Blog

>> Szervizkrisz.v // Alfa 156 2.5 V6 24v // 2014-12-04

A kormánymű és futómű felújítás részeként, a bölcső levétele után kicseréltem a stabilizátor rúd szilentjeit is, igaz ezek még jó állapotban voltak, de ha már ennyire bontottam, akkor gondoltam megcsinálom ezt is.
A felújított futóművel összerakva a stabilizátor karok 150km! múlva elkezdtek kopogni, ezeket is cseréltem.
Cseréltem a lamabdaszondát is egy gyári Bosch-ra, mivel már a régivel a legutóbbi műszakin is horror magas volt a CO és gyakorlatilag már éreztem is mikor 200km autópálya menet után is benzinszag köszöntött a kipufogóból, ha kiszálltam az autóból. Csere után még nem mérettem a CO-t, de a kipufogóból jövő benzinszag megszűnt és még fogyasztásban is javult a helyzet.
179500km

>> Szervizkrisz.v // Alfa 156 2.5 V6 24v // 2014-11-30

Első futómű felújítás:

A gyári felső lengőkarok 165000km-t bírtak, a nemrég cseréltek (Ocap) 15000km-t bírtak és lógott a gömbfej bennük, mondjuk erre számítottam, de egy átmeneti megoldásnak jók voltak. Az alsó lengőkarok még az eredeti darabok, ezek szilentjei is elég rossz állapotúnak tűntek, elöregedtek és a gömbfejek is nagyon lazák voltak. Elegem lett az utángyártott gagyikból, az eredetik viszont marha drágák, ezért úgy döntöttem kipróbálok valami „újat”, a gyári lengőkarok gömbfejeit felújíttattam Érden. Sok pozitív visszajelzést olvastam a munkájukról, maguk is azt mondták, hogy amíg a porvédő tart addig a gömbfej nem mehet tönkre, majd meglátjuk, meddig bírják. A szilentek esetében mindenképp poliuretánra gondoltam, mert sokkal tartósabbak a guminál. Mivel a népszerű Strongflex szilentekről azt hallottam, hogy nem mindig mérethelyesek (a Powerflex pedig aranyáron van), valamint az sem tetszett a gyári megoldásban, hogy minimálisan ugyan, de az alsó első szilentek kialakítása miatt a futóműgeometria kicsit eltolódik, mivel ezek gyárilag vulkanizált szilentek az utángyártottak viszont eltolják előre az egész lengőkart a kialakított váll és támasztógyűrű miatt. Egyébként pedig, a képeket nézve, nem olyan bonyolult formák ezek a szilentek, hogy zseninek kell lenni a megvalósításukhoz, ezért végül egy egyedi megoldásra gondoltam és a PEMÜ Zrt-től beszereztem Sh80A keménységű 500mm hosszú poliuretán rudat, amiből a szilenteket esztergáltam. Nem volt könnyű elérni a pontos illesztési méreteket átmérőben (nem olyan mintha fémet esztergálnánk), de végül hibátlanul sikerül a művelet. Az alsó szilent perselyeket a támasztó gyűrűkkel együtt rozsdamentes acélból, az egyik oldalon a gyűrűket a perselyre ráhegesztve, majd egyben leesztergálva csináltam meg. Így végül alul, felül PU szilentek kerültek bele vastagon grafitos zsírral megtöltve és eddig nagyon elégedett vagyok az eredménnyel. Érdekes, hogy az Sh80A PU elvileg kb. ugyan olyan keménységű mint a gyári gumi, mégis sokkal pontosabb, feszesebb lett a futómű vele. Ja és a gyárinál is hosszabb élettartamot várok tőlük…

Kormánymű javítás:

Régóta figyelem, kb. 2 éve, hogy a kormányművem a fogasléc oldalon (bal oldalon) a kormányt mozgatva radiális irányba lóg, és hangot is adott ennek néha menet közben. Az olajat nyilván nem engedte emiatt, mivel a szervó része a jobb oldalon van. Ezzel a problémával a felújításra alap esetben 47e+ ÁFA, a kormánymű teljes „átalakítására”, hogy később ne legyen probléma 130e+ÁFA ajánlatot kaptam. Ezeket azért kicsit átverésnek tartottam, gondoltam megnézem magam mi lehet a probléma (garanciát vállalnak, engedélyük van rá rendben, de akkor is sok)! Kivettem a kormányművet, ami nem volt olyan egyszerű a 156 V6-nál, minden úgy van beépítve, hogy 1cm szabad hely nincs. Végül a motort kitámasztva az egész bölcsőt levettem, kibontottam a teljes futóművet, mivel annak felújítása ezzel egy időben történt. A kormányművet szétbontva ért a „meglepetés”, hogy a fogasléc oldalon nincs megvezetve a tengely, mindössze a fogaskerék és a mögötte lévő 25mm átmérőjű műanyag félköríves megvezetés kapja a radiális erőket, még ha azok nem is olyan számottevőek mint az axiális irányú erőhatások. Azóta sem jöttem rá, hogy ez, hogy lehet így megtervezve, kivitelezve? Konstrukciós hibának gondolom, de annyira triviális pedig, hogy….nem értem máig!Volt a ház végén egy „megvezető” acél gyűrű de az 4mm!-el nagyobb átmérő volt a tengely átmérőnél. PA66 anyagból csináltam hozzá méretpontos megvezető gyűrűt! A szétszereléshez a szimmeringeket is ki kellett venni, ezek helyére újak kerültek. Összeraktam a fogaslécet, rendesen bezsíroztam, azóta hibátlanul, némán működik a kormánymű! A beszerelés könnyebben ment mint a szétszerelés és új Dexron IID olajat töltöttem bele.
Ezt az egész műveletet végül a futómű beállítása koronázta meg.
179500km

