Blog
Nos, az autó vásárlása óta fent álltak az alábbi tünetek:
- padlógáznál 2 ezer környékén indult csak meg minimálisan az autó
- volt olyan, hogy 160-nál nem ment többet
- szintén 2 ezer környékén padlógáznál volt egy megtorpanás, és olyan 2500 környékén jött meg az ereje
- 5. 6. sebességben nem nagyon akart húzni, általában mindig vissza kellett váltani 3. vagy 4.-be
-fogyasztásom városban, 10 liter körül volt, hosszú távon(napi 70 km) 8.7 fedélzeti szerint
Megoldás: Azt már szinte az elejétől kezdve tudtam, hogy a szívósorral van gond, de ameddig nem volt az említett 160-nál való megtorpanás, addig nem igazán foglalkoztam vele mert volt, hogy jól ment a kocsi volt, hogy nem, viszont a 160-as max sebességnél rászántam magamat, hogy veszek egy új szívósort, végül, januárban vettem egy bontottat, amit a szerelőm megesztergályoztatott, és az összekötő rudazaton az 5 db fejet is ki kellett cserélni, mert már annyira kopottak vtak, hogy mikor az első lapát kinyitott az utolsó még zárva volt. Végül 4 hónap után sikerült megcsinálni, most olyan mintha kb meglenne chipelve az autó, szépen húz minden sebességben, a fogyasztásom is lement ma már, 7.3-ra a szokásos 70km-es távon, úgyhogy most végre van egy kis öröm :). Holnap indulunk Herceghalomra, és Pestre is felugrunk a hétvégén, kíváncsi leszek mit produkál az autó menetteljesítményileg is meg fogyasztásilag is...!
Ki lett még cserélve a bal elso ABS jeladom egy izzítógyertya is és az ékszíj tárcsa is mert az is csörgött már (főleg hidegen) a megvétele óta. Még a klíma szíját kell kicserélni, és a dpf-egr-t kellene kiütni belőle na meg akkor már egy chip is jól jönne :) 199.457 km-nél történtek a cserék.

Infocenter csere, mert halvanyodott az lcd a amint bemelegedett es az ebayen sikerult beszerezni egy 2005 bol valot az mar mas.
Hatso spojlert levettem, mert nem tetszik es zavar a kilatasban.Az elado.
Jobb hatso ajton nem mukodik az ablak, de nem a motor reszevel lesz gond hanem a kabelekkel, szerintem ez meg folyt kov....
Aprosagokat csereltem meg amik belul vannak es karcosak voltak nana a belso vilagitast is es persze elol a kopott romeo matricat


A hifibeépítés epilógusa gyanánt, még mindig szükségem volt egy jobb oldali külső tükörre, mivel a régiben tönkrement a külső hőmérséklet jeladója.
Az első, amit megvettem használtan itt az adok-veszekben, sajnos érzékelő nélküli tükör volt... Ki goldolta, hogy ilyen is létezik? A második már érzékelős volt, de angol autóból. Ezt sikerült visszacserélnem egy eu-s változatra, de felszereléskor kiderült, hogy ennek se jó a szenzora.
Végül, rátaláltam az ebayen egy vadiúj, gyári tükörre, ami még csak nem is volt sokkal drágább mint az itthon árult bontószökevények... :)
3 nap alatt megérkezett németországból. Bár egy kis dobozkát vártam, ehelyett egy hatalmas csomagot hozott a futár. Hja, a németek becsomagolták rendesen... :)
Jelenleg beszerelésre vár, és remélem ezzel végleg megoldódik a már lassan 2 éve tartó vesszőfutásom az automata klímával...




