Blog
Még augusztusban vettem egy MPPS kábelt, lementettem a programot és elküldtem Manky-nak felülvizsgálatra. Azt mondta alapvetően kulturált cucc, egyedül az injektor nyitási időket nem tudta ellenőrizni a gyári verzió hiányában. Pár napja írta hogy megvan a gyári program, és valóban módosított a srác rajta. No ezt visszaállította a gyári értékekre. Fel is töltöttem és úgy néz ki eltűnt a füst, legalábbis ami az üzemmelegen, padlós indulást illeti, mert csak azt tudtam hirtelen tesztelni.
És ami fontos, úgy néz ki a lovak is megvannak.
Szóval eddig tetszik, majd KUL-on meglátjuk mit tud :)
Ma megtörtént a 2 éves szerviz.
4.5l Selenia wr diesel 5w30
Gyári olaj levegő és pollenszűrő csere
Km:12152
Megérkezett a kis csomagom melynek tartalma:
Mahle termosztát: 12.331 Ft
Paraflu UP: 9.600 Ft / 4 liter
Delphi féktárcsa: 15.361 Ft/2 db
LPR fékbetét szett: 5.063 Ft
Alakul az Autó :)

Ma megtörtént a 2. vezérléscsere az autón, 196 070Km. Cserélve lettek:
-hosszbordás szíj CONTITECH (CONTITECH volt a régi)
-görgök INA (SKF+DAYCO voltak a régiek)
-spanoló INA (INA volt a régi)
-alternátor szabadonfutója INA (INA volt a régi)
-fogasszíj CONTITECH (DAYCO volt a régi)
-görgő INA (SKF volt a régi)
-spanoló INA
-vízpumpa INA (HEPU volt a régi)

2014.09. Belekerült a mustársárga bőrbelső és a bőrkormány is. A hátsó ablakok Skyfol műbizonylatos fóliával sötétítve. A 17-es gyári felni újrafényezve. Szépül. A tempomat és az ülésfűtés vár még bekötésre.
A kuplung hibát az okozta, hogy a két munkahengert összekötő cső (60695749) egyik hollanderénél elrepedt, és itt szépen elengedte az olajat. Mivel nem sikerült új csövet beszerezni, egy hidraulikacső műhelyben került megjavításra a régi.
A cső javítás után sem lett 100%-os a kuplung, így egyik (60809897) majd másik (46531636) munkahenger is cserés lett mire rendbe jött teljesen.
Ha már úgyis ott van felkiáltással még pár esedékes dolgot megcsináltattam az autón :)
Az előző tulajtól kaptam egy-egy garnitúra féktárcsát (első 60670801, hátsó 60670804), ezek is felkerültek új betétekkel együtt.
Kipufogó középsőrészét tartó gumi (60615734) is pótlásra került.
Bal első ABS jeladót szintén cserélni kellett (na ehhez nem tudok számot, mert legalább 3 féle van, és nem tudom melyik való bele :).
Klíma is kapott egy töltést, és színezőt is hátha megint elmenne a gáz. Mire elmúltak a meleg nyári napok már jól hűt :D
Ablakok is beállítva, rendesen záródik az ajtó, és az eső sem esik be.
A volt tulaj szervizétől kikért kórtörténet alapján csak kb 6e km volt az olajban, viszont már 2 éve került bele, így ráfért már a csere. Kapott újat mindenféle szűrőkből plusz egy adag Selenia Racing-et.
Óra: 124 300 km
Megtörtént a Blue&Me és a tomtom navigáció kihangosító frissítése 8.0 ra.
Frissítés
A belsőség találkozóról hazafelé történt, hogy néha felvillant (néha úgy is maradt) a kézifék visszajelzője menetközben. Velem utazó kolléga mondta, hogy valószínű a fék folyadék szint lehet alacsony. Gyorsan csináltam is egy fékpróbát, de érzésre teljes biztonsággal fogott.
A fékfolyadék szintjét ellenőrizve az valóban az alsó nívónál tanyázott, így nem tulajdonítottam a dolognak nagy jelentőséget. Hát kellett volna...
Történt ugyanis, hogy egyiknap haza felé (szerencsémre csak 2 sarokra a céltól) egyik megállásnál a kuplungot benyomva majd felengedve a pedál bizony a padlón maradt. Először gondoltam beakadhatott a pedál, de visszahúzva és rápumpálva sem javult a helyzet. Így kezdtem sejteni, hogy komolyabb gond lehet.
Miután sikerült egy vállalható parkolóhelyre küzdeni, jöhetett a telefon a szerelőnek. Mint megtudtam a kuplung és a fék hidraulika bizony egy tartályból veszi magához a nedűt. Ezért volt az alacsoy szint, a kuplung nem csak hogy magához vete, de el is engedte a folyadékot.
Nos, hát az autó mozgásképtelenné vált. Másnap egy kedves kolléga fel is ajánlotta, hogy munka után elvontat a szervizbe. Hozzá is fogtunk (volna), majd néhány próbálkozás után csalódottan konstatáltuk, hogy a vonószemről bizony le van nyalva az első pár menet. Így tehát a projekt meghiúsult...
Következő ötletem volt, hogy itt amore-n kerítek egy vonószemet kölcsön. Ez néhány órán belül sikerült is ( ezúton is köszi supertramp cartársnak). Végül még sem éltem a lehetőséggel, mivel a következő napokra nem lett volna húzó ember...
Tehát akkor maradt a tréler..
Sikerült is szerezni kontaktot. Mikor kivonulva meglátta az autót: "óóó hát ilyenből én már vittem egy csomót". Kössz ez most sokat segít gondoltam magamban :)
Végeredményben kicsit kalandosan, de sikerült eljuttatni a szervizbe.

2
714
Fórum
Friss topicok
- AlfaCity 2025 - július ...
- Giulia
- 159
- Alfa történelem, híres ...
- 4C
- Alfa reklám
- Együnk-igyunk, amíg teh...
- Oldtimer, youngtimer
- Forma-1
- Coffee - Minden ami kávé
Tagok
Új tagjaink
- Gyuszkó 159
- Olxander
- UTPcableman
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas
- Filip05
- Milán147
- copernico
- PolgárViki
- Bimbi10