Blog
Egy szép novemberi napon megfogalmazódott bennünk a gondolat, hogy a feleségem Kia Rio-ját le kellene cserélni egy olyan kocsira, amiben a szervókormányon kívül egy kicsivel több extra van. Hosszas nézelődés után bukkantam rá erre a szépségre. Tavaly ősszel érkezett Olaszországból. Eddig P-s rendszámmal használta a mostani tulaj, úgyhogy mi leszünk az első gazdája itthon.
Elmentünk, megnéztük, a jobb első sárvédőn kívül mindenhol gyári rajta a fényezés. Rozsda sehol, motorja szépen jár, belseje nagyon kulturált.
Kb. két hét mire megkapja a magyar rendszámot. Már alig várjuk :-)
Remélem vele is sok szép km-t teszünk meg, akárcsak a 156-tal.


MES infó:
"Particulate filter clogging: 97,61 %"
Hoppá, regen lesz! MES marad és megyünk egy kört!
1. kép:
Először a befecskendező korrekciókra néztem rá. Furcsa, hogy nulláról indul. A 156-ban "megjegyezte" a korábbi értékeket, majd azt korrigálta tovább. Szerintem nincs gond.
2. kép: Motormelegítés folyamata. A szűrő 100% fölé dugult. A vízhőmérő 86 fokos vízre már 90-et mutatott.
3. kép:
A teljes tisztítási folyamat. A kocsival úgy mentem, ahogy bármikor. Szépen lehetett látni, hogy nagy gáznál - pl. előzés - megemelkedik a DPF hőfoka, motorféknél kicsit vissza. A turbónyomáson semmit sem vettem észre! A vízhőfok mérő végig a 90-en állt, mintha odaszegezték volna. A pillanatnyi fogyasztás sem ugrott meg észre vehetően. Viszont az is igaz, hogy a teljes 27 km alatt 7,8 lett az átlag. Regen nélkül saccra 7 alatt lett volna.
4. kép:
A tisztítás vége jó látható, a dpf hőmérséklete elkezd esni.
Innen már érdekelt, hogy mi a helyzet normál üzemben.
5. kép:
Visszatérés a normál állapotba. A DPF kb. 200 fokos.
6. kép:
Normál üzem.
A teljes regenerálás a görbe alapján 490-500 mp volt, ami bő 8 perc.
Fogyasztás:
A 25 km átlaga 100 km-re vetítve durván egy literrel lett magasabb a szokásosnál, ez azt jelenti, hogy durván negyed liter plusz gázolajamba került ez a 25 km.
Száz km-re vetítve (ha a többi 75-öt normál fogyasztással teszem meg) ez pont negyed liter növekedés a fogyasztásban. Az utolsó 5 regen átlag távolsága 820 km volt. Erre a távra vetítve 0,03 liter/100 km a fogyasztás növekedés. (Egyszerűbben számolva, 0,25 liter plusz elégetett üzemanyag 820 km-re.)
Pont egy stampedli gázolajba kerül 100 km-enként a korommentesség.
Nekem ennyit megér.






Reggel gondoltam egyet és rádugtam a Párducra a MES-t. Meglepődtem:
READING ERROR CODES:
1: P2299 - Accelerator/brake coherency
"The ECU has detected an inconsistency between the Brake switch and Accelerator pedal signals, or both pedals have been depressed simultaneously.
Check the Brake switch and the Accelerator pedal position sensor for correct function as well as the associated wiring for opens, shorts and weak connections.
Clear the code and re-test... "
December 30-án mosóban voltunk. Miután kijártam kicsit "megvasaltam" a féket. Észrevette, megjegyezte, nehezményezte...
Hisztis olasz :-DDD
Lecseréltem ma az olajat,és az olajszűrőt. Selenia wrpe 5-30 olaj ,és Mahle szűrő került felhasználásra.
Km állás: 149790.
Előző olajcsere óta futott kilométerek száma:11300 km





2015. január 09. - 139.900 km
Castrol Edge 5W30 4.8l 17.800,. Ft
Szűrőbetét 5.400,- Ft.
Olajleeresztő csavar 4.200,- Ft.
Munkadíj 7.000,- Ft.
Egyúttal át is vizsgáltattam az autót, minden rendben van szerencsére, tökéletesen működik az autó!
Áprilisban műszaki vizsga esedékes.
Nem új, de 4db téligumi Michelin Alpin 4 205/65 R16 a küllős alufelnin
km:202000
ismét eltelt 10ekm,hibamentesen így újra olajcsere,5w-40 összes szűrő.km állás 240ekm






