Blog
nyüszörgött ezért cserélni kellett a görgőket ! Plusz cseréltem pollenszűrőt és ablaktörlőt is
140308km






Mikor megvettem az Alfát tudtam hogy lesznek vele gondok, mert nem sikerült olyat találnom aminek a motorja és a karosszériája is aránylag egyben van. Kereskedőtől vettem ő sok mindent nem tudott róla mondani, sőt azt sem tudta hogy áll neki egy ilyen autó az autói között. :) Gondolom nem nagy pénzért jutott hozzá, mivel én is egész olcsón jutottam hozzá egy kis alkuval együtt. A lényeg hogy nem tudott zsákbamacskát adni, mert ugyan ilyen motorral volt az előző alfám is. Elég rég óta állhatott nála, mert a fékek is kicsit rozsdásak voltak, és körbehálózták a pókok. A meglepetés az volt, akikor beindítottam. Pöccre indult, és nagyon szép hangja volt a motornak. Persze nem lehet minden tökéletes, a váltónál egyből valami érdekes hang jelezte hogy nincs minden rendben, a kuplung pedál benyomásakor. Én akkor kinyomó csapágyra gyanakodtam, mivel a kuplung nem csúszott, és jól is húzott az autó. Erről még a következő blogban írok! Minden más egész egyben volt, kivétel a jobb hátsó ajtó enyhe sérülését, és kisebb-nagyobb karcokat letekintve. Az autóban fekete bőr, 17"gyári alu, napfénytető és Bose hifi is van ami nagyon megtetszett. Persze a napfénytetőt sikerült már a 2. nap tönkretennem, még nem tudom hogy hogyan, egyszerűen csak elhúztam és valami műanyag alkatrész eltört benne hátul, azóta is beremeg, ha becsukom az ajtót, vagy ha rossz úton megyek. Erről is majd még írok. A lényeg a lényeg, elhoztam, és most indulnak a blogok!

Indulás előtt visszacseréltem a szélfogó hálót a plexire. Ha nem esik, nyitva lehet a tető.
Megtettük újra a 2014.03.22-én már megtett kört.
Az időjárás először nagyon nem akart kedvezni a nyitott tetőnek. Olyan köd volt, hogy már a hátsó ködlámpa kapcsolását fontolgattam. De nem hagytuk magunkat, nyitott tetővel, maxra felnyomott fűtéssel tettük meg az első 30 km-t. Kitartásunkat látva feladta az időjárás és kisütött a nap. Innentől kezdve hatalmasat kabrióztunk.
A nap fényét két dolog emelte tovább:
- Találkoztunk a régi 156-ommal. Mögöttünk jött egy darabig. Jó volt látni.
- A visszhang kilátó parkolójában sikerült egy csodaszép 159 mellé parkolni.








Szépen telt ez a hét! motor 99% ig bekötve 1-2 cső nincs már csak bekötve... kardán kimosva bezsírozva a helyén, féltengelyek ugyanígy a helyükön egyenlőre a gyári coolerral lett össze rakva mert a csövek nem stimmelnek (kappa szívocsonkra lett készítve) Gery83 tól vettem fillérekért 2 hátsó nyergeket +tárcsákat!! leszedtük a kézifék köteleket is és a tartóit is. kipufogó készülőben már látni az alagú végét!!! :D





A tompitottjaim igen csak kezdtek megvakulni. Műszakiig még lett volna időm, de addig is jó lenne látni. Vagy lámpát cserélek, vagy felújítom, A gyári lámpák nagyon drágák, az utángyártottakról meg sokan panaszkodnak, hogy nem világítanak rendesen, a bontottal meg könnyen járhatok ugyan így, hát maradt a felújítás.
Ezekről a projektorokról nagyon jókat olvastam a carstylingen, és a beszerelésről is találtam jó kis videót a youtube-n, na itt az alfánál nem egészen így működik. A búra amivel a helyére van ragasztva azt bármeddig melegíthetem nem fog folyós ragacsos lenni, így ezzel az összeszerelés sem működik, inkább valahogy így megy a szerelés. A lencsén meg van mit faragni, hogy a projit rendesen be lehessen fogatni a helyére, de egyébként beállításban nagyon sokat segít, hogy a H7 foglalatba szinte tökéletesen passzol, itt enged egy pici elfordítást. Sima H1 halogén izzót raktam a projectorba a xenon helyett, nem fog szét égni, mivel nem műanyag, nagyon masszív szerkezet. Körülbelül nyolc óra alatt sikerült véghezvinni ezt a projectet...









Ismét nem világít a tolatólámpa megint megadta magát a gomba 2 éve cseréltem már egyszer nem tudom ,hogy mitől döglik meg . Holnap majd rendelek egyet !
több "harci sérülés" is volt az autón, egy részéről én, másról meg mások tehettek, de kezdett annyira elhanyagoltnak kinézni, hogy nem lehetett tovább halogatni. átültem hát a csereautómba (Panda 1000, a négylábú mosógép 1991-ből :-) ), és némi csereelemekkel (kellett első lökős, mert előttem már szarrá foltozták valakik, meg bal első sárvédő, mert valaki félrekalapálta a régit) gyönyörű lett a kocsi, plusz egybe lett fújva a bal oldala, ahol eddig az ajtók színe eltérő volt.
nem állítom, hogy maradéktalanul sikerült a beavatkozás, mert a drága mester kihagyott két csavart a hátsó lökősből, valamiért nincs kürtöm, ráadásul mintha beleködölt a szélvédő bal szélébe ...



A Zénél töltött napok alatt kicsit meg lett járatva a gép,és a sikeres
javítás után indultam volna haza,és Zé azt mondta,nagyon jól megy.
Szerinte meg van chippelve!
Én nem piszkáltam bele,az előttem lévő középkorú osztrák tulajt meg nem ismertem.
Volt ott egy kolléga aki azt mondta pár perc alatt kideríti,hogy belenyúltak e!
Rádugta a gépet és azt mondta teljesen gyári benne minden!
Nagyon büszke vagyok az autómra,270E km után sem füstöl,dinamikus,és jól fogyaszt!
Ez a tény is azt támasztja alá, hogy valós a km futása!
Coure Gasolio! :D

Zé mester és csapata ismét kezelésbe vette a sportbálnát!
A komplett hátsó futóművet kiszedték és felújították.
-lengőkarszilentek
-bölcsőszilentek
-stab.rudak cseréje
-GE szemek cseréje
-lengéscsillapítók cseréje
-grátisz féktárcsa és betét csere
Most már tényleg sportbálna! : )
Az első lámpáim is elhasználódtak már az évek során,és a jobb oldaliban
meg el volt törve az állítómotor műanyag vezetője.
Ezért a lámpák is ki lettek cserélve,sokkal jobb mint volt!
De őszintén szólva nem vagyok teljesen megelégedve velük,mintha még mindig
vinne elég messzire.
Zé azt mondta utánanéz a dolognak.
Km: 270516



1
727
Fórum
Friss topicok
- 159
- Giulia
- AlfaCity 2025 - július ...
- Alfa történelem, híres ...
- 4C
- Alfa reklám
- Együnk-igyunk, amíg teh...
- Oldtimer, youngtimer
- Forma-1
- Coffee - Minden ami kávé
Tagok
Új tagjaink
- Gyuszkó 159
- Olxander
- UTPcableman
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas
- Filip05
- Milán147
- copernico
- PolgárViki
- Bimbi10