Blog

Az önindítómnak már elég csúf hangja volt az utóbbi időben így elérkezett a csere ideje. Jobb mint újkorában lehetett! :)

>> Szervizigi166 // Alfa 166 Szedán // 2015-04-08

A múltkori szabadonfutó cserét pár napra rá követte a generátor csapágy visítás. Akkora hő keletkezett a szabadonfutó hibájából, hogy megsült a generátor első csapágya is. Szétszedtem, és kiderült, hogy a bronzkefékből sem sok van már, a csúszógyűrű is el volt kopva, így irány egy generátor felújító műhely. Teljes generált kapott 12 pénzért. Szóval a tapasztalat: nem éri meg vele otthon kínlódni, még ha van is hozzá ambíciója az embernek.

 
>> SzervizJulesTS // Alfa 156 1.8 TS // 2015-04-08

Ma előkészítettem a holnapi váltó visszaszerelést. Méglejjebb engedtem a segédvázat,
megpróbáltam a féltengelyt kihúzni, de csapágy elég passzentosan van a helyén
és csak egy fél centit jött kifelé, tovább nem is erőltettem...
Lendkerékről leszedtem a régi kuplugtárcsát és szerkezetet. 1-es és 2-es kép.
A szerkezet és a tárcsa még pártázezer kilómétert kibírt volna. 3-as és 4-es kép.
Minden az 5. és 6. kép miatt van...
Megtisztított váltó (a belseje tiszta dzsuva volt) 7. kép.
Bent van az új munkahengerrel egybeépített csapágy és a féltengely szimmering. 8. kép.
Holnap megy vissza a váltó...

>> Szervizromeo 166 // Alfa 166 2.0 V6 Turbo Benzina // 2015-04-08

Napokon belül a következők lesznek javítva,cserélve:
- Vezérlés csere
- kopogásérzékelők
- gyertyák
- szimeringek
- kuplung (???)
- váltó olaj
Még pontos összeget nem tudok,hamarosan kiderül..:))

 
>> Tuning és extraromeo 166 // Alfa 166 2.0 V6 Turbo Benzina // 2015-05-01

A fa mintás ICS előlapot és váltókonzolt kicseréltem szürkére...nekem így jobban tetszik!!! :))

 
>> Tuning és extraromeo 166 // Alfa 166 2.0 V6 Turbo Benzina // 2015-05-01

A napfénytetőm nem működött rendesen..nem jól húzta be és még be is ázott.
Mikor fényezték kiderült,hogy maga a szerkezet a rossz! Meguntam és amúgy is úgy voltam vele,hogy ha már benne van ez az extra,akkor működjön is!!! :D A napokban beszereztem egy nagyon szép állapotú üveg napfénytetőt!!! :D (az enyém lemez volt)
Otthon beszereltem,tökéletesen működik!!! :D

 
>> SzervizSkodra // Alfa 156 TI 2.4 JTD 20V M-JET // 2015-04-07

2015.03.28. 156600Km .Lecseréltem a motorolajat,( Selenia WR 5w-40) olajszűrőt( Mahle ) levegőszűrő (MAN Filter)

 
>> SzervizForró // Alfa 155 2.0 ts 16v sport // 2015-04-06

A hétvégén volt egy kis időm így nekiálltam beépíteni az időközben összevásárolt alkatrészeket. Megküzdöttünk sok berohadt csavarral, de ennek ellenére sikeresen kicserélődött az első lökő és a vezető oldali dobbetét. Az anyós oldalit sajnos nem tudtuk megreparálni, mivel amit szereztem az keskeny kasztnishoz való így nem jó. A hátsó lökő/dobbetétek idő hiányában egyelőre maradtak. A lökösöket persze felrakás előtt lefényeztettem, kifejezetten szépek lettek nem túl drágán. Sajnos nem teljesen illeszkedik az eleje, valószínű volt már kisebb-nagyobb kocc az autóval, így van egy kis hézag a lámpák alatt, hiába próbáltunk húzni a nyúlványokon. Úgy néz ki ebből majd kasztnis munka lesz, bár így is sokkal jobb mint volt eddig. Valamint kicseréltem a vezető oldali ablaktörlőkart is, mivel azt sikerült eltörnöm még régebben. Amint kész lesz a hátulja is, teszek fel képet róla. A segítséget pedig itt is köszönöm DeezL cartársnak. :)

>> SzervizForró // Alfa 155 2.0 ts 16v sport // 2015-04-03

Húsvétra elértük az újabb olajcsere idejét. Ami cserélve lett:
-olaj Selénia Racing 10w60
-olajszűrő
-légszűrő
-légszűrőház
-pollenszűrő
-benzinszűrő
A légszűrőház cserére azért volt szükség, mert a régi fülei le voltak törve, a csavarokkal nem lehetett rendesen összehúzatni.

Km óra: 239625

Eljött a pillanat. Hosszas keresgélés és még több gondolkodás után elhoztam ezt a gyöngyszemet. Alapvetően Brerát szerettem volna nagyon de figyelve az itteni kínálatot, egyik sem jöhetett szóba. Aztán egyik este már csak megszokásból mentem fel a HaHu-ra és megláttam ezt a szobrot :)

Végre egy Sedan 159 Alfa Rosso színben, beige bőrrel, napfénytetővel. Kívánhatnék ennél többet?Már csak annyit amit eddig külföldi fórumokon láttam: teljes bőrrel borított műszerfal és sötét tetőkárpit. SIKERÜLT! Végre megvan :)

Az autóról röviden:

- 2009-es, 2.4Jtdm 210LE, svájci vezetett szervízkönyves, 190k km-rel, igazolható előélettel és patika állapottal. Sem a belterén ( a bőr mintha új lenne ), sem a külsején nem látszódik,h ennyi km lenne benne. Főleg autópályás km-ek vannak benne és a motorháztető kivételével ( szintén bizonyítva,h azért lett újrafújva mert sok volt a kavics felverődés ) mindenhol gyári értékű rétegvastagságok vannak.

A kötelező papírozás után jöhet az első szervíz:
- Olaj,olajszűrő,légszűrő,pollenszűrő,komplett vezérlés és ha úgy van akkor 5db izzítógyertya is. Később esetleg egy DPF remap és EGR dugózás is jöhet de ezt még egyeztetnem kell a szerelőkkel.

HATALMAS boldogság. Végre én is a család tagja lettem!