Azt hiszem a legelső szerviz az autóval kapcsolatban az volt, hogy tettem bele új szelepfedél tömítést. Már újkorában is kellett alá szilikon, mert nem tömített 100%-osan. Mikor a drága ex-új tulaj visszahozta a kocsit és problémám volt a gázreakcióval, gyújtással, levettem a szelepfedelet, hogy megbizonyosodjak a vezérlés helyes pozíciójáról. Ekkor lekapartam a szilikont és mivel nem volt kéz alatt, nélküle raktam össze a szelepfedelet. Rossz ötlet volt. Ma az egész tömítést zsírtalanítottam, majd megkentem egy kevés motorra való szilikonnal.
Folytattam a tisztítást, felkerült a helyére a generátor. Muszáj voltam megtisztítani a generátort, mivel olyan gondom van a féltengellyel, hogy a kehelynél folyamatosan ledobja magáról a porfogó szorító szalagját, emiatt az egész generátor, szíjtárcsák állandóan gépzsírral vannak kenve, ami hosszú távon nem a legjobb.
Már hónapok óta halogattam az ablaktörlő lapátok cseréjét, ma végre eljutottam az agostyáni olasz autós boltba, és beújítottam őket. Sima egyszerű, ezer forintosokat kapott, ugyan ez a típus másfél évig bírta, így nem látom értelmét drágábbnak. Egyből két utam is volt, nem tudtam, hogy kártyával nem tudok fizetni, így mehettem vissza kp-ért :)
Az új tüdőszűrő és tisztítószett ma megjött, ezért ( is ) érdemes olaszból vásárolni mert a tisztítószettel együtt volt annyi mint itthon csak a szűrőbetét...:-)


Ma megjöttek a gumiszőnyegek, eléggé tetszetősek.
Időközben a hátsóablaktörlő mizéria megoldódott, sikerült gumifütyit és sprickólót rendelni és most már sprickol, töröl, nem beázik.




Már közel egy éve vívódtam, hogy miképp növeljem a lóerők számát, (az enyém ún. "butított belga" 115 pacival) természetesen úgy, hogy lehetőleg "ne vágjam haza" a motort. Sokat vacilláltam, hogy REMAP vagy BOX. Természetesen alaposan körbenéztem és "áttanulmányoztam" mindkettő előnyét és hátrányát. Számomra barátságosabbnak tűnt a box, csak azt kellet eldönteni, hogy melyik legyen, míg végül rátaláltam a számomra legideálisabbnak tűnő, úgymond "gyári" boxra. Elolvasva, hogy milyen lehetőségek rejlenek benne, semmi kétségem nem volt, hogy azt akarom. Közel egy hónapos várakozás után a mai nap megérkezett! Sardulah cartásat azonnal hívtam és persze finoman "rábeszéltem", hogy ugye azonnal betesszük? Mondanom sem kell nem kellett sokáig győzködni! Sikerült egy kis "barkácsolás" után az anyós ülés előtti tűzfalra szépen feltenni a "dobozt".És hogy mit tud ez az "okos" szerkezet:
• A FIAT motor mérnökei fejlesztették ki!
• 3 választási lehetőség: Eredeti (gyári) progi, üzemanyag-takarékos üzemmód, maximális teljesítmény (ez az én esetemben 143 paci)
• Távirányítással vezérelhető- még vezetés közben is! (kb. 80 km/h alatt)
• Minden modult lehet módosítani az interneten
• Amíg a motor nem üzem meleg addig nem kapcsol!
• digitális technológia
• Hiba esetén automatikusan csökkentett módba kapcsol, hogy védje a motort a sérülésektől
• ONLINE támogatás és módosítás lehetséges!
A beépítés után természetesen azonnal próbakör. Engem meggyőzött!! Sardulah cartás a próba után csak annyit mondott, hogy "durva"! Minden tartományban szép egyenletesen adja le a nyomatékot, megy mint a mozdony! Füst nuku, de ezt a gyártó is garantálja, tehát nem okoz gondot a részecskeszűrőnek! Az elkövetkezendő időben természetesen "teszt"! Kíváncsi leszek, hogyan viselkedik hosszabb úton, illetve pályán!
Mindenesetre már most meggyöző!






1
542
Fórum
Friss topicok
- Retrovízió - A '70-es, ...
- Coffee - Minden ami kávé
- Giulia
- Junior
- Alfa történelem, híres ...
- 4C
- Zenebutik
- 155
- Forma-1
- Spider
Tagok
Új tagjaink
- UTPcableman
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas
- Filip05
- Milán147
- copernico
- PolgárViki
- Bimbi10
- grimedth
- Frankie145QV