Blog

>> EseményAbarai // Alfa 156 2.5 V6 24V // 2014-09-22

Még nem fogtam fel. Talán majd holnap. V6 tulaj vagyok. Asszem.

 
>> Tuning és extraLiquid // Alfa 159 2.4JTDm Q4 TI // 2014-09-22

GT CarTárs segítségével Alfásítottam a hátsó rendszámkeretet.

2014. szeptember 19-én a sikeres állapotfelmérés után vásároltam az autót Budapesten. A szervizben csak dicsérgették az autót, hogy a korához képest mennyire szép és jó állapotban van. Cserére szorulnak: hátsó ablaktörlő motorja + 80% valószínűséggel kézifékkötél. Ma Siófokon bekerült az autó a Kovács autócentrumba, hogy ezek - mire hazaérek - ki legyenek cserélve. Vezérműszíj-csere és szerviz (motorolaj-, pollen- és levegőszűrő cserék) 10 ezer km-rel ezelőtt szervizkönyv szerint megtörténtek.

 

MOL TEMPO DIESEL
60,10 L
előző tankolástól futott km: 770 km
átlagfogyasztás: 7,8 l/100 km
költség: 25 657 Ft
pontjóváírás: 1000 (215 pont)
kedvezményes költség: 24 657 Ft

 

Hiába a generátor felújítás, a fémes, idegesítő hang megmaradt. Nem hagyott nyugodni a dolog, így levettem a főtengely szíjtárcsát, azt is megnéztem, de nem tűnik rossznak. Levettem a szíjfeszítőt, majd darabjaira szedtem.
Észrevételek:
A görgő csapágyát mindenféleképpen cserélem, eléggé döcögősen forog.
A feszítő patron két rögzítési pontjánál ki vannak kopva a gumi, mikor kézzel mozgattam eléggé érdekes hangot adnak ki. Összenyomáskor van hangja a benne lévő kis gázrugónak, de nem ez adta ki a hangot.
Kivettem azt a perselyt, ami körül az egész mechanizmus mozog, s ezzel elég nagy gond van. Eredetileg a persely és a "ház" között volt valamilyen kenés, két vége eredetileg tömítő gumikarikával volt lezárva. Mikor szétszedtem azt vettem észre, hogy a tömítés egyik oldalt félrekopott, kenés semmi nem volt. Az a teóriám, hogy hidegen azért nem vonyított eleinte, mert ez a persely még nem volt ennyire megkopva, majd ahogy melegedett, tágult az anyag, annál jobban kopott kenés nélkül. Míg odaértünk, hogy már hidegen-melegen idegesítően hangoztatta szárazságát.

Azt, hogy ez a generátor szabadonfutójának "elromlása" okozta vagy csak elfáradt, nem tudom megmondani. Az biztos, hogy a feszítő 2011-es gyártmány és INA.

Megoldás (lehetséges):
Megpróbálom "generálozni" a feszítőt. Esztergáltatok kollégámmal egy ilyen perselyt, picit felújítom a "házat" is, jól bezsírozom, mert szárazon nem sok dolgot jó összerakni :), kicserélem a csapágyat a görgőben. Ha mindenképp muszáj, akkor megveszem a feszítő patront egyben, viszont ha elég, akkor csak esztergáltatok a két rögzítési ponthoz szilónból valamit.

Update (2014. 09. 23.):
Mai nap folyamán úgy döntöttem teszek egy próbát a feszítő megjavítására. A perselyt és a házat megcsiszoltam, kitisztítottam. Vettem gumi vízvezeték-tömítést, darabja 0,10€ volt. Teletömtem grafitos gépzsírral ahol a kettő mozog egymáson. Az Iveco First buszokra ugyanilyen görgő van, szóval kapott egy olyat. A feszítő patron mindkét végét befújtam, majd felszereltem. Hagytam több, mint fél órát melegedni és csendben volt/van. Tehát most szereltem és nem cseréltem :) Ha visszajön a hang, tudom merre kell nyúlni.

 
>> Tuning és extrabencsicsb // Alfa 146 1.6 boxer // 2014-09-21

Első lámpák és az indexek fekete fóliát kaptak.

>> EseményFangio // Alfa 75 Limited Edition // 2014-09-21

Végre meggyógyult a kárpitos :) , két hónapot vártunk rá, de megérte. Elkészültek az ülések, a tetőkárpit, a kalaptartó, és a váltószoknya. Az üléseket bebőrözte, a tetőkárpit kapot rendes tetőkárpit anyagot, mi már egyszer ezt megcsinátuk, de nem jó anyagot választottunk, és nem lett igazi, de mostmár tökéletes. A kalaptartóval sokat vaciláltunk, hogy mi legyen, mert meg volt furkálva, először próbáltam átfesteni, de nem lett tökéletes, így erre is került egy réteg anyag, most ez is nagyon jó lett :)
Munkaidő: 40 óra

 
>> EseményGegee // Alfa Giulietta 1.75 TBi QV // 2014-09-21

Azt előre sejtettem, hogy potyogni fognak a blogbejegyzések az első napokban. Elértük a tízezredik km-ert. Kevés kellett hozzá az igaz, de jól van így. :) Közben vettem bele csomagtartó tálcát, folyadék kiömlés ellen kifejezetten előnyös. Ha véletlen megtörténik, nem borulok ki. :) Illetve gyári Júlia szőnyeg szettet piros cérnával Rohodi Misiéktől.

 
>> Eseményystuc // Alfa 156 SW 2.4 JTD M-JET 20V // 2014-09-19

Nem először és gyanítom, hogy nem is utoljára merült le az akku. Hát, ez az én keresztem... :-)
Épül át a középkonzol, hamarosan kész a 2 DIN-re átalakítás. Sok ajtónyitogatás, csomagtér nyitva tartása többször, belső világítás használata, stb... Nagy volt az áramfelvétel, az autó meg napokig meg sem mozdult, így lemerült az akku. Ferko éppen hazaért a szomszéd házba, mikor én el akartam indulni. Segített, bebikáztuk, beröffent az autó. Köszi ezúton is! :-)