Blog

>> SzervizRiki // Alfa 146 1.6 TwinSpark // 2015-06-05

Bekerült egy 50e Km-s gyári gyertya szett , és kapott egy új szelepfedél tömítést is. Az alakatrészekért köszönet az Elaforg 2000 Kft nek. Km óra állása: 136440

 
>> Szervizboli111 // Alfa 159 1,9 JTDM 16V Q-Tronic // 2015-05-27

Miután ilyen csinos lett a lány, a tökéletesség kedvéért elmentem a futóművet beállíttatni, egyúttal centíroztuk a kerekeket is.
A szélvédőn van egy apró repedés. Óvatosságból elvittem kijavítattni.
Mindkét helyen megdicsérték a srácok az autót. Hiába tényleg szemrevaló lett! :)

Futómű + centírozás: 9000 Ft
Szélvédőjavítás: 5000 Ft

 
>> Szerviztoto70 // Alfa 156 1,9 JTD SW // 2015-06-05

Azthiszem így hívják mikor egy olyan gépet fogsz ki, amit úgy adtak el neked, hogy csak addig működjön jól, míg kifizeted. Nos megvettem szépségemet , és azóta majdnem a vételi árának a felét ráköltöttem.
Most csak hogy ne érezzem jól magamat, kiderült gépretétel alapján, hogy nem működik a hűtő ventillátor első fokozata, ami miatt blokkolva van a klíma működése is. De nem minden ez, mert van a klímaágban egy nyomáskapcsolós szenzoros, szelepes mittomén mi, ami öt vezetékes, nos ez is okozhatja a klíma nemműködését. Nyomás legalább van benne mint kiderült már a klímatöltős bácsinál, de fújhatom, ha le kell ereszteni a szelep miatt.
Nos hogy lassan, de annál biztosabban kezd telelenni a hócipőm a szeretett géppel, már egyre biztosabb. Szerintem rosszul is érezném magamat, ha havi átlagba nem költenék rá úgy 35-40 ezret. Nem olcsó autó, de a baj az, hogy a ráköltés miatt nem is tudok másikra spórolni.
Ezennel visszasírom 98' -as 1,6 SX FIAT BRAVA-mat, sajnálom, de most már nem őszinte a mosolyom 32 fokos melegben a fekete bőrülésben...
A költség csak ideiglenes érték. Lesz méééég!!! Hurrá!
Még mielőtt bárki megszólna:
Igen is tetszik az autó, csak nem az én zsebemnek van kitalálva. Nem nekem, aki képes rosszul aludni, ha valami a gépen nem működik úgy ahogyan az ki lett találva, ezzel a környezetét is rombolva... Sajnos.

 
>> EseményGT Ɨ|ѯ // Alfa 155 Q4 2.0i 16V Turbo // 2015-06-05

Elment a mai napon a Legenda.
Nagyon nagy űrt hagyott maga után de a lehető legjobb helyre került és szerencsére itthon maradt:-)

Grazie

 
>> Tuning és extraKócosw // Alfa 156 2.4 JTD SW Black shark // 2015-06-05

Meglátogattuk Baffi kíséretével Mankyt.Volt mit tennie.Kisimította a ráncokat meg a hullámokat. Thx Manky, köszönetem GT cartársnak is a rosso dekorért! :)

 
>> SzervizMr. Z // Alfa 166 2.5 V6 24V // 2015-11-15

Fúrt-mart első tárcsák Ferodo FQT betétettel előre.
Brembo hátsó tárcsák + Brembo betétekkel
kézifék kötelek cserélve
Waxolás, bőrápolás
féltengely csuklók és gumiharangok cseréje

 
>> Tuning és extraVerso // Alfa 156 SW 2.4 JTD 20V M-Jet // 2015-06-05

Úgy döntöttem, hogy a gyári fekete féknyergeket pirosra festem és kap rá egy Alfa Romeo feliratot is. A féknyergeket lepucoltam, festettem, lakkoztam, matricát kapott, majd ismételten lakkoztam. Nagyon szépek lettek;)

 
>> SzervizLiquid // Alfa 159 2.4JTDm Q4 TI // 2015-06-04

Eljött az ideje, hogy felhasználjam a tavalyi Selénia Rally-n nyert dolgokat. Csöri mesternél jártam ma. Cserélt olajat, olajszűrőt, levegőszűrőt, gázolajszűrőt és fékfolyadékot, közben megbeszéltük a világ dolgait :)

>> Szervizimi156 // Alfa 159 SW 1.9 JTDm 16v Distinctive // 2015-06-04

Már jó ideje érett a kuplungozás a gépnek:néha a reggeli hidegindítás után határozottan hallható volt a lendkerék zörgő hangja.Közben padló gázos gyorsításnál már meg-meg is csúszott a kuplung kicsit.A pedál is egészen bent fogott már és jó nagy erőt kívánt a benyomása.Mindezekből sejthető volt,hogy nem fogom megúszni a dolgot.Nem is halogattam tovább és a lehető legjobb áron megpróbáltam beszerezi az alkatrészeket.Természetesen mindent cseréltünk(tárcsa,szerkezet,kinyomócsapágy,lendkerék,főtengely szimering).
A szétszerelés után meglátogattam a szerelőt,hogy szemrevételezzem a kiszerelt alkatrészeket.A tárcsa már majdnem a szegecsekig volt kopva,a szerkezet is viseletesnek tűnt,a kinyomócsapágynak pedig irgalmatlan "surrogó" hangja volt.A szimering körül is volt némi olajpára,így annak is és minden másnak is abszolút indokolt volt a cseréje.
Az első fékbetétek is szinte teljesen el voltak fogyva és a tárcsák is csúnya rozsdásak,kopottak,vállasak voltak.Azokat is cseréltük.
Esedékes volt a tavaszi szerviz is,így a motorolaj és az összes szűrő is cserére került.
Sajnos nem két forintba került a mutatvány,de az eredménnyel tökéletesen elégedett vagyok.Mintha más autóban ülnék,olyan finoman működik szeretett gépem az új cuccokkal:-))!
km. ó. állás:132100

 
>> Eseményfrank156 // Alfa 156 1.8TS // 2015-06-04

Hát ennyi volt...9 év elteltével ma elbúcsúztam szeretett autómtól, hűséges társ volt a közlekedésben. Mindig élvezet volt vezetni. Csak sajnos múlik az idő és senki felett sem nyomtalanul.
Azt hiszem elbúcsúzom a márkától is egy időre, a mostani alfák nem hoznak lázba.