Blog
Amint látszik a képeken elég viseletet volt szegénynek az eleje amikor megvettem.
Beszereztem hozzá a gyári emblémát , valamint a bal alsó díszletet ráccsal együtt.
Króm díszek polírozva :) alakul az az összkép.
Az orra még kicsit horpadt az emblema jobb felső részen, a lökhárító fényezése is látott mar szebb időket, de alakul a dolog. :)


Ma átvettem végre a krómos tükörborításomat. :) Tele van kavicsfelverődéses pöttyökkel a jelenlegi, így gondoltam ha már csere akkor alkalmazok egy kis Ti optikát. Kíváncsi leszek, hogy mutat majd :)

Rendeltem
-összes szűrőt
-5W-40 olajat
-első féktárcsákat+betéteket
-4 fékcsövet
-fékfolyadékot
-2db féltengely gumiharangot
Egy másik körben pedig az alábbiak fognak jönni:
-hátsó féktárcsák+betétek
-motortartó bakok
-izzítógyertyák
-2db hátsó lengéscsillapító
-termosztát
-bontóból néhány alkatrész (légzsákhoz, stb.)
Kapott 2db vadiúj 205/55R16 Firestone Firehawk SZ90μ gumit előre. A hátsó még kitart nyár közepéig, akkor cserélem.
Vettem Niveát, bekentem vele a bőrkormányt, meg bőrápoló szert az ülésekre.

Miután a 75 motorja háromszor hagyott ott az út szélén 3 hónap alatt, kicsit megelégeltem, és eldöntöttem, hogy veszek egy megbízható, napi használatra alkalmas autót, a 75 pedig hobbiautóként fog tovább funkcionálni. Mindkettőnknek jobb így. zee cartárs hirdetése pont kapóra jött, igazából baromi szerencse, hogy észrevettem, és voltam elég gyors, hogy lecsapjak rá.
Autóvásárláskor elég régen éreztem magam így, teljesen az autó hatása alá kerültem, az első kilométerek után imádom!
900 km-t egy köhintés nélkül teljesített. Egészen más dimenzió a 75-höz képest, de nyilván nem hasonlítható össze a két gép. Mindkettő a maga módján zseniális. Vétel után tüzetesebben is átnéztem, az alábbi hibák várnak megoldásra:
Kötelező, nyilvánvaló karbantartás:
-négy féktárcsa, négy fékbetét cserés
-fékcsövek cserések
-nyári gumik közül minimum kettő cserés
-izzítógyertyák cserések
-fékfolyadék, olaj, fagyálló, összes szűrő
-hátsó lengéscsillapítók cserések
-motortartó bakok közül minimum egy cserés
-első ködlámpa nincs bevezetékelve
-egy belső, egy külső féltengelycsukló harang cserés
-légzsák rendszert éleszteni kell (vezérlő csatlakozója valószínűleg lecsúszott)
-futóműállítás kell
-turbo leömlő után kifúj (tömítés cserélve, azóta hibátlan)
-kürt nem szól hangosan (javítottam, tisztítottam, hibátlan)
-klímát éleszteni kell (nyomáspróba minimum)
-kisebb fényezési esztétikai hibák
-termosztát nyitva marad
-akku előtti relécsoport kábelezése cserés
-hátsó ablaktörlő nem működik
-ülésfűtés nem működik egyik oldalon sem
-vezető és utasoldali padlón alul mindkét oldalon horpadás, csavarozható hosszmerevítő hiányzik
-első fényszórók foncsora olvadt, összevissza világít
- Motor olaj , Castrol Edge 5W40
- olajszűrő
- levegőszűrő
- pollenszűrő
- üzemanyag szűrő
- bal és jobb első, felső lengőkarok TWR csere
- elöl szilentek csere(bal,jobb)
- első,bal, jobb oldali gumiharang csere.
- bal első ködlámpa csere
- bal hátsó kilincs csere
- csomag tér teleszkóp csere.(mind kettő)
- EGR szelep kitisztítva
- nyári gumik felszerelése.
2015.04.14.
128.300km
Olajcsere
Szűrőcsere
Ahogyan azt írtam az autóm a célegyenesben van, illetve jó kezekben :). Természetesen ahogy manapság semmi, úgy ez sem zökkenőmentes. Az első sárvédők cserések, a hátsóknál a szélesítések eltüntetése miatt doblemezestől mindenestől cserélni kell. A javított küszöböket esztétikailag kell rendbe tenni ( mondjuk ezt tudtam ). Most megy az alkatrészvadászat de ezt most nem én intézem. Egy biztos a színkonbinációt lefixáltuk az már bizti. Köszönet az ötletért SanyiJTD Cartársnak, aki megmondta a tutit. Így összejön egy ütős kombináció és tuti még egy ilyen nem fog szembejönni. Sajna pontos költséget még nem tudok, de ettől függetlenül ha bárki lát vagy tud valami helyet vagy bármilyen oldalt ahol a linken látható felni olcsón vagy legalább emberi áron beszerezhető akkor ne tartsa magában. https://encrypted-tbn1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTwqDJKJdMhwlg3wKW29QnFUq73BgoO1Hm-Vf5qGl8s5-tnIW8j Az összkép csak ezzel lesz teljes. Már régóta ilyet keresek. Ha lesz még infóm, akkor folyt.köv. De legjobb lenne már elhozni a vasat és gurulni egy jót.
Külföldi kiutazásom előtt egy héttel kezdte az autó azt, hogy hidegen lent ragadt a kuplungpedál. Ettől függetlenül működött, csak kb 1cm pedálúttal. Ott, ahol normál esetben holtjáték szokott lenni. Konkrétan majdnem kivittem a garázsajtót egy ilyen esetben. Elsőre el is múlt napokra, de az autó alatt egyértelműen egyre nagyobb folt keletkezett. Úgyhogy bejelentkeztem a szerelőmhöz. Jól tele volt melóval, de pont kapóra jött, hogy elutazok. A TD lepihent a szerelő háza elé, a család meg tudott a jtd-vel szaladgálni.
Mi más lett volna a gond, a fő kuplung munkahenger eresztette az olajat. Mire hazaértem pont sorra is került és el is készült az autó. Ügy megoldva.
Lazításként a hétvégén kitakarítottam az ablak előtti takaróműanyag alatt és a hangfogó szivacsok mögötti részt, kapott olajat, vizet, átnézést, mehet tovább.


0
655
Fórum
Friss topicok
- Alfa reklám
- Alfa történelem, híres ...
- Együnk-igyunk, amíg teh...
- MiTo
- Giulia
- Coffee - Minden ami kávé
- Stelvio
- Spider
- 4C
- 164-166
Tagok
Új tagjaink
- UTPcableman
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas
- Filip05
- Milán147
- copernico
- PolgárViki
- Bimbi10
- grimedth
- Frankie145QV