Blog
Mivel az autót napi használatra szántuk, szükségesnek tartottunk néhány dolgon módosítani. Egyébként mindenben megpróbáltunk ragaszkodni a gyári állapothoz.
A belső biztosítéktáblához bemenő vezetékek nem voltak biztosítva, ezért az akkummulátor után beépítettünk biztosítékokat (végre felkerült a gyári pólusvédő is). A következő a szélvédőmosás, egy kivezetéses spriccelőfejet két kivezetésesre cseréltük. Beépítésre került egy távírányító szett a központizárhoz. Ezen volt elektromos csomagtérnyitás is, ezért bekerült a csomagtartóba egy elektromotor, hogy elektromosan nyitható legyen a csomagtartó.







Már nagyon sok bőrápolót és tisztítót kipróbáltam, de egyik se volt 100%. A felületet megtisztította de a bőr természetes kicsi hullámaiba lévő koszt egyik se szedte ki hiába használtam körömkefét, vagy fogkefét. Itt akadtam rá az AUTO GLYM termékeire. Egy tisztító, és egy balzsam, és végre sikerült, mint az a közeli képen is látszik.
Egy kicsit ráfújtam megkeféltem finoman, aztán vártam míg hat és ismét kefe. Addig míg fehér nem lesz a hab ami képződig meg kell ismételni. De a vezető ülést ami koszosabb volt mint a többi másodszorra teljesen megtisztította.
Aztán kapott egy balzsamot, ami elég sűrű volt, szinte mint egy kézkrém, nem ilyen híg lötty, mint az ápolók nagy része. Nagyon szép lett, és most pár hónapra le van a gond róla.






Találtam egy cartársat, aki verhetetlen árakon ad alkatrészt. Így történt, hogy pótoltam olyan dolgokat, amelyeket már az első pillanatban kellett volna.
Kicseréltem a jobb hátsó kilincset, törött volt az egyik füle. Kicseréltem az ablakemelő mechanizmust, motorral együtt, kapcsolóval. Vettem bal hátsó kilincset, de azon még agyalni kell hogy lesz összerakva 2-ből. Haladok a benzines összerakásával... ha már eladni nem tudom
Megdöglött az autópályán a holtponti jeladó, mikor mentünk volna hétvégére családdal kikapcsolódni. 140-nél leállt az autó, 10 perc múlva újraindult, 1 km múlva megint leállt. Trailer lett a vége, mert a leállósávban lövésem sem volt, hogy miért állt meg a gép. Végül egy Corollával folytattuk az utat...
A rossz, gyári kiszerelt jeladót vízbe téve látszott, hogy 80°C-nál megszakad, visszahűtve visszajön a 900 Ohm-os ellenállása...
Októberben lesz az autó 5 éves, plusz megyünk Alfacityre így aktuálissá vált, hogy elugorjunk a környék legkeresettebb fényezőjéhez, hogy kezelésbe vegye a karosszériát.. Mivel kiállított autó volt, így sokat állt a fedetlen ég alatt, ami a fényezésén meg is látszott, szóval először járt az autó fényező műhelyben. Jó hír az, hogy a fényező szerint sem volt törve vagy javítva a fényezése, szavaival élve a fényezés egységesen pocsék volt. :-) Polírozva lett és waxolva. Waxolás 1-2 évente mindig el lesz végezve, fényezés védése érdekében. Az autó amióta nálam van garázsban pihen, így a fényezésben az UV már nem fog sok kárt okozni.


Önindító cseréje bontottra
121400 km
Jobb oldali belső féltengelycsukló (SKF VKJA8080) és külső gumiharang cseréje
121400 km
A jobb hátsó ajtó kilincsmélyedéséből az autó megvétele óta hiányzott a csavartakaró kupak. Hála Liquid cartárs itteni blogjának, a cikkszámot megtudva megrendeltem az Unixból.
A célt elértem, a helyére pattintva már nem látszott a kilincs mögött az imbuszos csavar feje. Ugyanakkor feltűnt, hogy ez hiába gyári alkatrész, formájában némileg eltér a többitől, amelyekkel az autót a gyárban felszerelték. A széle nem illeszkedik tökéletesen, kisebbnek tűnik és az alja nem veszi fel az ajtónyitó mélyedésének ívét, mint a többi.
UPDATE 2015.07.05.:
Hát persze hogy nem illeszkedik jól az a csavartakaró kupak, mivel az előlre való! Hátul más a kupak alakja és kialakítása (lásd az 1. képen a különbségeket). Megpróbálom a hátsók cikkszámát beazonosítani és megrendelni...
UPDATE 2015.07.16.:
Az Autóház Budaörstől (Néró M5 Kft.) sikerült rendelnem jobb hátsó csavartakató kupakot, cikkszám: 156063153. Ez már tökéletesen illeszkedik a helyére!

