Blog

>> SzervizJulesTS // Alfa 156 1.8 TS // 2015-04-12

Végre elkészült a gép, a kuplung vajpuha. Öröm és boldogság! :)

A jó időre való tekintettel a hétvége a Balaton jegyében telt.
Szombaton - miután egy gyors látogatást tettünk Csörinél - az északi részt jártuk be. Külön kiemelném Örvényesen a Huszár éttermet, ahol megebédeltünk. Minden évben betérünk ide, és mindig megelégedetten távozunk. Megjártuk Tihanyt, a félszigetet és amit csak lehetett.
Vasárnap Keszthely volt a cél, ahol tettünk egy hajókirándulást is.
Több, mint 450 km-t mentünk, a Várpalotáig terjedő első részt leszámítva nyitott tetővel. Leégtünk rendesen. A napszemüveg helye fehér foltként világít a pirosra sült arcunkon.
Király volt, köszönet az időjárásnak!

Hatalmas élmény volt a pörgős TS a téli gázolajpusztítás után.
1. Az a hang, amit 5.000 felett ad hátborzongató.
2. Használható fordulatszám tartomány hihetetlen.
- Faluba érve NEM kell visszakapcsolni. Ötödikben át lehet csorogni. A kormosnál egyet-kettőt vissza kell pakolni.
- Egyesből indulva, azt kipörgetve akár a legmagasabb fokozat is kapcsolható. Magyarul 0-100 egy váltással. Igaz, érdemes a többit is használni, mert érdemes kihúzatni - lásd 1-es pont! :-)))

Vasárnap a Balcsi partján menet közben a Pók átlépte a 175.000 km-t.
Kicsit számoltam és elborzadtam.

100 km/ó-nál a motor ötödikben pörög úgy 3.000-et percenként.
A 100 km megtételéhez 60 perc*3.000 1/min= 180.000-et fordul.
Ha végig ötödikben mente volna le az össztávot (ami ugye nem igaz), akkor 175.000/100*180.000=315.000.000 (azaz 315 millió) megtett főtengely fordulat jön ki.
Ennél a valóság azért jóval több, mert 1-4 fokozat is használva van, és alapjáraton is pöfög azért élete során a vas.
315.000.000 - még leírva is nagyon sok...
...és gyakorlatilag nem fogyaszt olajat, fémtiszta a fojtószelep és tiszta olajat engedtünk le 8.500 km után.
Még legalább 250 millió fordulatot kívánok neki :-)

 
>> Eseményystuc // Alfa 156 SW 2.4 JTD M-JET 20V // 2015-04-12

A Vasúttörténeti parkban ezen a hétvégén került megrendezésre az Oldtimer Show. Ennek keretein belül a Fanat-X csapat összehozott egy tuning autó találkozót is, melyen mi is részt vettünk. Jó hangulat, jó társaság és végre igazi napsütés, jó idő. Tavasz van, épp ideje! :-)

>> SzervizMisu77 // Alfa 155 1.9TD // 2015-04-12

Elkezdődött a karosszéria javítása, hát elég sok gond van vele. Remélhetőleg hamar a végére fogunk jutni.

 
>> AutóápolásCsabo22 // Alfa 147 1.9 MJTD Cup Sport 140CV // 2015-04-11

Nem a konditeremben voltam, mielőtt félreérthető lenne a cim :)
Mondjuk mialatt a kocsi bal oldalát átgyurmáztam, egy kellemes kis testedzést is lezavartam. A jobb oldla meg van húzgálva, igy azt felesleges cicomázni. ok, ha innen nézzük, akkor a balt is felesleges volt :)
Roppant jó anyag, minden apró kis szennyeződést eltávolit. karcokat természetesen nem, de nem is arra való. nagyon finom sima felületet kapunk utána, amit pl egy super resin polish-sal átkenve új életre kel a fényezés.
A csomagtér ajtón viszont temérdek karc volt, úgyh nekiugrottam 2500as vizes polirral. gondoltam nagyobb kárt már úgyse tudok tenni benne. Természetesen a nagyon mély karcokat hiába is csiszoltam, onnan ha hiányzik a szin, azon már a polir se segit. Viszont az apró karcokat ha kiszedem, a felület szebb lesz, kevesebb karc kevésbé rombolja a szépérzéket. Új korongot is próbára tettem. Eddig zöldet használtam a durva pasztához, de most rózsaszin került fel, jobb is lett az eredmény. A finom korong és paszta kombóra nem volt időm, de az eredmény igy is kellemes lett.

 
>> Eseménycsokagm // Alfa 166 2,4 JTD // 2015-04-12

Sajnos a péntek 13. engem is utolért. Hungárián megtörték az autó elejét. Így kénytelen voltam beállni a szervizbe. El is gurultam időpontot kérni. Azt egy másik jeles napra Bolondok napjára kaptam.
Amik sorra kerültek: - első lökhárító fényezés + műanyagozás
- bal első sárvédő fényezés+ egyengetés
- bal-jobb ajtó fényezés
Ha már ott jártam kuplungot is cseréltettem mivel néha csúszkált.
- Az új kuplung+ alsó kuplung munkahenger csere történt.
Szépül az autó :)

>> Szervizakobor // Alfa 156 SW Distinctive 1.9 JTD 16V // 2015-04-12

Közeleg a műszaki, hátul már csereérett volt a tárcsa, meg a betétek is, kapott Bosch-t. Ezen kívül a váltótartó bak volt gallyra menve, cseréltük azt is, plusz a szokásos pollenszűrő, és klímafertőtlenítés.
Pár hete került be 4 felújított injektor is, lényegesen jobban megy velük, mint a régiekkel.

 
>> SzervizBomi // Alfa 147 1,9 JTD 16V // 2015-04-12

Esedékessé vált a hosszbordásszíj feszítő- és vezetőgörgő cseréje mert ez elmaradt a szíj cserekor és most visító hanggal jelezte hogy lejárt az ideje :)
Ami érdekes ,hogy Ruville dobozban INA vezetőgörgő és Dayco feszítőgörgő volt!
Délután kicseréltem (a régi is Dayco volt benne) azóta csend és nyugalom:)

>> Tuning és extraPoló // Alfa 156 2.0 TwinSpark Distinctive // 2015-04-12

Sok szó nem kell a képekhez. Ebayről, mozgókúpos csavarokkal. Az egyikről hiányzik a kupak, pótlásra vár.
Hankook Ventus S1 evo2 gumik, leírás szerint 3000 km-t futottak.
A felni 8x18 ET35, a gumi 215/40 R18.

>> Tuning és extraMr. Z // Alfa 166 2.5 V6 24V // 2015-04-12

Sikerült beszereznem az utolsó még hiányzó extrát a DSP-t.
A beépítéshez még egy kábelkorbácsra lesz szűkségem.