Blog
A fojtószelep tisztítás után elmúlt a dadogás. Több napja tünetmentes.
LARGE Gyuri gyors és olcsó munkát végzett.
Kuplung munkahengerek cseréje.
EGR tisztítás.
Eljött a napja, hogy az eddig majdnem halláskárosodást okozó hátsó kerékcsapágyak kukába kerüljenek. Tegnap még kiautóztam belőlük 200 km-t, szerintem az utolsók voltak lassan. Még 100 és szétesnek. Bárditól vettem egy pár FAG csapágyat, nagyon ajánlották.
A csere: Nekiültem reggel. Ami kellett: emelő (a krokodil megkönnyítette a dolgom), bak (fő a biztonság), 32-es krova, 15-ös villáskulcs, kalapács, 13-as csillagkulcs, 16-os csillagkulcs, vagy krova és egy cső, amit rá tudunk húzni a hajtószárra az erőkar növelése érdekében, de egyszerűbb ha légkulcsunk van. Ja, és menetrögzítő sem árt. Kocsi megemel, bak alátesz, kerék le. Érdemes szemrevételezni a fékcsöveket, féknyerget, csak a biztonság kedvéért. A kézifék legyen kiengedve a féknyereg leszereléséhez. Első lépésben szereljük le a nyerget a keretről. Ehhez kell a 13-as és a 15-ös kulcs. Balmenetes, figyeljünk erre. A lazításnál legyünk óvatosak, érzéssel kezdjük, nehogy kihúzzuk a menetet, vagy eltörjük a csavart. A féknyerek komoly környezeti terhelést kap sár, víz, sólé formájában, ezek a csavarok könnyen berohadnak. Érdemes csavarlazítóval megkínálni. Ha leszedtük, kössük fel valahova, hogy ne a fékcsövön lógjon. Szedjük ki a betéteket, majd lazítsuk meg a keret 2 16-os fejű csavarját. Ha lejött a keret, szépen pakoljunk mindent tiszta helyre, nehezebb folyamat következik, a féktárcsa ugyanis ha nem újabb, akkor rá van rohadva a kerékagyra. Csavarlazító, kalapács. Ne a tárcsa szélét üssük, hanem a közepét az agynál. Néha óvatosan érdemes lapos csavarhúzóval a tárcsa és az agy közé bekocogtatni. Lejött a tárcsa, most jön a neheze: szedjük ki a porvédő kupakot, majd a 32-es krovával és a vascsővel próbáljuk meglazítani az anyát. Figyeljünk, hogy merre lazítjuk! Nem valószínű, hogy fog menni, erre a módszerem a következő volt: csavarlazító, kis gázégővel melegítés, majd kalapáccsal ütögettem a szárat a lazítás irányába. Ennek különböző kombinációival folytassuk, amég meg nem indul az anya. Ha tudunk, rá is állhatunk a csőre. Ha lejött az anya, húzzuk le a csapágat, majd a kis tárcsát az anya és a csapágy között törölgessük meg. A visszaszerelés a leírt műveletsor megfordítva. A tengelyanyának nem kell csavarrögzítő, érezni is fogjuk, hogy nehezebben csavarodik fel. Ez általában vagy műanyagbetétes, vagy roppantott anya. A fék csavarjait érzéssel húzzuk meg, adjunk nekik menetrögzítőt. A tárcsát féktisztítóval érdemes áttörölni az olajos szennyedőzések miatt. Asszem mindent leírtam. Ja, az új csapágyat ne melengessük, ne üssük, ha csak nem akarjuk a cserét a közeljövőben megismételni. Emlékeztetőül: km állás 270200, az olajcsere hétfőn lesz.
Bosch hosszbordás szíjat ne vegyen senki mert nyikorog hidegben, tehát a kb. 3 hónapja cserélt szíj helyére most egy Continental kerül...azzal nem lesz gond.
Illetve kap egy új termosztátot is a 147-es mert 60 fok fölé nem megy a vízhőfok. Vernet-et választottam 88 foknál nyit.

