Blog
Út közben az alsó turbócső megadta magát... csere
Délután sor került a fékek cseréjére. ATE tárcsák előre, hátra, ATE betét előre, ETF betét hátra
163.782 km
SKF vezérlés szett.
Champion légszűrő.
Gyári olajszűrő.
Selénia 20K olajszett
Új hosszbordás szíj Dayco
Új feszítő görgők
Új Gyertyák: NGK Laser platinum PFR6B
Köszönet Tibi166-nak a jó munkáért.
221.230Km





Vásárlás után egyből szétment a kuplung, a teljes szett cserélve lett - 51.265 Ft
+
kinyomócsapágy - 30.990 Ft
1 félt.szimering - 840 Ft
váltóolaj 1.440 Ft
2 db kormányporvédő - 5.314 Ft
1 izzó - 825 Ft
És a munkadíj, ugyebár...
Állítólag az előző tulajnál "még jó volt", de pont hazafelé már nagyon nem volt az.
Az elmúlt hetekben enyhe fagyálló szag és párásodás jelezte, hogy itt az ideje a fűtőradiátor cseréjének. A cartársaktól begyűjtött info alapján némi aggodalommal álltam neki a feladatnak. A csere megoldható volt a klímarendszer szétszerelése nélkül. Maga a folyamat nem túl bonyolult, csak a szerelő pozíció volt kicsit kényelmetlen. Nissens márkájú alkatrész került bele. Egyúttal megoldottam a külső belső keringető mozgatókarjának a hibáját is, így várhatóan eltűnik a reggeli hibaüzenet, és végre használható lesz a belső keringetési funkció. Az ajtók becsapódását követő huppanás is elmarad, amit a légterelő "ajtó" szabad mozgása adott.






A megvétel: az olx hirdetés alapján egy dunaújvárosi teremgarázsban megpillantva és egy tulajdonosi próbakör után, a barátnőm egyértelmű mosolygós bólintására, a nekem is tetszetős autóra kimondtam: Akkor ezt megveszem.
Hát a tulaj megszeppenve vette tudomásul és elindultunk a papírmunkára a szomszédos Rácalmásra.
Itt már éreztem az Alfa hatást. Odaléptem felpörgött, szedte a lábait, ontotta a hangját ... de csak óvatosan mert izzott a üzemanyagszint "ledje".
(A vételnél kértem téligumijait lemezfelnin 60-ért.)
Az adás-vétel után első út a Benzinkút.
Hát szomjas volt, de belecsavartam kb. 61 litert 25 ezer párszázért. Bele sem gondoltam, hogy ez utoljára akkor lesz fájdalommentes :-)
Onnan szinte élveztem az autózást, a hangját az erejét és a kényelmet.
Van egy zavaró hangja, az Alfa népbetegsége a lengőkarok, de ezzel a vételkor tisztában voltam. Sajna kopog. A gyári rádiója nem túl dizájnos, meg LCD hibás, de ennyi.
Egyéb prolémája nem volt. Ahová tudtam én mentem autóval én vittem a csapattársaim focizni. Semmi más hibám nem volt.
Aztán egyszer kb. 660 km környékén a munkahelyem előtti "veszélyes" kanyarban leállt. Rögtön tudtam elfogyott a benzin. A kollégák letoltak én meg láttam hol a mutatóm alja. Igyekszem azóta is nem elérni azt a vonalat.
A fogyasztás megállt 9,3 liternél 100-on. Abszolút vegyes fogyasztás volt. Minden volt benne, városi- hosszabbtávú-, óvatos- és lendületes is.
Az üres tank után, nagyon nehezen indult.
Elszaladtam ma haverhoz befoltozni a drága szedett-vetett kókány kipufogót, hogy pénteken ne legyen gond a műszakin... Hát, újra és újra meglep milyen szép kis rendszer van alá mahinálva... Persze heggeszteni se sok mindenhez volt, de ideiglenesen megteszi! Aztán kap egy szép egydobos 60-as rendszert tavasszal! :)
De legalább egy újabb "nem tudtam" hibát is adhatok a listára! A bal első kerekcsapágy konkrétan életveszélyesen kotyog... Van vagy 5 centi lógása a keréknek, de biztos ez is az elmúlt 500 km alatt múlt ki! ;) Ahogyan a törött vízhűtő is, amiből már 2 liter folyadék elcsöpögött szépen lassan...
És pótoltam az elmaradt 10e km. -i üzemanyag rendszer tisztítót is, hátha lesz valami értelme...
Alább írtam, hogy picit füstöl az új programmal. Pontosítok. Néha füstöl, néha nem. Elég szűkre van véve a légfelesleg, lehet hogy igazításra szorul majd egy kicsit. Úgy vagyok vele, hogy a jó tuning füst mentes. Viszont mielőtt belenyúlnék az amúgy sok számolgatás eredményeként megírt AFR tábláztba, egy ismert hibát illett megszüntetni. Nevezetesen lyukas a turbocsövem...még mindig. Belül már van benne egy alu bélés pár hónapja, de láthatóan olajos mögötte a cső. Tehát kifúj, ha nem is nagyon. Gyors javításként olajtalanítottam a felületet és egy kis 2k ragasztóval kitöltöttem a hasadást. Belül az alu cső feszül rá, kívülről a ragasztó. Remélem "ideiglenesen" megteszi. Aztán remélem találok valahol egy ilyen csövet.


A két hátsó ablak feletti műanyag elemet megszívta a nap, egyre fehérebbek lettek így ezek újra lettek fényezve. Ezt hozta a Miki ajándékba a Kis Bolondnak. ;)


1
596
Fórum
Friss topicok
- Együnk-igyunk, amíg teh...
- Retrovízió - A '70-es, ...
- Giulia
- Alfa reklám
- Alfa történelem, híres ...
- MiTo
- Coffee - Minden ami kávé
- Stelvio
- Spider
- 4C
Tagok
Új tagjaink
- UTPcableman
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas
- Filip05
- Milán147
- copernico
- PolgárViki
- Bimbi10
- grimedth
- Frankie145QV