Blog

>> SzervizPeta74 // Alfa 166 2.5 v6 // 2015-04-10

Ma kicseréltük a bal első ablakemelő szerkezetet, a bal hátsó zárat, a jobb hátsó ablakemelő gombot és még szintén cserés lenne a jobb első ablakemelő szerkezet,de sajnos mint laikus ahelyett is balos szerkezetet hoztam el.Nem figyeltem oda az én hibám.

 

Ennyi
Befigyelt egy,vagyis inkább 4 féknyereg pirosra festése.

 
>> Tuning és extraLexlutor // Alfa 159 1.9 Jtdm Sportwagon // 2015-04-10

Sikerült szert tennem egy Ti kormányra és kézifékkar-szoknya együttest. Érdi bontóban vettem. (1-2 kép). Beszerelés a szokott módon(3-5 kép). Ami meglepett a kormány tengelyén be volt jelölve a közép állás ,így el sem lehetett rontani a beállítást. Légzsák kiszedéssel én is szenvedtem kicsit. A kézifék markolatát nem bírtam lehúzni , ezért oldalt végigvágtam. Mint kiderült felső peremén volt ragasztva. A bontós azt mondta erősen csavarjam meg és lejön. Nagyon erősen fogta a ragasztó ,nem bírtam leszedni. Az újat csak ráhúztam, nem mozog (6-8 kép). A váltó szoknyán nem volt keret így át kellett tennem a régi keretre. Persze annyira feszült hogy nem bírtam ráhúzni. Először a szoknya szakadt be. Utána a keret is eltört mivel próbáltam túlhúzni hogy eltűnjön a szakadás. A keretet megműanyagoztam, a szoknyát megvartam. Sikerült úgy ráhúzni a keretre ,hogy szinte nem látszik a szakadás helye. Peremén egy picit látszik. Azért szakadt be mert nem volt rugalmas a pereme mint a sima szoknyának. Nem lehetett ráhúzni annyira feszült. Végül két peremén bevágtam az illesztésnél majd újra megvartam és így felment. Kész állapot (9-10 kép).

 
>> Tuning és extraJan van Hofe // Alfa MiTo QV 101 // 2015-05-11

Gondoltam megbirkozom a feladattal es bekarbonozom en magam,plusz egy kis aprosag,hogy ne keljen mindig keresgetni a lecsukazhoz valami megfoghatot.

 
>> EseményHalesz // Alfa GT Q2 170 Le // 2015-04-10

Százezer kilométer. 3 hónap múlva már 6 éves lesz a GT. De még mindig nem érzem "öregnek", jó beleülni, nem érzem a korát. Szóval marad még egy ideig :) Persze már kezdenek bejelentkezni az aktuális vevőjelöltek, ami jó érzés :)

Százezer kilométer alatt elfogyasztott 3 millió forintnyi üzemanyagot, és 725 ezer forintnyi szervizdíjat :)

Ha nem számítom a törlesztőrészletet, egy kilométernyi autózás 37 forintba került :)

Egyébként nagyon szép napon lett meg a 100.000. kilométer: hazafelé Bogdán Tamás Alfájának átadásáról.

Ez nem jött volna össze Horváth László és az AHB nélkül!

 
>> Autóápolástolobiker // Alfa 156 1.9 jtd 8V 110Le, SW // 2015-04-10

Most hogy már jó az idő, a belső áplása is megtörtént, a műanyag elemeket Rivax spéci cuccal, a bőrűléseket pedig házi méhviasszal kentem le 2X.
Nem volt előtte sem nagyon lelakva, de most majdhogynem újszerű a belső tér :-) és mégsincs az az autókozmetikás "mű újszag/állag".
A méhviaszt konkrétan ajánlom minden olasz bőrös autóhoz, nagyon szereti, és puhítja, kezeli, és még kicsit vízálló is lesz tőle, de azért lélegzik…
Nehéz beszerezni eredetit, én is méhész barátomat kértem meg, h készítsen nekem.

 
>> Szerviztolobiker // Alfa 156 1.9 jtd 8V 110Le, SW // 2015-03-31

Mint említettem, csöpögött a váltóból az olaj, ezt orvosolni kellett, de rosszul hittem, h csak a kihajtásnál levő 1-1 szimering adta meg magát az időnek, nem (csak) ez volt, hanem a jobbos kihajtásnál sajnos már volt valami tákolás(csak gyári szimering van bele 1700Ft-ért, ezt valami ragaccsal helyettesítették), és a szimering ház volt elrepedve a szakszerűtlen visszarakás miatt..), így túrni kellett egy szimeringházat is, valamint belement a 2 új szimering , és persze kapott 2liter új olajat is.
Most persze már jó, és száraz...

 

Castrol Edge 5W-40 olaj (AlfaCity14 tombola nyeremény) és Ashika olajszűrő

(enyhe olajfolyás detektálva, valószínűleg a turbo felől)
Km óra állás: 221.345 km (2015.04.08)

 

Az önindítómnak már elég csúf hangja volt az utóbbi időben így elérkezett a csere ideje. Jobb mint újkorában lehetett! :)

>> Szervizigi166 // Alfa 166 Szedán // 2015-04-08

A múltkori szabadonfutó cserét pár napra rá követte a generátor csapágy visítás. Akkora hő keletkezett a szabadonfutó hibájából, hogy megsült a generátor első csapágya is. Szétszedtem, és kiderült, hogy a bronzkefékből sem sok van már, a csúszógyűrű is el volt kopva, így irány egy generátor felújító műhely. Teljes generált kapott 12 pénzért. Szóval a tapasztalat: nem éri meg vele otthon kínlódni, még ha van is hozzá ambíciója az embernek.