Blog
Azt hiszem a legelső szerviz az autóval kapcsolatban az volt, hogy tettem bele új szelepfedél tömítést. Már újkorában is kellett alá szilikon, mert nem tömített 100%-osan. Mikor a drága ex-új tulaj visszahozta a kocsit és problémám volt a gázreakcióval, gyújtással, levettem a szelepfedelet, hogy megbizonyosodjak a vezérlés helyes pozíciójáról. Ekkor lekapartam a szilikont és mivel nem volt kéz alatt, nélküle raktam össze a szelepfedelet. Rossz ötlet volt. Ma az egész tömítést zsírtalanítottam, majd megkentem egy kevés motorra való szilikonnal.
Folytattam a tisztítást, felkerült a helyére a generátor. Muszáj voltam megtisztítani a generátort, mivel olyan gondom van a féltengellyel, hogy a kehelynél folyamatosan ledobja magáról a porfogó szorító szalagját, emiatt az egész generátor, szíjtárcsák állandóan gépzsírral vannak kenve, ami hosszú távon nem a legjobb.
Már hónapok óta halogattam az ablaktörlő lapátok cseréjét, ma végre eljutottam az agostyáni olasz autós boltba, és beújítottam őket. Sima egyszerű, ezer forintosokat kapott, ugyan ez a típus másfél évig bírta, így nem látom értelmét drágábbnak. Egyből két utam is volt, nem tudtam, hogy kártyával nem tudok fizetni, így mehettem vissza kp-ért :)
Az új tüdőszűrő és tisztítószett ma megjött, ezért ( is ) érdemes olaszból vásárolni mert a tisztítószettel együtt volt annyi mint itthon csak a szűrőbetét...:-)


Ma megjöttek a gumiszőnyegek, eléggé tetszetősek.
Időközben a hátsóablaktörlő mizéria megoldódott, sikerült gumifütyit és sprickólót rendelni és most már sprickol, töröl, nem beázik.




Már közel egy éve vívódtam, hogy miképp növeljem a lóerők számát, (az enyém ún. "butított belga" 115 pacival) természetesen úgy, hogy lehetőleg "ne vágjam haza" a motort. Sokat vacilláltam, hogy REMAP vagy BOX. Természetesen alaposan körbenéztem és "áttanulmányoztam" mindkettő előnyét és hátrányát. Számomra barátságosabbnak tűnt a box, csak azt kellet eldönteni, hogy melyik legyen, míg végül rátaláltam a számomra legideálisabbnak tűnő, úgymond "gyári" boxra. Elolvasva, hogy milyen lehetőségek rejlenek benne, semmi kétségem nem volt, hogy azt akarom. Közel egy hónapos várakozás után a mai nap megérkezett! Sardulah cartásat azonnal hívtam és persze finoman "rábeszéltem", hogy ugye azonnal betesszük? Mondanom sem kell nem kellett sokáig győzködni! Sikerült egy kis "barkácsolás" után az anyós ülés előtti tűzfalra szépen feltenni a "dobozt".És hogy mit tud ez az "okos" szerkezet:
• A FIAT motor mérnökei fejlesztették ki!
• 3 választási lehetőség: Eredeti (gyári) progi, üzemanyag-takarékos üzemmód, maximális teljesítmény (ez az én esetemben 143 paci)
• Távirányítással vezérelhető- még vezetés közben is! (kb. 80 km/h alatt)
• Minden modult lehet módosítani az interneten
• Amíg a motor nem üzem meleg addig nem kapcsol!
• digitális technológia
• Hiba esetén automatikusan csökkentett módba kapcsol, hogy védje a motort a sérülésektől
• ONLINE támogatás és módosítás lehetséges!
A beépítés után természetesen azonnal próbakör. Engem meggyőzött!! Sardulah cartás a próba után csak annyit mondott, hogy "durva"! Minden tartományban szép egyenletesen adja le a nyomatékot, megy mint a mozdony! Füst nuku, de ezt a gyártó is garantálja, tehát nem okoz gondot a részecskeszűrőnek! Az elkövetkezendő időben természetesen "teszt"! Kíváncsi leszek, hogyan viselkedik hosszabb úton, illetve pályán!
Mindenesetre már most meggyöző!






Mai napon felraktam a motorra a szívósort, magasnyomású üzemanyag szivattyút, a komplett új vezérlést (SKF), minden kitisztítva, ahogy illik. Egész egyszerűen ment minden, bár még az eLearn-ben található csavarok behúzási nyomatékánál megadott számait még tanulnom kell mit is jelent.
Ma átvettem a matrica rendszámot! Pár hete a hölgy azt ígérte, hogy SMS-ben értesít, de nem tette meg. Ma bent jártam, mert az eladott 156 papírjait intéztem (ezt majd a 156 blogjában folytatom). Még nincs felragasztva. Kép hamarosan. Lapátot leadtam...
Képen még a rendszám az szélvédő mögött...kis tesó kettővel mellette...



