Blog

>> EseményBomi // Alfa 156 1,9 JTD // 2014-09-27

Sikeresen levizsgázott az Alfa tegnap :)
Most nagyon rendben van a kocsi, tökéletes fék, futómű minden happy :)

 
>> EseményAdiArsenal // Alfa MiTo 1.4 T Distinctive 155LE // 2014-09-27

53'000km: Semmiképpen sem akartam eladni idegennek, mert imádom, ezért az autó egyik családtagé lett, eredeti rugók vissza rakása, nyomtávszélesítő eltávolítása.

 

45'000km: Átvétel
Olaj (Selenia Star 5W-40), szűrők, gyújtógyertya(NGK IKR9J8) cserélve lettek, futóműállítás, stabilizátor pálcák cserélve
Szerviz: Vi-Tó Kft. Budapest, Hatvani Győr és Csöri

 
>> Szervizmgabor // Alfa 156 1,9 JTD 16V // 2014-09-26

Egyre nehezebben vette a sebességeket, így elgurultunk Palotára. Egy óra, csiszolgatás reszelgetés polírozás, zsírzás, most jobb mint új korában.....
Hiába no..... Csörgő szervíz

 
>> Tuning és extradhnet // Alfa 147 Distinctive // 2014-09-26

Sajnos törött volt annó az autó, és megrepedezett a lakkozás. Így fel kellett frissíteni a fényezést.

Picit akkor már alakítottunk is rajta.

 

- életkor: 1.357 nap
- km óra állás: 148.266 km
- össz. menetidő: 2.119,45 óra (88,31 nap!)
- átlagsebesség: 70 km/ó
- tankolt üzemanyag: 9.971,29 liter, ebből 66,63 liter az első teletank
- átlagfogyasztás: 6,68 liter / 100 km
- üzemanyagköltség: 28,62 Ft/km
- átlagos napi futás: 109,26 km/nap
- mozgásban töltött idő: 6,5078 %

 
>> Tuning és extraAbarai // Alfa 156 2.5 V6 24V // 2014-09-26

Az előző tulaj csodálatos feketére festette az oldalindexeket. Mondanom sem kell, menniük kellett. A bontott áruknál valamivel olcsóbban (az értékükhőz képest marha drága futárral) lőttem egy pár új, fehér indexet.

Ennyivel nem úsztam meg a tuningirtást. Egy meglehetősen ronda Pioneer fejegységet is gyárira akarok cserélni. Nem érdekel, milyen hangja van, ehhez is csak egyszer nyúltam: amikor kikapcsoltam a próbaúton. Ráadásul ültetve is van szerencsétlen autó, szóval egy garnitúra ültetőrugó (és ha végképp nincs szerencsém, gátló) helyére is gyárit vagy annak megfelelőt szeretnék.

Ja igen, volt nulladik menet is. A kereskedésben még 17-es felnik voltak az gépen, de már 16-os gyárikon hoztam el. :)

>> Szervizystuc // Alfa 156 SW 2.4 JTD M-JET 20V // 2014-09-26

A 3 és fél éves Exide aksi megadta magát. Az elmúlt 2 hétben minden alkalommal bikázni kellett az autót, és az sem segített, hogy egy teljes napot töltőn volt akku. Így hát kénytelen voltam venni másikat. Ferko ismerőse segített, kaptam kedvezményt is. Exide Premium került az autóba. Bízom benne, hogy ezzel most legalább 5 évig nem lesz gond!

>> Tuning és extraystuc // Alfa 156 SW 2.4 JTD M-JET 20V // 2014-09-25

Eljött az idő, hogy a korábban beszerzett új fejegység beépüljön az autóba. Ilyesmihez nem értek, mindenképpen olyan emberre akartam bízni, aki csinált már hasonló dolgot. A Fanat-X-os srácok is bátortalanok voltak, nem merték az egészet bevállalni, de ajánlottak valakit, aki nagy szakértője az egyedi beépítéseknek. A Grandvoice-hoz irányítottak, ahol végül meg is történt a beszerelés. Bár az előre megbeszélt 2 nap nem volt elég a projectre (majdnem 2 hét lett belőle kisebb-nagyobb megszakításokkal), egyáltalán nincs okom panaszra, minden úgy készült, ahogy én azt szerettem volna.
Na, de a lényeg: A középkonzol mögött pont ott van egy merevítés, ahova be lett építve a fejegység. Az természetesen ki lett vágva. A klímapanel leköltözött a hamutartó helyére, ehhez egy teljesen egyedi konzol készült. A gyári rádiókeret meg lett toldva ugyan olyan műanyagból, plusz kérésemre egy kis tartó rekesz is kialakításra került. Sajnos sem szélességben, sem mélységben nem fért el nagyobb, de több mint a semmi, és jól is mutat. :-) A középkonzol összes eleme, ami korábban karbonozva volt, ismét be lett húzva karbon fóliával, teljesen egységes lett a kép. A szivargyújtó meg a hamutartóval együtt eltűnt, viszont jó, ha van elöl 12 V, így a jobb oldalon ki lett alakítva ez is. Ja, és nem utolsó sorban a tolatókamera is be lett kötve.
Az egész műveletet végig dokumentáltam fotókkal, de ide sajnos csak 12-t enged feltölteni a rendszer, így kiválasztottam azokat, amelyek talán a legjobban visszaadják a munkafolyamatot. Az biztos, hogy hatalmas munka volt, de köszönettel tartozok érte, mert tényleg minden olyan, amilyennek megálmodtam. :-)

A dologhoz még hozzá tartozik, hogy a fejegységhez nem kaptam sem díszkeretet, sem a beépítő fémkeretet, azt külön meg kellett vennem. Ráadásul a díszkeret nem is passzolt alapból, az is méretre lett vágva.
Ha valaki hasonló dolgon töri a fejét, az bátran keresse a Grandvoice csapatot! :-)