Blog
Ledes helyzetjelzőim állandóan kiégtek vagy villogtak 2-3 hét után. Többféle can-buszost kipróbáltam de nem lett jó. Végül meglett a megoldás sok idegeskedés,be ejtett izzó után. Foglalat elé rákötöttem egy ellenállást és sima ledes izzókat tettem be helyére. Kb. 3 hónapja így van hibátlanul működik. Beszerelés előtt (kép 1-2). Kábelt a szellőző nyíláson vezettem át, így nem kellett kivágni a kupakot. (kép 3-4-5). Beszerelve. (Kép 6) Először beraktam a lámpába, de nagyon forró volt ezért került át kívülre.
------------
Update: Két és fél éve hibátlanul müködik.






Ez az egy extra hiányzott a kocsimból. Mivel jön a tél ezért beszereltem. Itt többen leírták ezért nem részletezem, csak ami kimaradt. Először felcipeltem a másodikra az ülést mivel lakóparkban lakom :-).(kép 3) Háttámlánál nem tudtam hogy húzzam le a kárpitot. Fejtámla műanyagát és oldalt a tekerőt próbáltam szétszedni , de végül rájöttem elég kibújtatni a kárpitot óvatosan. A másik fejtörést az ülésfoglaltság érzékelő okozta. Volt rajta egy védő szövet és nem tudtam levegyem-e vagy se. Végül ráraktam a tetejére. Az ülésfűtésen volt egy kis vastagabb kocka ami a hőérzékelője volt. Itt kicsit ki kellett vágni a szivacsot hogy sík legyen. (kép 5-6-7) (jobb oldalt vigyázva a ülésfoglaltság érzékelőre). Szintén szivargyújtóra kötöttem az áramot. Bekábelezve (kép 10-11-12).
Típusa: Keetec CSH1 karbonszálas ülésfűtés. Gyorsan bemelegszik, egyenletesen tartja a hőmérsékletet a hőkapcsolónak köszönhetően.












Nyáron cseréltem féktárcsákát. Elöl Brembo ,hátul TRW. A Brembon nem volt felület kezelés, így egy hónap után csúnya rozsdás volt. Eléggé lehúzta az összképet. Mivel hátul fekete volt a pereme, ezért elöl is ilyenre festettem. Peremét drótkefével csiszoltam, belsejét kézzel ahova nem fért be a fej. (kép 1-2). Utána kimaszkoltam, majd hőálló festékkel lefújtam. (kép 3-4)




A múlt heti fűtőradiátor csere után,ma elmentünk a klímát feltölteni.
Teljesen jól működik a rendszer, 6.5C-os levegőt fúj be.
Km: 270345
Ma elhoztam Zétől a verdát,fűtőradiátort cseréltek benne.
Már elég rossz állapotban volt,esedékes volt a cseréje.
Km: 270212

Egy újabb nagyobb kiránduláson voltam a Michelin-ekkel.
A távolság ezúttal kb. 480 Km volt: Budapest - Veszprém - Pápa - Tapolcafő - Németbánya - Veszprém - Balatonfüred - Velence - Budapest.
Az útviszonyok és úttípusok nagyon változatosak voltak: sajnos ismét volt részem szakadó esőben is. A 8-as út szélesítése miatt, a teherautóktól származó sárfelhordás következtében pedig, néhol sáros földúttá változott az aszfalt.
Michelin mester ezúttal is remekül teljesített. A fogyasztás most némileg nőtt, de ez a 8-as úton lévő araszolásnak volt köszönhető. Várpalota és a 83-as út lehajtójáig, majdnem végig 60-as sebességkorlátozás van.
Guminyomás: 2.3 bar
Profilmélység: 8 mm
Fogyasztás: 9.7 L/100 Km



Reggel még semmi baja nem volt az autónak, délutánra viszont elgyengült, csak a harmadik indításra villantotta ki a motorkontroll lámpát. Kiolvasva az EGR szelepre gyanakodtam, miután többen írták ehhez a hibakódhoz, hogy EGR csere vagy tisztitás után megoldódott a probléma. Illetve a második hibakód a légtömegmérőt hozta hibásnak, hát reménykedtem benne, hogy nem ennek lesz baja. Viszont olcsón megúsztam, ugyan is a blokk tetején megy át egy fém vákumcső erre megy a blokk mögött egy gumi cső, ez volt annyira elöregedve, hogy teljesen levált a fém csőröl. A másik fele egy műanyag dobozra csatlakozott, mivel innen nem tudtam egészben lehúzni, ki is kellett szerelnem a dobozt, hogy kiférjen az EGR szelepet is le kellett szerelnem.
Cső volt itthon, az első csövet is kicseréltem...



2011.09.19 Belus155 ekkor szedte ki a motort, majd elkezte a Q4 felújítását! Mikor én megvettem volt még mit csinálni rajta. Most 2014.09.07 én vissza került a helyére! Majd nem 3év után!






Elment. Az új gazdája megígérte, hogy vigyázni fog rá.
A párom szülinapján történt,hogy néhány helyre elgurultunk és már a lakástól kb 200m-re egy lámpától indulásnál egy kattanást hallottam és a 4.-et nem vette be, még 3-asba vissza ment úgyhogy elértünk a ház elé...Kiscsaládot felpakoltam a 4.-re utána gyorsan megpróbáltam feltárni a hibát. A kocsi álló motornál minden sebességbe kapcsolható volt. Amint beindítottam semmi,hiába nyomtam ki a kuplungot. Ez jó volt, mert nem a váltó. Szóval valahol a kuplung környékén kellett keresni. Leállítva utána sebességbe téve és újra elindítva kinyomott kuplunggal is gurulni kezdett. Gyors telefon Hadada barátomnak, aki mondta,hogy mehetünk az ő műhelyébe, hogy ne kelljen a 75-öt Ecseren tologatni. Aztán a kuplungguru Kovács Szabival leegyeztettük a tüneteket, és kuplung vagy kinyomócsapágy. Szóval kb 6 körül nekiálltunk, 9-re lent volt a váltó és láttuk,hogy a kinyomó egyik füle letört, míg a szerkezet és a tárcsa elég jónak tűnt. Másnap szombaton a Paulovics Tibinél szereztünk egy szinte új szerkezetet kinyomócsapággyal. Pubi is jött segíteni, mert ilyen húzó kuplungot még nem raktam be és hát a kinyomócsapágy miatt trükkösen megy fel. Miután minden a helyére került jöhetett a próba, ami utána végeredmény egy kellemesen újszerűen puha kuplung lett. Közeben miután Hadada Lanciaja helyén csináltuk a 156-ot így a Lancsit meg kellett kicsit járatni... :) Amit ezen a linken nézhettek meg. :)




3
693
Fórum
Friss topicok
- Giulia
- Találkozások
- 4C
- Retrovízió - A '70-es, ...
- Együnk-igyunk, amíg teh...
- AlfaCity 2025 - július ...
- Alfa reklám
- Alfa történelem, híres ...
- Oldtimer, youngtimer
- 159
Tagok
Új tagjaink
- Gyuszkó 159
- Olxander
- UTPcableman
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas
- Filip05
- Milán147
- copernico
- PolgárViki
- Bimbi10