Kapott két új gumit (Michelin Alpin5 205/55 R16) karácsonyra a 156-os :) A hátsó Pirelli Sottozero-k még maradnak egy szezonra.




az úúúúúgy vóóóólt ...
hogy nyikorgott egy ideje az autó bal eleje. nem találtunk semmit, széjjel rángattuk az összes lengőkart, gömbfejet, szilentet, axiált, nem lógtak. tán a gátló ... na jó, mégis inkább a kormánymű lesz az, 15 év után megadta magát. cseredarab beszerez, autó lerak, kispandába átül.
terv megbeszélése vasárnap este: kormánymű csere 1 nap, futóműveshez egy kör, aztán szelephézag-állításra vissza gariba a motorépítőhöz, következő vasárnapra családi fuvarra kell kölcsön Alexnak a gép. mondom: mindenképp előbb legyen a kormánymű, aztán foglalkozzunk a szelephézaggal, mert ... ki tudja.
hétfőn délben csöng a telefon: igazad lett ... közbejött valami, el van törve a bölcsőd. kis sokk, tanakodás, mindent a bölcső tart, azon nyugszik az összes motorbak, meg a hűtők egy nyúlvánnyal, meg a kormánymű (na jó, azt úgyis cserélni akartuk). márpedig nem szeretnénk a motort ehhez kikapni így utolsó héten ... amúgyis tele lett a műhely hirtelen munkával.
parádés megoldás: felülről befüggesztve a motort, szépen kijött a bölcső, kormánymű berak, ép bölcső felszerel - tegnap estére kész is lett az eredetileg ripsz-ropsz munka... de most nem szeretnék hozzányúlni a kocsihoz egy évig!
jade, szelepet azt még mindig kéne állítani :-(
közben azért 2 gondolat megfogalmazódott bennem:
a) hogy a toszba gondolta Giorgio, hogy ez egy jó megoldás? van a bölcső felső része (ami egy fura alakú lemez), amihez a bakok meg úgy minden csatlakozik, illetve ez van a bódéhoz csavarva. van a bölcső alsó része, ami egy lemezből hajlított űrszelvény, amihez az erősen teherhordó alsó lengőkar van bekötve. a két rész épphogy egymáshoz van pöttyölve ponthegesztéssel. MIÉRT?
b) mi a tököm történt az autóval előző életében, hogy ez így megfáradt? érdekes módon a kocsi bal eleje volt törve és szarul helyreállítva, ennek a kasztnis részét rakattam rendbe nyáron.
bónusz: megnéztem a felső, turbó utáni kis katalizátort, az tök jó. megnéztem az alsó, nagy hengeres katalizátort: át van ütve egy bazinagy csővel :-/
viszont nem nagyon lehet kapni sehol sem ...






Első fényszóró csere ... kis carbonnal megspékelve :) persze már új xenon hatású tompítottat és LED-es helyzetjelzőt is kapott a bestia :) szerintem a végeredmény önmagáért beszél...





194.600 km-nél már nagyon vágytam arra, hogy tudjak zenét hallgatni MP3 formátumban pendrive-ról, és hogy legyen Bluetooth telefonkihangosításom menet közben, ezért vettem egy JVC KD-X310 BT autórádiót 27.000 Ft-ért, és beszereltettem további 5.000 Ft-ért. Extrába csak egy antenna csatlakozó fordító kellett hozzá, ami további 800 Ft-ba került a szerelőműhelyben. Még csak keveset használtam, de eddig nagyon meg vagyok vele elégedve!
Téli gumik beszerezve, felrakatva, egyik felni görgőztetve.
Ma megejtettem az olajcserét. Azt hittem könnyebb lesz, a TS-ből kiindulva. Hát nem. Az olajleengedés persze gyerekjáték, a cumizás akkor kezdődik, mikor a "tökéletesen hozzáférhető" helyről kell kiszedni a szűrőt. Elő kell hozzá szedni a jól bevált, erőnövelő mondatokat, hívni az összes égit, majd nekilátni. Én levettem a turbo kipufogóoldali hővédő lemezét, hogy jobban férjek.
Olajon elég sokat gondolkodtam, végül XADO 5W40 Infinity Drive lett belőle, majd kiderül. Szűrőből MANN-t vettem W7144. Valamint kicseréltem a levegőszűrőt is, az is szintén MANN.
Km állás: 220 703


1
747
Fórum
Friss topicok
- 4C
- Alfa történelem, híres ...
- Alfa reklám
- Oldtimer, youngtimer
- Coffee - Minden ami kávé
- Retrovízió - A '70-es, ...
- Együnk-igyunk, amíg teh...
- Ti kire dudáltok? (autó...
- Adok-veszek
- GT coupé
Tagok
Új tagjaink
- Gyuszkó 159
- Olxander
- UTPcableman
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas
- Filip05
- Milán147
- copernico
- PolgárViki
- Bimbi10