Blog

>> Tuning és extraSüni155 // Alfa 155 2.0 16V Turbo Q4 // 2014-09-05

a váltó cseréért kaptam még egy gyári Sportcsomagos kormányt ez is megvan! :) rég kergettem már egy ilyet :) sajnos újra kell bőrözni de ez egy későbbi blog

 
>> SzervizSüni155 // Alfa 155 2.0 Twin Spark 16v Super // 2014-09-05

Marklarral elcseréltük a Speeres váltót és kaptam cserébe egy jobb hátsó sárvédőt , mivel a jelenlegit nyaralásom alatt megnyomták

 
>> SzervizBenz // Alfa 145 1.6 Twin Spark // 2014-09-04

Történt hogy kiégett a bal oldali tompított izzóm, mivel már korábban ideiglenesen száműztem a xenont.... sőt a nappali menetfényt is... Nem saját döntés volt hanem egy magát istennek képzelő Rendőré . Bár abban rendes volt hogy csak figyelmeztetett, mert a tompítottal nem éghet együtt a menetfény ami igaz is. Ezért fájó szívvel de kivettem a xenont, és visszaraktam a veleo izzókat, ami persze 2 hét után ahogy kell ki is égett.
Sokat olvasgattam és sokan is dicsérték ezeket az Osram Night Breaker Unlimited izzókat. Majd meglátjuk mit bír :) minden esetre nem voltak olcsók szóval remélem jó minőségűek lesznek. Tapasztalatokról később :)

Km: 141 148

 

MOL TEMPO DIESEL
65,67 L
előző tankolástól futott km: 764 km
átlagfogyasztás: 8,59 l/100 km
költség: 28 166 Ft
pontjóváírás: 0 (1 155 pont)
kedvezményes költség: 28 166 Ft

 
>> SzervizSüni155 // Alfa 155 2.0 16V Turbo Q4 // 2014-09-03

Megérkezett meg hegesztve. Újra a helyén

 
>> Szervizgabor978 // Alfa 156 1.6 TS // 2014-09-03

El volt repedve a 2. henger trafója kicseréltem,az autó azóta hidegben melegben szépen indul stabil alapjárattal.És csak 5 percembe került a csere.Az autóba visszatértek ezáltal lovak is:D közben találtam egy kis hibát oxidálva voltak a gyújtókábel csatlakozói azokat még meg kell tisztítanom.

>> EseménytheBanyai // Alfa 156 2.4 JTD 10V // 2014-09-03

Mai nappal sikeres műszaki vizsgát tettünk.
2016.09.03-ig nyugodtság!

>> Eseménypmolnar // Alfa 156 SW 1.9 JTD // 2014-09-02

jubi

 
>> Szervizgelle // Alfa 156 SW // 2014-08-01

A bal hátsó féklámpa nem mindig akart világítani, az izzó foglalata kontakthibás volt, így vettem hozzá egy bontott, jó állapotú lámpát. A foglalatot kicseréltem 2 perc alatt, és még egy burám is maradt tartalékba.
A csere óta tökéletesen működik.

 

Szép időt ígérnek a hétvégére, ideje elindulni valahová. A tekintetem a karácsonyra kapott „Tenkes kapitánya” DVD-re esik, ami dobja is az ötletet: Siklós. Szállást némi keresgélés után találtunk is, így ebéd után elindultunk.
275 km fedél nélküli kocsikázás várt ránk, optimális időjárással. A Pók – köszönhetően az új vezérlés módosítónak – szinte hangtalanul suhant.
A Bock pincészetbe épp időben érkeztük, hogy az esti pincebejárást elérjük. Érdekes volt látni a milliónyi boroshordót rejtő pincéket. Az ovális hordók különösen tetszettek, amiből a legnagyobbak 6.500 liter jóféle vörösbort rejtettek. A vacsora mellé borkóstolást tartottunk, összesen 8 féle került a terítékre.
Másnap irány Siklós! A várat meg is találtuk, csak parkoló helyet nem, így ebből a programból nem lett semmi. Aztán eszünkbe jutott, hogy útközben átmentünk Szigetváron. Ott viszont még sosem jártunk! A naviban benne a vár, már indulunk is!
A vár nagyobb, mint elképzeltem. A kiállítás érdekes és tanulságos. A kihelyezett dokumentumok alapján nagyon jól követhetők a történések. Főleg a híres ostrom, ami két nagy ember halálát is okozta: Zrínyi Miklósét és a Szulejmán szultánét. Ez utóbbiról nem is tudtam, így meglepetésként ért.
A várban lovas szobor és emlékmű áll az utolsó nagy kitörés helyszínén. Számomra mindkettő lehangoló látvány volt. Az emlékmű málladozó betonja és az a göthös gebe, amire Zrínyit ültették (meg úgy általában a szobor kinézete) szerintem méltatlan az emberekhez, akik anno a haláluk árán is védték az országot és Európát.
A veszteségeket leíró számok megdöbbentőek: 2.300 védő és 25-30.000 török vesztette életét a harc alatt. (Forrásonként más az adat)
A városból kiérve megtaláltuk a török-magyar emlékparkot, ahol a török szultán szimbolikus sírja található. Ide temették el a belső szerveit, míg a testet bebalzsamozva hazavitték. Az itt felállított szobrok már méltóak a történelmi eseményhez.
A hazafelé vezető 275 km - egy rövidke esőt leszámítva - végig nyitott tetővel tellett.

562 km, 313 fénykép, és rengeteg új élménnyel tértünk haza a másfél napos kirándulásról, amire egyedül az utak minősége vetett árnyékot. Kb. 70%-át katasztrófálisnak kell minősítenem. Amíg a táj helyett az utat kell erősen figyelni, hogy hol vannak a gödrök és kátyúk, amíg rendszeresen leér a szériánál 1 cm-el magasabb kocsi alja, amíg szintbeli lépcsők vannak az úton keresztben, amíg a nyomvályúk vezetik az autót helyettem, addig gondtalan „élményautózás”-ról nagyon nehéz beszélni. Erre maradnak az osztrák határon túli utak :-(((((