Blog
Cserélve lett az olaj, levegő és pollenszűrő. Természetesen gyári került bele a Csörgő autószervizben. Verda születése óta most először esett át olajcserén. Rá is fért. Majdnem 4 évet lehúzott. Csöri állítása szerint nagyon egyben van a verda és iszonyúan megy. Ennek én csak örülök. :) Bekerült az első bejegyzés a szervizfüzetbe. :) Friss olaj, szűrők, kapcsolható a dynamic. Meggyőző. :)








Kidobott alfikám egy "motor control failure system" feliratot,mihelyst tudtam elmentem kiolvastatni,a katalizátor volt a vétkes,ez volt augusztus közepén.Kb 3 hétig keresgéltem mire egy jó bontottat sikerült találnom,rögtön telefonáltam a tulajnak,cím megad stb..3 napon belül meg is jött,fel is raktuk,hibát kitöröltük,azóta minden happy:).Néztem újat is,de azok horrobilis áron vannak,a legolcsóbb is 102000Ft volt akciósan,ezért döntöttem a bontottnál.
Elérkeztünk ismét az olajcseréhez,természetesen Selénia 20K 10W40-et kapott ismét,Mann Filter olajszűrőt illetve egy levegőszűrőt.Óra állásunk 162750 km. Jobb hátulról jött egy kis búgó hang, csapágy volt a gyanúsítottunk,kicseréltük mind a két oldalon,most már csend honol :D.De ha már csapágyat cseréltünk,akkor kicseréltük a hátsó féktárcsákat(Brembo) is illetve a betéteket is(Textar),ugyanis elég elnyűttek voltak.
Vizsga díj 19900Ft
-hátsó fékek javítása ( fékbetétek,munkahengerek és rugó készlet csere)
- fékolaj csere
-külső,belső takarítás
30100Ft
Szavakkal nehéz leírni, mit éreztem mikor átvettem a kulcsokat. Képek magukért beszélnek. Élőben sokkal szebb, mint képeken. Amíg nem láttam én sem hittem el. Piros QV-ba szerettem bele egy jó kis tesztvezetés során, ma pedig ez a szerelem beteljesült. :) Így már három nő van az életemben és mindhármat másképp szeretem. 147-es kulcsait is átadtam a következő tulajdonosának. Lányok örültek neki. :)








Egy nyári meleg napon mikor tele lett a tököm, hogy ha meleg van akkor érezhetően lassabb a kocsi, na akkor eldöntöttem, hogy kell a nagyobb cooler a kocsiba :)
Be is szereztem a dolgokat (turboworks által nagyobb cooler, szilikon csövezés, meg a többi nem olcsó gagyi alkatrészekből), majd kértem időpontot Zoliéknál és elkezdtük a projektet délelőtt 10 órakor. Rengeteg mérés, szerelés, meg miegymás után indult az alkatrészvadászat. Miután beszereztem mindent, jöhetett a beszerelés. Nem volt egyszerű megszenvedtünk vele, de kész lett hajnali fél 1kor!
Jó kicseréltünk 2 féltengelyt is meg a rajta lévő gumiharangokat is!
Minden tiszteletem a srácoké! DZ tuning!




Mivel hasznaltan vásároltam az autóm, ezért az első az volt, hogy elvittem a szerelőmhöz. Olaj, olajszűrő, pollenszűrő, levegőszűrő és üzemanyagszűrő csere volt az első. A jobb első keréktől furcsa nyikorgó hang volt hallható, ott egy lengőkar cserével tudták orvosolni a problémát. A generátort is cserélni kellett, ami nagyot dobott a költségeken. A szerelő azt javasolta, hogy 10ezer kilóméterenként cseréljünk olajat és akkor ez az 1.9 JTD le megy a térképről. Kilóméteróra állás : 132500km
Úgy gondoltam, ha már végre ilyen jó idő lett, kitakarítom a csodát:)
Porszívózás, műszerfalápolás, belső műanyag elemek ápolása, bőrkárpit ápolás, és ajtó kédergumi ápolás szilikonnal. :)




Pityukomától kaptam még multkor egy rozsdamentes véget, ami régebben az Ő paripáján volt, ezt ezúton is köszönöm neki! :)
Ma elvittem kipuffoshoz, aki secperc felhegesztette a gyári helyére.
Szerintem csinos lett :)


Kocsi megvásárlása óta hiányzik a csomagtér zár kupakja. Hála Shadin159-nek már ez sem hiányzik, kaptam tőle egyet rugóval együtt. Shadin159 tanácsára leragasztottam a rugót kétoldalas erős ragasztóval. A biztonság kedvéért rugó mellé kétoldalas ragasztóval odarakram egy kis müanyag kockát (3. kép). Így tutira nem tud kiugorani a helyéről.




3
704
Fórum
Friss topicok
- Giulia
- 159
- AlfaCity 2025 - július ...
- Alfa történelem, híres ...
- 4C
- Alfa reklám
- Együnk-igyunk, amíg teh...
- Oldtimer, youngtimer
- Forma-1
- Coffee - Minden ami kávé
Tagok
Új tagjaink
- Gyuszkó 159
- Olxander
- UTPcableman
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas
- Filip05
- Milán147
- copernico
- PolgárViki
- Bimbi10