT a tömítő felület, ezért ideiglenesen lefalaztam. Eltűnt a torpanás 2800-as fordulatnál, és megy az autó, mint a vaddisznó.
Rendeltem a patentcentrumból 2db légzsák fedél patentet is. Egészen más így ránézni arra a fedélre.
Kapott hátra egy Amorés rendszámtáblatartót is. A másik a 75-ösömön van hátul :)

 
>> AutóápolásAbarai // Alfa 156 2.5 V6 24V // 2015-05-17

Vasárnap rászántam magam a soros bőrápolásra. Két hónapig tartott, mire minden összejött hozzá. Volt rá egy fél nap szabadidőm, nem szakadt az eső, nem betegedtem le, nem voltam lusta, nem tört ki a háború. A múltkori glicerines szappan még bírja, a nyeregápoló viszont majdnem elfogyott. Legfeljebb egy könyöklőre lenne elég a maradék, szóval a következő menet előtt venni kell egy adagot.