Blog
Be igazolódott a megérzésem okmányiroda 3 óra dühítő! :(
A szokásos éves szervíz, olaj, szűrők stb. Futómű egyelőre rendben, a jobb oldali küszöböm lett rögzítve, illetve a váltóm nehezen járt, az lett orvosolva. Azóta néha újra jelentkeznek a tünetek, de szerencsére így is jobb, mint volt. (Ha mást nem is, a váltót szívesen kicseréltetném egy németre...) Aminek a legjobban örülök, hogy végre újra lett bőrözve a kormányom. Első körben 1 hétig állt, mire a kedves "szakember" közölte, hogy sajnos nem tudja megcsinálni, mindezt úgy, hogy nekem kellett hivogatni, mert jó pár nappal korábbi időpontra ígérte....no comment.
Szerencsére újra nekifutottam, így Gyirmóton végre sikerrel jártam, 09.19-én megtörtént a kormányváltás, újra szép és igényes! :-)
14e Ft volt, így árban is korrektek voltak.
Apró szépséghiba, hogy piros cérnával kértem a varrást, de a gyárival megegyezően feketével csinálták meg....sebaj, a lényeg, hogy megvan!
Kicsit át kellett alakítani, de nekem nagyon tetszik!
Már csak a váltógombra kellene valamit kitalálnom, mert az, hogy nem lehet levenni és újra visszarakni, illetve hogy a gyári 40e Ft felett van, na az elég erős egy 2003-as autónál...szerintem.
(A költségekben benne van a szervíz, valamint a kormány le- és felszerelése, illetve a "sikerdíj" is)




Reggel munkába menet sikerült elbambulnom és a zebra előtt lefékező szürke Puntoba belemennem...szerencsére sérülés nem történt, de jött rendőr is, végső büntetés: 50ezer. A javítási költségek ha jól emlékszem kb 210e Forintba kerültek (karácsony előtt külön "öröm"az ilyen...), plusz a rengeteg köszönöm ital, csoki stb. Szerencsére azóta is gond nélkül mennek a km-ek. Ami cserélve lett: motorháztető, amit le is fényeztettem (ex-GT motorház, azóta tudom, hogy passzol a 147-re), zárhíd, kereszttartó, vízhűtő. Lökös javítható volt, illetve a klímahűtőnek sem lett baja (azóta feltöltve, kitisztítva stb).
Ajándék volt, mikor elkészült.



Az éves pihenés egy kicsit későbbre csúszott mint szokott.
Régi vágyunk volt az asszonnyal, hogy meglátogassuk Toszkánát. Így hát kalandra fel, szállás lefoglal, Alfába bepakol és indulás.
Első úticél Caorle. Itt eltöltöttünk 2 éjszakát, illetve átkocsikáztunk Velencébe. Innen tovább folytattuk utunk Firenzébe, majd Casciano di Murlo volt a végállomás. Gyönyörű, festői táj. A szállásunk egy borászat 654 hektáros területén volt. Ezen a hatalmas területen voltak elszórva az apartmanházak. Csend, nyugalom, stb... 3 éjszakát töltöttünk itt, mialatt bejártuk a környéket szebbnél szebb utakon autózva.
Ezután elindultunk északnak. A cél Verona. Hangulatos városka, rengeteg ember még ilyenkor is. Itt viszont nem lehetett kihagyni Maranello-t. "pont útba esett" :-) Régi vágyam teljesült. Vezettem egy Ferrari 458 Italia-t. Feledhetetlen élmény. Olyan könnyű vezetni, mintha az ember egy számítógépes játékkal játszana.
Összesen 3200km-t tettünk bele a gépbe 1 hét alatt. 0 hiba, 5,3l-es fogyasztás, kényelem. IMÁDOM EZT AZ AUTÓT!!









