Blog
Hétvégén kicseréltem az ablakmosó folyadékot nyárira, mert a téli nem birkózott meg a szélvédőn szétrobbant bogarakkal. A motorháztető lecsukása után nem emlékeztem, hogy a kupakot visszaraktam-e a tartályra így megint fel akartam pattintani csak sajna erre már nem volt lehetőségem. Elszakadt a motorháztető nyitó bovden...... hát ilyen is meg tud történni nem hittem el.
Mit lehet tenni szombat délután? Internet... hogy lehet kinyitni a motorháztetőt..... azt a választ találtam hogy aknából fel lehet nyúlni a motortérbe, aha kinek van aknája....
Felhívtam haveromat akinek van és Go...
Na az úgy volt, hogy ott nem lehet elérni a zárat, mert van egy motortér szigetelés...
Aztán jött az ötlet hogy próbáljuk meg a lökhárítóban lévő díszrácsot kiszedni hátha onnan el lehet érni, a rács kiszedése sem volt egyszerű kb 1 óra volt mire kiműtöttük, onnan tényleg elérhető volt a zár.
De hogy működik ez a zár? gondolom senki nem nagyon tanulmányozta még, akinek nem volt rá szüksége, hát mi se.
Arra jutottunk hogy menjünk el haverom unokatesójához, aki autó szerelő és fasza szerszámai vannak, kb 2 óra tökölés után eljutottunk oda hogy a zárat tartó 3 anyát ki tudtok szedni majd fel tudtuk nyitni a tetőt a zárral együtt. Mondanom se kell hogy a kupakot rátettem az ablakmosó tartályra :P :D
A bovdent megnézve nem volt eloxidálódva egyszerűen a végéről leszakadt a bogyó.
Miután nagy nehezen kinyílt, az autószerelő srác viccelődve mondta, hogy akkor nézzem meg az olajat meg stb-t aztán lecsukjuk. Majd megfogalmazódott bennem, hogy most tényleg hogyan tovább így szombat este?
Meg tudtok kókányolni, hogy most nyitható a kocsi kívülről, hál istennek nem látszik rajta semmi.....
Komolyan mondom ki gondol erre hogy egy ilyen bekövetkezhet? ja és ez a laza művelet 3-8ig tartott. Pesten az első dolgom egy bovden vásárlás lesz....
A pesti parkolgatáshoz azt hiszem elengedhetetlen egy tolatóradar, így autóvásárlás után ez volt az első.
Vertex Gold tolatóradar 4 szenzoros LEDes kijelzővel: 9400Ft
Magamnak szereltem be néhány youtube video megnézése után, a legnagyobb nehézség az autó csomagtér ajtajába befűzendő tápkábel jelentette.
Az eredmény tökéletes lett.
Attól függetlenül hogy nem a legdrágább elég pontosan mér, bár vicces amikor esőben tolat az ember és a legördülő vízcsepptől is sípol :D

A Bestia pihen itt, pihen ott, itt-ott! A lényeg, hogy Júniusban lejár a vizsga tehát meglátogattuk Zé.-t előtte.
Km állás: 160.910 km



Ár érték arányban talán a legjobb választás:
Hankook kinergy eco k425 - 205/55 r16
Bár a teszteken középmezőnybe sorolták, érzetre nagyon sokat javultak az autó menet tulajtdonságai, főleg a fékút.
17000Ft volt darabja plusz 2-ért ráhúzták a felnikre és kicserélték a kerekeket.
Asszem jól néz ki vele. :D

Miskolcról egy gumistól megvettem a nyári gumikhoz használt felniket, gyönyörű állapotúak, csak az egyiken van egy apró karc.

Km állás az előző bejegyzés óta nem változott, 100350. A viz nem melegedett fel üzemi hőfokra, legfeljebb a 70-80 közötti rublikában mocorgott a mutató. Termosztátból Vernet került bele végül, hűtőfolyadék is cserélve lett.
1 szűk kanna Selénia WR 5W40 is bele lett öntve, egy ProTec-es motor belsőtér tisztitás (ProTec engine flush) után. Professzionális anyag. Olajleeresztő csavart meg cserélnem kell mert a torx kulcsnyilást a tehetséges szakik leforgácsolták. Pedig gyári szűrő volt fent...
Ezután forgalomba helyezés előtti műszaki vizsga következett. Hátsó gátlók épphogy átmentek, többi patent. 50k volt a móka össz-vissz. Jöhet a regadó és a forgalmi kiváltása.

Az autót 154 ezer km-nél elvittem Várpalotába a sokak által ismert és ajánlott Csörgő szervizbe ahol teljes vezérlés és olaj valamint szűrőcseréken esett át. A szakszerű beatvakozást követően sor került egy próba körre ami után Csöri csak ennyit mondott: "jó kis gép ez a kis GT" Köszönöm szépen :)
Az autót január végén vettem meg Németországban az akkori második tulajától, aki rendszeresen a saját lakhelyén található szervizben szervizeltette. Az akkori km óra állás 151 ezer km volt ami hitelesnek mondható, az autón pár apró külsérelmi nyom volt felfedezhető ami jó alkualapot szolgáltatott. Nem fogom tudni elégszer megköszönni Kócosw barátomnak hogy eljött és segített ezt a fantasztikus autó elhozni. Köszönöm! :)
A Selénia Rallyról hazafelé ismét feltűnt, hogy a szélzaj egy része a fülem mellett keletkezik valahol. Egy Subaru fórumon korában láttam erre egy jó ötletet, gondoltam ezt egyszerű kipróbálni.
Az ajtó tömítést megvizsgálva egyből látszott, hogy igen, a sofőr oldali középtájon kicsit szakadozott már. Kívülről nem látszik, csak ha kifordítom egy kicsit a gumit.
Ez úgymond kapóra is jött, ugyanis a módszer nem más, minthogy egy szilikon/tygon vagy bármilyen csövet kell beletolni a gumiprofilba. Ezáltal kicsit merevebb lesz, jobban összezár az ajtóval. Nekem PUR hidraulika cső volt kéznél, ami épp nem a legpuhább anyag, ellenben átmérőre pont ez fért be a tömítésbe. A hasadékon szépen passzosan be lehetett tolni, remélem a fülem melletti sustorgás ezzel megszűnik.
Próbaképp mindkét oldalon elöl is raktam a szigetelés alá (tehát itt nem bele) ilyen csövet, ez így megemeli a szigetelést, hátha számít valamit.
UPDATE 06.11
Igen, van különbség. Nem tűnt el teljesen a szélzaj a kéderek felől, de lényegesen csökkent a sustorgás. Ha nem arra figyelek, nem tűnik ki az egyéb zajok közül. A tegnapi utam előtt a motortér tűzfal felőli gumitömítését is megtuningoltam, abba egy kicsit vastagabb szilikoncső került. Sok kicsi sokra megy.



Végleg megadta magát az akksim. Már sokszor hagyott cserben, de próbáltam húzni-halasztani a dolgot, de már annyira problémás volt, hogy meguntam.
Rendeltem egy Exide Premium 72Ah akksit.
Megérkezett, beszereltem (épphogy befért), végre nem kell izgulnom.
Akku: 24.500,-
Szállítás: 2.050,-
Km: 182.000