Blog
183178km
Olaszországi nyaralás elött nekiálltam az olaj, olajszűrő, légszűrő, fékolaj cserének.
Castrol Magnatech,Eurol Dot 4 , gyári szűrők.
A légszűrőcserénél észrevettem, hogy lukas az összekötő műanyagcső.Befoltoztam.





Régóta vonyított valami a hosszbordás ékszíjnál és nem tudtam rájönni, hogy mi az. Gondoltam vezetőgörgőre - kicseréltem, klíma kuplungcsapágyra - kicseréltem, de egyik sem volt megoldás erre az idegesítő hangra. Levettem a hosszbordás szíjat, hogy rendesen átnézzek minden görgőt. Először a feszítőgörgőre gyanakodtam, mivel eléggé ugrált a szíjam, aztán mozgattam és semmi. Mentem a generátor felé, nos elég hamar kiderült, hogy nincs a helyzet magaslatán. Egy helyen megszorult, kézzel is nehezen forgott, majd valami történt és könnyen mozdult. Kiszedtem tehát a generátort, és fel fogom újíttatni.
Generátor kiszerelése 2.4 JTD 20V M-Jet-ből:
0. Le kell kötni a testkábelt az akkumulátorról. :)
1. Le kell venni a kipufogócső első részét, a turbo-nál 12-es gola kulccsal egész könnyen megengedhető, a középdobnál 13-as kulcsokra van szükség.
2. A váltót alá kell támasztani hévérrel, majd a tartóbakot a szilentnél 12-es csavar tartja, a váltóról pedig 60-as torx kulccsal lehet levenni.
3. A generátorra 2 vezeték csatlakozik, ezeket le kell kötni.
4. A generátort 2 csavar rögzíti, alul 12-es csavar, a felső csavar viszont csak 10-es.
5. Ha sikerült kiszenvedni a felső csavart is, akkor csak el kell húzni a generátort a váltóig, ide-oda mozgatással egész könnyen megy.
6. Ha a váltónál van a generátor, akkor a hévért kicsit meg kell engedni, majd ha leengedtük a motor/váltót, akkor szinte magától kiesik a generátor.
Én szerelés előtt segítségül vettem az e-Learn útmutatását, próbáltam először a saját fejem után menve szerelni, de végül beláttam, igaza van annak a dokumentumnak, így egész egyszerűen ment. Ami nagyon kellemesen érintett, hogy a generátor nem Bosch, hanem Magneti Marelli.
Csapágyból kell egy 6003-as, ebből először vettem KG-t, majd egy KOYO-t, mert a csapágyas fickó azt mondta (miután már megvettem az egyiket), hogy a generátorra hiába 6003 a szám, speciális csapágy kell, amin a belső átmérő pár századdal kisebb, mint a hagyományos. A szíjtárcsa oldalán pedig 6303-as csapágy kell, én ide szlovák gyártmányú ZVL csapágyat tettem. Munkahelyemen is ezeket használjuk, a buszokon bírják a kiképzést, remélem az autómban is menni fog. Vettem új szíjtárcsát is, mivel a régi szabadonfutója már nem igazán futott szabadon. INA márkájú kerül a generátorra. Már csak a szénkeféket kell bekerítenem, ezek is meg vannak rendelve, aztán össze lehet rakni az egészet és szerelhetem vissza a helyére.
2014. 09. 18. - Megérkeztek a szénkefék. GEBE gyártmányú LAX 92 névre hallgat, 7x4x22 mm a méretei. Eredetileg LUCAS generátorba való, de méretei alapján tökéletes DENSO/Magneti Marelli-be is.
Megtörtént az első féktárcsák és betétek cseréje.
Rájuk is fért a csere, mert eléggé elhasználtak voltak.... :) (1-2 kép)
Fékbetét...no comment...olyan szinten el volt kopva hogy már a kopásjelző vezeték csak úgy lafogott a semmibe. Gondolom még mielőtt megvettem az autót, akkor jelezhetett, aztán megadta magát a kopásjelző, így én már nem kaptam figyelmeztetést vagy fenetudja. Még kiszedés előtt is ránézésre elég vékonykának tűnt a betét, ezért sem akartam tovább húzni a cserét. :)
Ferodo tárcsák és Textar betétek kerültek a leharcoltak helyére.
Közben elfelejtettünk képeket csinálni, annyira belemerültünk a beszélgetésbe :D
Így a kész állapotról van 1 kép :)
Ezúton is szeretném megköszönni Pityukomának a profi segítséget! Örülök, hogy már 2 Alfa rajongót ismerhetek személyesen :)




