Blog

Meglett a 12000 km

 
>> SzervizPityukoma // Alfa 159 1.9 JTDm 16V SW // 2014-09-20

Ma olajat és szűrőket cseréltem. Selenia WR PE motorolaj, Mann szűrők ill. Mahle levegő szűrő került bele.
Olajszűrő: MANN: HU711/4x 2368ft
Gázolaj szűrő: MANN: WK853/21 (gyári szám:77363657) 14003ft
Légszűrő: MAHLE-KNECHT: LX2790 5351ft
Pollenszűrő: MANN: CUK2232 (szenes) 7707ft
Motorolaj: SELENIA WR PE 5l 13507ft
A végén pedig lemostam szeretett vasam :-)

>> SzervizRiki // Alfa 146 1.6 TwinSpark // 2014-09-17

Amióta megvan az autó egy minimális olaj csöpögés volt a váltóból, ez mindig pótolva lett. A szerelőm azt mondta addig ne kapjuk szét amíg nem kell kuplungozni. Eljött az ideje a kuplungozásnak így a váltó levételének is. Kapott új LUK kuplung szettet , és egy váltó oldali főtengely szimeringet Cortego. A váltót szépen letisztították újra pasztázták. Megszűnt a csöpögés, és visszakaptam szinte egy új autót puha könnyen benyomható kuplung, eddig olyan volt hogy már lassan két lábbal lehetett benyomni annyira felkeményedett. Km óra állás: 130280

 
>> SzervizBenz // Alfa 145 1.6 Twin Spark // 2014-09-19

Tudtommal típus hiba a 145/ 146-os Alfáknál hogy eltörik a lámpában egy " távtartó" és ezáltal kb 3 méterre a kocsi elé világít a lámpa. Egy telet már kihúztam velük és hát hogy mondjam, érdekes élmény volt. Akkor döntöttem el hogy ez így nem mehet tovább. Rendesen veszélyes volt vele este közlekedni .
Próbálkoztam mindennel. Raktam bele xenon szettet amit a rendőr bácsi nemsokkal rá ki is vetetett velem. Raktam bele kis rugókat hogy felfele feszítse a foncsort, de egyik sem volt az igazi mert a távolság egyikkel sem növekedett eléggé.
Ekkor akadtam rá tzoli155 Cartársra, aki megtudja csinálni a lámpákat.
El is küldtem neki őket és hamarosan vissza is kaptam. Nagyon szép és precíz munkát végzett velük. Kicserélte a törött távtartókat ezáltal normális helyzetbe hozva a foncsort.
Meg kértem hogy ha szét szedi akkor fújja már le fekete festékkel a lámpa belsejét... :)
Természetesen megcsinálta, és Nagyon szép lett.
Kapott még két új indexet is a verda mert az egyik már törött volt mikor szétszedtem
Innen is köszönet az elvégzett munkáért ! :) Nagyon szép lett
Jó dolog látni sötétben :)
Grazie mille tzoli155 !!

Km: 142 100

 
>> SzervizGiotti155 2.5V6 // Alfa 155 2.5 V6 // 2014-08-04

211400km-nél lambda szonda csere BOSCH.

 
>> Szervizbubo35 // Alfa 159 SW 2.4 JTDm // 2014-09-18

116 500 km. Az óra szerint még ráérne a vezérléscsere, de jobb a békesség ha használtan veszel autót. Komplett vezérlés csere, vízpumpa, stb...
Következő nagyobb beruházás a téli gumi.

 
>> SzervizDieselManiaco(NagyVad) // Alfa 145 1.9 TD // 2014-09-19

Tegnap került fel négy darab zsír új Toyo Proxes T1R a gépre,a Madarász kft. jóvoltából,korrektek voltak másnapra itt volt a rendelés. 195/50 R15 82V
13'428Ft/db Akciósan MadarászGumi
Szerelés 4eFt.

 
>> EseményZsolt155 // Alfa 155 1,8 16V // 2014-09-18

Ma este elérte az autó a 150 000km-t.

 
>> EgyébSzabeee // Alfa 156 2.0 Twin Spark Blackline // 2014-09-18

A TS megkapta egy kis időre a JTD felnijeit. Úgy gondoltam, hogy amíg a JTD-n szerelgetem a generátort, addig visszanyergelek benzinre. Szép is lett volna, ha nem jön Murphy, ugyanis 1 napnyi TS használat után a kuplung hidraulika úgy gondolta, hogy már nem tartja meg a kellő nyomást és nem fogja mozgatni a kinyomó csapágyat. TS megint vissza várakozó pozícióba, most egy Skoda Favoritot használok... Majd jövőhéten kikerül a váltó a helyéről, és megnézzük melyik munkahengerrel van baj. Decemberben cseréltem a főmunkahengert, remélem nem az vacakol.

 
>> Szerviznesta // Alfa 156 1.8 TwinSpark // 2014-09-18

Hát több mint két hónapnyi kihagyás után sikerült visszatérnem és az autó is újra életben van. Jobbra balra futkozás, folyamatos idegbajok.
A történet ott kezdődött, hogy már jó ideje kezdtem megfigyelni az autón, hogy rángat nem úgy veszi a dolgokat, ahogy azt kellene. Így hát kezdődött a spekuláció, hogy mi is lehet a gond. Ki lett pucolva, olajcsere stb. Sajnos a probléma még mindig fenn állt, sőt az idő múlásával rosszabb lett.
Elmentem vele a balatonra egyet pannónia fesztezni, hazafele már kihagyott a szervó. Kellemes érzés 130-as tempóval, tudom javasolni. Na de nagy nehezen minden fajta mentés nélkül hazakepesztettem vele. Másnap már a parkolóból sem tudtam vele kimenni, mert eldobta az alapjáratot.
Onnantól kismillió autószakértő nézte meg, hogy mi lehet tippeltek nekem mindent. Vezérműszíj. Hát az rendben volt. Gyertyák. Azok is. Gyújtótrafó. Szintén rendben. Minden rendben volt motorikailag mégsem ment. Aztán elvittem egy autószerelőhöz, szomszédom ajánlotta be, hogy érti a dolgát. Hétfőn leraktam, mondta, hogy kedden csörög, hogy mit kellene megvenni az autóhoz. Így hát kedden a telefonra keltem, mivel éjszakás hét csoda.... Már remegő kézzel vettem fel a telefont, minden rosszra felkészülve. Erre higgadtan közli, hogy mehetek az autóért mert kész van összesen két ezer forint volt az egész. Hogy lehet? Kérdeztem a döbbenettől meghült fejjel. Hát kiderült, hogy minden probléma forrása egy szutykos vákuumcső volt, ami el volt repedve. Meg lett stoppolva, azóta az autó tünetmentesen igyekszik mindenhova elérni. :) Így kell szerencsésen megúszni a dolgokat :D