 
>> Autóápoláskrisz.v // Alfa 156 2.5 V6 24v // 2014-11-15

Alváz- és üregvédelem:
Az autó 15. éves, ennek ellenére minimális rozsdát találtam rajta, pedig leszedtem a gyári alvázvédelmet, tudván, hogy az alatt, a kívülről nem látszó rozsda azért terjedhet. A 156-ok közismerten legjobban rozsdásodó részei mind hibátlanok voltak! Ezek ellenére úgy döntöttem, hogy egy javító alvázvédelmet és üregvédelmet megcsinálok rajta, mielőtt belemegyünk a télbe. Levettem a küszöböket, az első doblemezeket és a hátsó kerékjárat kárpitját is. Ezek alatt hibátlan volt a kaszni, viszont a küszöbök javításra szorultak kitört darabok, letört rögzítési pontok miatt. A drótkoronggal letisztított felületeket, Korant rozsdaátalakítóval kezeltem. Alvázvédőnek HB Body 930-ast használtam, ecsettel felhordva, végül minden üreget bőségesen telenyomtam üregvédővel.
179000km

 
>> Tuning és extra[k i z z o] // Alfa 75 2.0 Turbo // 2014-12-17

Ma megjöttek az új vezérműtengelyek. Richard szerint ezektől jobb nincs.

RJR429 szívó és RJR776 kipufogó tengelyek. A tengelyprofilokat Richard tervezte, és a Web Cam gyártotta le. Ez tényleg egyedi gyártás. Alacsony összenyitású, fast ramp tengelyek, komoly benyitással.

Komoly a marketing a dobozokon:)

 
>> Szervizpiciny77 // Alfa 156 1.9 SW JTD M-jet // 2014-12-17

Eljött az újabb olajcsere ideje.
Ez a csomag magáért beszél.



Km: 223800

 
>> Tuning és extraboxerhang // Alfa 155 1.8 TS 16V // 2014-12-17

GEORGE cartárstól még novemberben vettem egy szett negatív felnit. Sajnos még csak most jutottam el oda, hogy gumi is kerüljön rá. TOYO Snowprox lett a választott, 195/55 R15 méretben. Kerékcsavart is kellett szereznem, sajnos csak gyárit találtam sokpénzért... Szerintem megérte.

 
>> SzervizcZ // Alfa 166 2.4 JTD 150LE // 2014-12-10

Bizony elérkezett az első 10e km vége
Total Quartz 5w40 5.5l ment bele, plusz Alco szűrő (ez volt a polcon).
hajrá...

 
>> SzervizcZ // Alfa 166 2.4 JTD 150LE // 2014-12-16

Sajnos későn hiszen még októberben kellett volna de sajnos nem volt keret...
brutális volt a hátulja
Összetartás
B-J
+4.8 +6.5
pff a 1.5 helyett most jó.
A kerékdőlés is brutál de azzal nem lehet mit kezdeni...
normál:
-01°16
és sajna -02°00

Eleje
a -1.0mm helyett volt
+0.1 +1.3

Ami nem sok de arra elég hogy pl egy gumma 50 ezer kilóméter helyett csak 46ot tudjon szolgálni
A hátulja az brutális volt, nem véletlen szitált, esőben féltem is vele...
Végre tudom milyen egy stabil Alfa futómű.

 
>> Szervizpeto147 // Alfa 147 1.6 TS Distinctive // 2014-12-16

Úgy vettem a kocsit ,hogy a kulcs távirányítója nem kommunikált a kocsival ezt orvosolták nekem Pápán nagyságrendileg 12 mp alatt :D nagyon profik csak ajánlani tudom...! most lekell szoktatnom magam a kulcsolásról :D

>> Eseményzsozso // Alfa 159 SW // 2014-12-16

Most van egy kis időm frissíteni az eseményeket. Sok minden nem történt az autóval. Az októberi hosszú hétvégén felkerültek a téli gumik, 225/50 R17 Pirelli Sottozero 3. Kíváncsi vagyok, hogy viselkedik majd hóban...
Ha már hó: mióta hidegebbre fordult az idő, nem igazán működik a központi zár (elsőre). Szóval kinyitom mechanikusan a vezető oldali ajtót, ez után tudom nyitni a csomagtartót. Lassan elérem a 10.000 km-es olajcserét, akkor megnézetem ezt is. Más gondom nincs vele (lekopogom). További balesetmentes közlekedést, és Boldog, Békés Ünnepeket kívánok!