Eljött az ideje a turbó felójitásának, teljes középrész csere lett végrehajtva rajtva, minőségi alkatrész: Melett made in England!!! persze beálitották a turbónyomást a gyári értékre, mostmár nincstöbb hibakód és tiltás és vmi brutálissan megy a gép, végre hozza azt a teljesitményt amit elvárok tőle...








Szeptember első hetében a következő dolgok lettek Felszegi Zoli által szervizelve:
Első lengőkar hátsó szillentjei cserélve
Kuplungtárcsa csere
Balansztengely záródugó csere
Váltóolaj csere
Két héttel később az aktuális műszaki vizsgát is megtartottuk Baján, Kovács Ferencnél.
2014.09.23.-án ki lett cserélve az első szélvédő, mert a régi sajnos repedt volt.A csere viszonylag egyszerű volt, de az első szélvédőnél található patentek elvoltak öregedve így azok is cserére szorultak.Azokat pedig muszáj volt hozatni az egy kicsit késett mivel nem szokványos patentekről van szó.De ezen is túl vagyunk.Az okmányiroda lehet nehezebb lesz mivel új matricát kell igényelni,de itt nálunk nem annyira rugalmasak az ügyintézők.


Százéves Pirelliken hoztam haza tegnap az autót. Nem volt meglepetés, szóval már tervben is volt egy azonnali gumicsere. A Selespeeddel elmentek a nyári papucsok, új garnitúrára meg nincs keret, így a télieket tetettem fel. Úgyis letámasztom a vasat két hétre. Mire hazajövök, és elkezdem rendesen használni, éppen gumicsereszezon lesz.
Óriási előrelátással egy bontatlan pár ablaktörlőlapátot is odaadtam a régi Alfa mellé. Naná, hogy az újra is azonnal kellett. Valeót vettem, mert az volt a boltban. Ha már ott jártam, egy flakon szélvédőmosó is beleesett a kosárba.
Kilométeróra állása: 122 950
Ebből vagy 120 az én művem. :)
Az ember gyarló,minél több van ,annál több kell.Jelen esetben ez különösen igaz volt a lóerők,és a Newtonméterek mennyiségére vonatkozóan.A másik tényező a 235-ös gumik felkerülése volt,érezhetően visszafogják az autót. Ezért döntöttem úgy ,hogy felkeresek egy specialistát ,aki elő tudja csalogatni a bitek és bájtok közül az ott elrejtett plusz teljesítményt. Többek ajánlották Manky cartársat ,be is jelentkeztem hozzá szombatra.Az egész művelet kb 2 óra volt.Legtöbb idő az eredeti szoftver lehívása volt az autó számítógépéből.Ezután Manky megmutatta hogyan zajlik a szoftver átírása .Mutatta a 3d-s diagramokat ,táblázatokat ,hova kell belenyúlni,hol kell kicsit simítani a jelleggörbéken.Mikor ez kész volt ,mentünk egy próbakört még az eredeti szoftverrel ,közben Manky diagnosztikált.Ezután fel lett töltve az uj program .Egyből megéreztem a különbséget.Egyik kérésem az volt ,hogy 2000/perc fordulatszám alatt is meginduljon az autó.Ez meg is történt ,most 1800 körül már történik valami.Mélyről húz ,mint a vízhordó lány :D Manky kiszámolta az üzemanyag mennyiségből ,hogy van most elméletileg 201 lóerőm ,meg 425 Nm :) Jól hangzik ;)
Km állás:
140000 km
3
704
Fórum
Friss topicok
- Giulia
- 159
- AlfaCity 2025 - július ...
- Alfa történelem, híres ...
- 4C
- Alfa reklám
- Együnk-igyunk, amíg teh...
- Oldtimer, youngtimer
- Forma-1
- Coffee - Minden ami kávé
Tagok
Új tagjaink
- Gyuszkó 159
- Olxander
- UTPcableman
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas
- Filip05
- Milán147
- copernico
- PolgárViki
- Bimbi10