Blog
Csopog az olaj :-( olajhuto hiba.klima csak a LO fokozaton hut hofok allitas utan fut.egyenlore hibafeltaras van folyamatban.szukseges alkatreszek beszerzese es auto rendberakasa mielott vizsgazni megy es megkapja a rendszamokat.
2015.junius.14..elmentem megnezni valamit es a vege az lett hogy megvettem ezt a kis szekeret.eredeti terv benzines 166volt vagy offos.mielott elindultam meg raneztem a piackinalatra es felbukkant o.156.sw1.9jtd 103kw TI.megvan minden konyv,kulcs,szervizkonyv,kodkartya.osztrak szarmazasu.

Kicsit megkésve bár és megtörve cseréltettem gumi...hurrá 4gumit vehettem megint mert tavaly a 2 hátsót eldarálta az első kettő Pirelli meg perem dudoros volt -szálszakadás-.
hurrá hurrá
4db Michelin Energy Saver...és megint használt...kapni fog 2 új télit...
Kicsit késve felkerültek a nyári kerekek.
Ma tovább folytatódott a prevenció a vasnál. Az EGR és MAP szenzor tisztítás után a DPF került sorra. Sardulah cartárs hathatós segítségével kitisztítottuk a DPF -et. Igazából levéve a szűrőt meglepően "jó" állapotban volt. Remélem a továbbiakban is megbízhatóan teszi a dolgát! A tisztítást WEPP 2232 -vel végeztük, majd jön hozzá tankolásnál egy kis WEPP 2132 és így teljes lesz a dolog.






2015.06.03.159000Km! Cserélve lett a két hátsó gátló, mert az összes olaj kifolyt belőle, már 4 ével ezelőtt is alig 10-20% os volt. A csere nem volt egyszerű mert a hosszú 12 csavar jó bevolt gyógyulva a csonkálványba. A jobb oldali melegítéssel kijött ,viszont a másikat szét kelett vágni, és cserélni kellet .A vágást a kerékcsapágy is megsínylette,ezért az is cserés lett, valamint a csonkállvány szilent is.Egyúttal kicseréltem a stabrúd bekötőket, és a stabszilenteket is! Az üzemanyagszűrő is cserélve lett( Machle-Knecht)


2015.05.12. 158000Km! Cseréltem a generátort ,mert nem volt töltés.Kiderült, hogy elkoptak a szénkefék, kopott a csúszógyűrű, a feszszabályzó, és a diódahíd sem volt tökéletes, és még a szabadonfutó sem működött rendeltetésszerűen!
A felújítás annyiba kerül volna ,mint amennyiért sikerült venni egy új utángyártottat! A generátor kiszerelése sem volt egyszerű, cserélve lett egyúttal a hosszbordásszíj is(Dayco) ! Az akumlátort is cseréltem, mert először cellazárlatra gyanakodtam, és már közel 6 éves volt.

Szombaton kapott egy új bőr váltógombot a piroska :)
@166.450km
2015. 06. 03. óta enyém az autó. Nem indult éppen simán a dolog, a kocsit "vadi új EGR szelepet szerelünk bele" felkiálltással vettem át. Igen ám, azt viszont nem említették, hogy elszarták a tartó konzolt, és a szelep nincs lerögítve. Pár száz KM után, de még a betervezett vásáslás elötti szerví elött a himbálózó szelep eltörte a felsö harmonika csövet, és meghajlította az alsót. "Szerencsére" azon a napon, amikor vittem volna amúgyis a szerelömnek rendberakásra.
Vásárlás után a nagyszervíz:
- Gates szíj
- INA feszítök
- lapos szíj és feszítök
- Castrol EDGE ATF 5W30
- UFI üzemanyag szürö, gyári olaj szürö, meg minden más szürö
- Fém lapátú vízpumpa (Hepu)
- EGR szelep, rögzítés és csövek
- nem gyári Xenon kiszedése
- váltóolaj - Castrol TAF-X
Autó komplett átnézése. A szerelö verdiktje: fasza állapotban van. Mostmár... Mert gazdája eddig nem volt. Rögzítetlen EGR, a vezérlésben csak a szíjat cserélte, azt is elrakták... Felújították a futómüvet és nem húzták meg a csavart... Pollen szürö fordítva berakva, a vízpumpából szivárgott már a víz, a lapát már le volt kopva...
Munkadíjjal együtt 145.000Ft.