Megvettem a gyári akkutakaró tálcát.
Sziasztok!
Nos, megtörtént a vízpumpa, hosszbordás szíj, kuplung szett, kettős tömegű lendkerék, váltó-motor olaj, szűrők cseréje, termosztát, vízhőmérséklet jeladó, szimeringek, 1db féltengely gumiharang...
Kezdem a vízpumpával...
Találni egy megfelelő helyet...:) Autó felbakol, kerekek, burkolatok le.
Bontás megkezd, víz leenged, hosszbordás szíj le, feszítők - vezető görgök le.
Mind ezek mögött van a vízpumpa...jeee.Természetesen volt 1 csavar ami bele tört.(hegeszt, kicsavar,megoldva). A vízpumpa eltávolítása nem egyszerű, de nem lehetetlen. Kicsit játszani kell vele mire kiforgatja az ember. Hengerfejek le, gyújtó trafók ki. Az új vízpumpa megfelelő tömítésével a helyére került. A komplett hosszbordás szíj szett is a helyén. A vezérmű tengelyeket sablonokkal rögzítettük. Mehetnek vissza a trafók és a hengerfejek. A hengerfejek újra tömítve. Szervószivattyú tárcsa is cserélve.(bontott jó állapotú).
Irány a másik oldal....
A termosztát abszolút jó helyen, pillanatok alatt könnyen cserélhető.
Ez igaz a vízhőmérséklet jeladóra is.
A váltó leszereléséhez már több munka szükséges. A burkolatok után le kell szedni a szívó csöveket majd a levegőszűrő házat a kiegyenlítő tartályt. Itt van egy adag elektromos csatlakozó köteg. Viszonylag könnyű eltávolítani, félre lehet rakni. Az ablakmosó tartályt is könnyen ki lehet venni. Ezek után már hozzá lehet férni a váltó kulisszához. Van itt is bőven vezeték, tartó konzol ami a kis hely miatt kicsit babrálós. Talán nem hagytam ki semmit, felülről szabaddá vált....
Alul már több a munka. Kezdem azzal, hogy a némi olaj szivárgás "szerencsére" az olajteknő tömítetlensége miatt volt. Ezt orvosolandó eltávolítás után a perem megtakarítása után, egy jó fajta pasztával újra tömítve. Azt hiszem itt gyárilag pasztát alkalmaznak, ha nem akkor javítsanak ki.
A futóművet a lengőkarokból kiemelve félre lehet húzni. Mi madzaggal ki is kötöttük. Így már ki lehet szedni a féltengelyeket.
Alul van egy takaró lemez. Ez alatt a főtengely jeladó. Ezek eltávolítva. A kipufogót is le kell szerelni a leömlőkről. Itt is volt két beletört csavar. A fent említett módszerrel megoldva.
Majd következnek a motortartó bakok, ezekből ugye több is van. A belső megint nem egyszerű művelet, de nem észvesztően nehéz levenni. Ilyenkor már könnyebb hozzá férni alulról az önindítóhoz, amit felülről is kell bontani. Nem egyszerű helyen vannak a csavarjai.Természetesen ilyenkor már alá kell támasztani. Mi felülről is ki kötöttük. Lehet játszani fel - le engedni a motort, hogy több helyet kapjunk. A váltó a csavarok eltávolítása után mozdítható és némi ügyeskedés után a földre helyezhető. Eddig még nem is olyan nehéz a dolog. A váltó szépen zsírtalanítva kívül - belül, már ott ahol látszik is a képeken. Jobban nem szedtük szét. Jól teszi a dolgát. Természetesen a szimeringek cserélve lettek. Kapott megfelelő zsírt is ahová kell. Új olaj került bele.
Ezek után a kuplungtárcsa, kinyomó csapágy és a kettős tömegű lendkerék lett újra cserélve. Ehhez gyártattunk központosító "szerszámot" a helyi üzemben. Egyet seprűnyélből, egyet fémből. Jól tette a dolgát! Az alkatrészek a helyükön. A régi kissé már bele ért a váltó házba.... A csapágy pedig fordított, tehát húz nem pedig nyom. Ennek később lesz jelentősége. Ugyan is, ha a váltó a helyére került és rajta a kulissza, arra finomat ütve ugrik a helyére.
Előtte viszont a váltót fel kell rakni.
A váltó szépen megtakarítva megfelelően tömítve friss olajjal indul vissza a helyére.
Ez volt talán a legnehezebb. Kicsi a hely nincs fogás. A motor fel - le engedésével szépen a helyére ment. Vagyis valami miatt mégsem. Azt hittük nem lett jó a központosítás....
Tévedtünk... Kellett némi idő, mire rájöttem... El felejtettük az önindítót. Azt ugyan is be kell illeszteni. Mindig bele akadt. Egyébként szépen és könnyen a helyére csúszott...
Már csak a kuplungot légteleníteni kellett és lehet össze pakolni a lebontott dolgokat.
Vízzel fel lett töltve, valamint az olaj a szűrők ki lettek cserélve.
Szépen indul. Remek. A kuplung mint a vaj. Remek. Nincs olaj szivárgás. Remek.
Köszönöm a barátaimnak!
Sajnos nem lettem kész pénteken....
Nem tudtam elmenni az AlfaCity-re...
Remélem jövőre sikerül.
Ciao!!!












A hátsó szárnyon volt egy kőfelverődés, mosás közben a gőzborotva leszedte a lakkot néhány hete, de gyorsan orvosolva lett.


Egy kicsit túl csúsztam az olajcserével, de megtörtént végre. A csomag az albaautótól jött, először rendeltem innen és elégedett vagyok a gyorsasággal az árakkal meg különösen.

Mai napon felkerült az új kipuff(vég) :) Mivel a dob gyári és nagyon jó állapotban volt, maradtam a díszvégnél. A műveletet a Dinamit Dob végezte, nagyon elégedett vagyok a munkájukkal, szép lett a végeredmény :)




Nagyszervíz lett végrehajtva a kocsin. Nem vártam meg az újabb olajcserét.
Cserélve lettek:
-vezérlésmódosító
-vezérlésszett
-hosszbordásszíj
-vízpumpa
-fékolaj
-hűtővíz.
Szépen muzsikál a motor. :)
km: 91.230
3
694
Fórum
Friss topicok
- Giulia
- Találkozások
- 4C
- Retrovízió - A '70-es, ...
- Együnk-igyunk, amíg teh...
- AlfaCity 2025 - július ...
- Alfa reklám
- Alfa történelem, híres ...
- Oldtimer, youngtimer
- 159
Tagok
Új tagjaink
- Gyuszkó 159
- Olxander
- UTPcableman
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas
- Filip05
- Milán147
- copernico
- PolgárViki
- Bimbi10